۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۸, شنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۸۹۹)

 Wirtschafts- und sozialgeschichtliche Aspekte der wissenschaftlich-technischen Revolution: Institut...

   پروفسور دکتر 

ولفگانگ ایشهورن

اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت

و

دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین

انقلاب علمی و فنی

ادامه 

 

۳۰

·    سهم تعیین کننده رشد راندمان کار  به مؤثریت کار در عرصه های تدارک تکمیل (پژوهش، توسعه و غیره) وابسته است.

 

۳۱

·     به لحاظ راندمان، مؤثرین کردکار تولیدی در عرصه های تدارک تکمیل صورت می گیرد.

 

۳۲

·    این تغییرات کیفی عینی ـ واقعی اند که در روند تاریخی کلی انقلاب علمی و فنی صورت می گیرند.

 

۳۳

·     این تغییرات کیفی عینی ـ واقعی نیز به تغییرات کیفی در روند کار فکری تولید، منجر می شوند.

 

۳۴

·     متدهای (اسالیب) کردوکار فکری تغییریافته نیز به جایگاه تغییریافته انسان در روند تولید تعلق دارند:

·    لازم است که سطح فکری مولدین در روند مستمری با سطح معارف بین المللی راجع به تکالیف تولیدی قابل حل در کار مطابقت یابد.

·    (مولدین باید در جریان تحولات فکری بین المللی باشند.)

 

۳۵

·     آموزش و پرورش از مرحله ای در زندگی مولدین در روند مستمری (لاینقطعی) دستخوش تحول می گردد.

 

۳۶

·     مؤثرترین فرم کردوکار انسانی تحت شرایط آزاد سازی اش از خدمات فکری قابل فرمالیزاسیون به رفتار مسئله یابی و رفتار مسئله گشایی (مشکل گشایی، حل مسئله) مبدل می شود.

 

۳۷

·    نتیجه حاصل از آن عبارت است از دادن الزامات کیفیتا نوین به ساختار دانش و به متدهای فکری و متدهای کاری (مثلا کار با ذخیره سازهای دانش.)

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر