۱۴۰۰ فروردین ۲۹, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ن) نماینده (۳) (بخش آخر)

Ein Arbeiter säubert den Schriftzug Volkskammer am Eingang zum Sitz des Gremiums im Palast der Republik 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱۸

·    نمایندگان در کمیته ها و کمیسیون های پارلمان خلق و نمایندگی های محلی در اجرای مصوبات به عمل آمده شرکت اکتیو دارند و به کنترل کار ارگان های دولتی، کارخانه ها و مؤسسات می پردازند و در همکاری با زحمتکشان تصمیمگیری های جدید را به طور کلکتیو (دسته جمعی) تدارک می بینند.

 

۱۹

·    هر یک از نمایندگان مکلف به پاسخگویی در مقابل انتخاب کنندگان است.

 

۲۰

·    او در تجمعات عمومی، در سخنرانی ها و گزارش دهی ها مکلف به دادن گزارش راجع به کار خویش، راجع به نمایندگی مربوطه و راجع به انجام مطالبات انتخاب کنندگان است.

 

۲۱

·    نماینده ای که از عهده تکالیف خود بر نیاید، بنا بر قانون انتخابات می تواند توسط انتخاب کنندگان به طرز تعیین شده در قانون انتخابات از مقام نمایندگی عزل شود.

 

۲۲

·    از آنجا که هر نماینده، فونکسیون خود را با ادامه دادن به  کردوکار حرفه ای اش به انجام می رساند، یعنی نماینده پارلمانی حرفه ای مجزا از زحمتکشان نیست،  تعینات قانونی مانع لطمه دیدن مادی و حرفه ای او می شوند و رهبری ارگان های دولتی و اقتصادی از او در اجرای وظایفش حمایت به عمل می آورند.

 

۲۳

·    جایگاه، تکالیف و حقوق نمایندگان در دولت سوسیالیستی آلمان دموکراتیک چنان تعیین شده اند که آنها به مثابه نماینده دولتی انتخاب شده خلق زحمتکش بتوانند در جامعه و در ارگان های قدرت دولتی خلاقانه فعال باشند.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر