۱۴۰۳ فروردین ۷, سه‌شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ط) طبقه دهقانان تعاونی (۲)

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین
 

۹

·    قوانین اقتصادی عینی سوسیالیسم، کاربست همه جانبه و فراگیر علم و فن  را با تمرکز و تخصص هر چه بیشتر تولید کشاورزی در پهنه پهناوری که در آن انقلاب علمی و فنی در عرصه کشاورزی با مزیت های نظام جامعتی سوسیالیستی پیوند پیدا کنند، الزامی می سازند.

 

۱۰



·    توسعه اقتصاد کشاورزی مدرن با راندمان تولیدی عالی، با سرمایه گذاری سوسیالیستی هر چه بیشتر و گذار گام به گام به متدهای تولید صنعتی از طریق همکاری (کوئوپراسیون) با آن مطابقت دارد.

 

·    مراجعه کنید به کوئوپراسیون

 

۱۱

·    برای تشکیل این روند توسط طبقه دهقانان تعاونی، تحکیم وحدت طبقه دهقانان تعاونی با طبقه کارگر از اهمیت تعیین کننده ای برخوردار است.

 

۱۲

·    گذار به تولید صنعتی در کشاورزی فقط می تواند تحت رهبری طبقه کارگر صورت گیرد که گنجینه ای غنی از تجارب و معارف (شناخت ها) در زمینه رهبری، پلان بندی و سازماندهی  روندهای تولیدی صنعتی در اختیار دارد و وسایل تولیدی مدرن در اختیار اقتصاد کشاورزی قرار می دهد.

 

۱۳

·    همزمان، فرم هایی از همکاری بیواسطه میان طبقه کارگر و طبقه دهقانان تعاونی در درون اقتصاد تولید مواد کشاورزی و مواد غذایی به طرق زیر توسعه می یابند:

 

الف

·    از طریق در هم تنیدگی های کوئوپراتیو (مبتنی بر همکاری سازمان یافته و آگاهانه)

 

ب

·    از طریق تأسیسات کوئوپراتیو مشترک کارخانجات تحت مالکیت خلق و کارخانجات متعلق به تعاونی های تولیدی دهقانی

 

پ

·    از طریق کوئوپراسیون (همکاری) میان صنایع مواد غذایی و غیره

 

۱۴

·    خود طبقه دهقانان تعاونی نیز در این روند توسعه و تکامل می یابد.

 

۱۶

·    در این روند، خصلت کار تعاونی های کشاورزی به طور بنیادی تغییر می یابد.

 

۱۷

·    در این روند، مالکیت تعاونی  هر چه بیشتر جامعتی می گردد و واحدهای تولیدی تخصص یافته بزرگتری به صورت تأسیسات کوئوپراتیو و یا به صورت تعاونی تولیدی کشاورزی (ال پی گی) کوئوپراتیو و یا به صورت کارخانجات تخصص یافته تحت مالکیت خلق تشکیل می یابند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر