پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
انقلاب علمی و فنی
ادامه
۳۰
· سهم تعیین کننده رشد راندمان کار به مؤثریت کار در عرصه های تدارک تکمیل (پژوهش، توسعه و غیره) وابسته است.
۳۱
· به لحاظ راندمان، مؤثرین کردکار تولیدی در عرصه های تدارک تکمیل صورت می گیرد.
۳۲
· این تغییرات کیفی عینی ـ واقعی اند که در روند تاریخی کلی انقلاب علمی و فنی صورت می گیرند.
۳۳
· این تغییرات کیفی عینی ـ واقعی نیز به تغییرات کیفی در روند کار فکری تولید، منجر می شوند.
۳۴
· متدهای (اسالیب) کردوکار فکری تغییریافته نیز به جایگاه تغییریافته انسان در روند تولید تعلق دارند:
· لازم است که سطح فکری مولدین در روند مستمری با سطح معارف بین المللی راجع به تکالیف تولیدی قابل حل در کار مطابقت یابد.
· (مولدین باید در جریان تحولات فکری بین المللی باشند.)
۳۵
· آموزش و پرورش از مرحله ای در زندگی مولدین در روند مستمری (لاینقطعی) دستخوش تحول می گردد.
۳۶
· مؤثرترین فرم کردوکار انسانی تحت شرایط آزاد سازی اش از خدمات فکری قابل فرمالیزاسیون به رفتار مسئله یابی و رفتار مسئله گشایی (مشکل گشایی، حل مسئله) مبدل می شود.
۳۷
· نتیجه حاصل از آن عبارت است از دادن الزامات کیفیتا نوین به ساختار دانش و به متدهای فکری و متدهای کاری (مثلا کار با ذخیره سازهای دانش.)
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر