۱۴۰۳ فروردین ۱۱, شنبه

فرهنگ مفاهیم فلسفی (ج) جانبداری (طرفداری) (۵) (بخش آخر)


 

پروفسور  دکتر ماتیوس کلاین

برگردان 

شین میم شین
 

۱۸

·    اصل جانبداری ـ به لحاظ تئوریکی و متدیکی ـ اجرای قاطعانه و پیگیرانه نقطه نظرات طبقاتی طبقه کارگر را در کلیه عرصه های مبارزه طبقاتی و علوم و قبل از همه، سمتگیری قاطعانه و پیگیرانه در زمینه حل و فصل علمی و عملی مسائل متنوع جدید، طلب می کند.

·    مسائلی که از خصلت دوران کنونی، از مبارزه میان سوسیالیسم و امپریالیسم، از تضاد میان جنگ و صلح و از روند ساختمان سوسیالیسم و کمونیسم نشئت می گیرند.

 

۱۹

·    اصل جانبداری برای مارکسیسم ـ لنینیسم ـ همزمان ـ حاوی مبارزه قاطعانه و پیگیرانه بر ضد کلیه فرم های ایده ئولوژی ارتجاعی بورژوازی است و لذا مخالف هر نوعی از همزیستی ایده ئولوژیکی و مخالف هر نوع از ایده ئولوژی مدعی «راه سوم» است.

 

۲۰

·    جانبداری از طبقه کارگر و جامه عمل پوشاندن به آماج های تاریخی این طبقه، مبارزه سرسختانه و مصممانه بر ضد کلیه نیروهائی را الزامی می سازد که با استفاده از وسایل ایده ئولوژیکی در صدد سد کردن راه مبارزه رهائی بخش طبقه کارگر و ساختمان سوسیالیسم و کمونیسم اند.

 

۲۱

·    جانبداری از طبقه کارگر و جامه عمل پوشاندن به آماج های تاریخی این طبقه، مبارزه سرسختانه بر ضد انواع و اقسام مختلف ایده ئولوژی ارتجاعی امپریالیستی، بر ضد ایدئالیسم، عرفان، مذهب، رویزیونیسم و دگماتیسم را الزامی می سازد.

 

·    مراجعه کنید به ایدئالیسم، عرفان، مذهب، رویزیونیسم،  دگماتیسم.

 

ایدئالیسم

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/10710

 

عرفان فرمی از خردستیزی

 

http://hadgarie.blogspot.com/2010/08/blog-post_13.html

 

پایان

 

   مذهب (دین)

  

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14149

 

 

رویزیونیسم

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/5284

 

دگماتیسم

(جزم گرایی)

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/10705

 

پایان

 

 

۲۲

·    تاریخ مارکسیسم ـ لنینیسم ـ در عین حال ـ تاریخ مبارزه آشتی ناپذیر ماتریالیسم دیالک تیکی و ماتریالیسم تاریخی و ایده ئولوژی سوسیالیستی به طور کلی بر ضد فرم های مختلف ایده ئولوژی بورژوائی و رویزیونیستی، بر ضد مسخ و تحریف توسعه جامعتی، تاریخ و نتایج حاصل از علوم طبیعی است.

 

۲۳

·    جانبداری از منافع طبقه کارگر از سوئی، به معنی مبارزه همه جانبه بر ضد هر فرم ایده ئولوژی بورژوائی است   و از سوی دیگر به معنی حفظ، توسعه و تکامل هر آن چیز بالنده و ماندگاری است که بشریت در سیر توسعه تاریخی خویش به همراه آورده است، تا آن را برای تشکیل شعور جهان بینانه و فرهنگی ـ ایده ئولوژیکی انسان سوسیالیستی عصر حاضر بارآور سازد.

·    مراجعه کنید به اوبژکتیویسم، شعور جامعتی، مسئله اساسی فلسفه.

 

اوبژکتیویسم

(عینگرایی)

 

۱

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9896

 

۲

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9901

 

 

پایان

 

شعور جامعتی

(شعور اجتماعی)

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12442

 

مسئله اساسی فلسفه

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12782

 

پایان



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر