۱۴۰۱ مرداد ۴, سه‌شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) اظهارات شهروندان (ابراز نظر شهروندان) (۱)

Vorschlag für das neue DDR-Staatswappen auf dem Umschlag des Verfassungsentwurfes des Runden Tisches, Berlin 1990.

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین


۱

·    اظهارات شهروندان به پیشنهادات، اشارات، آرزوها، خواست ها و شکوه هایی اطلاق می شود که به طور کتبی و یا شفاهی به نمایندگی های خلق، نماینده های خود، ارگان های اقتصادی، نهادهای کارخانجاتی، کومبیناتی و دولتی سوسیالیستی عرضه می شود.

 

۲

·    اظهارات شهروندان توسط سازمان ها و همبودهای جامعتی شهروندان نیز می توانند صورت گیرند.

 

۳

·    نحوه بر خورد به اظهارات شهروندان یعنی به پیشنهادها، اشارات، آرزوها، خواست ها و شکوه هایی که در گردهمایی های عمومی، مطبوعات، صدا و سیما مطرح می شوند، پس از رسیدن به اطلاع ارگان های مسئول، کارخانجات و تأسیسات تعیین می شود.

 

۴

·    بدین طریق همه شهروندان، سازمان ها و همبود های (اجتماعات) جامعتی  شهروندان از حقی برخوردار می شوند که فراتر از حق فرمال اعتراض و مخالفت با تصمیمگیری های ارگان های دولتی است و برای ضمانت حقوقی شهروندان حائز اهمیت چشمگیری است.

 

۵

·    این حق شهروندان، مبتنی است بر ماده ۲۱ قانون اساسی جمهوری آلمان دموکراتیک در رابطه با حق شرکت همه  شهروندان در اداره سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه و دولت سوسیالیستی است.

 

·    مراجعه کنید به حق همگردانی و همسازی (حق شرکت در اداره متشرک و توسعه مشترک جامعه)

 

۶

·    اظهارات شهروندان، در عین حال، عنصر مهم کنترل دموکراتیکی بر حراست سرسختانه از قانونیت سوسیالیستی، به ویژه بر حقوق اساسی شهروندان، به ویژه بر کار دستگاه دولتی و اقتصادی است.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر