۱۳۹۷ مرداد ۱۴, یکشنبه

مائوئیسم و رسالت تاریخی طبقه کارگر (۵۶)


پروفسور دکتر رولف ماکس
برگردان
شین میم شین

فصل پنجم

رابطه منفی و خصمانه مائوئیسم
با
رسالت تاریخی طبقه کارگر
مطابقت محتوای اجتماعی سیاست داخلی نیروهای گرد آمده دور مائوتسه تونگ
با
سیاست خارجی آنها.


۱۶۱
·    اصولا اینجا نیز پیوند بی واسطه (مستقیم) میان انکار رسالت تاریخی ـ جهانی طبقه کارگر توسط مائوئیسم و گرایش مائوئیسم به اختراع «جایگزین» های انقلابی برای آن آشکار می گردد.

۱۶۲
·    مائوئیست ها هر چه بیشتر در تضاد با چیزهای زیر قرار می گیرند:

الف
·    در تضاد با محتوای اصلی دوران ما قرار می گیرند.

·    (محتوای اصلی دوران ما، گذار گلوبال از سرمایه داری به سوسیالیسم است. مترجم)

ب
·    در تضاد با سمت و سوی اصلی دوران ما قرار می گیرند.

پ
·    در تضاد با نیروهای سیاسی و اجتماعی اصلی دوران ما قرار می گیرند.

۱۶۳
·    بار دیگر روشن می شود که کورس سیاست داخلی و کورس سیاست خارجی مائوئیست ها در محتوای اجتماعی ـ سیاسی شان با یکدیگر مطابقت دارند.

۱۶۴
·    بدین طریق، ایزوله سازی طبقه کارگر چین از جنبش بین المللی کارگری و بویژه از سیستم سوسیالیستی جهانی به عنوان وسیله ای، برای باز داشتن طبقه کارگر چین از انجام رسالت تاریخی خویش مورد استفاده قرار می گیرد.  

۱۶۵
·    حملات سیاسی ـ ایده ئولوژیکی نیروهای گرد آمده دور مائوتسه تونگ در کودتای دولتی ضد انقلابی به اصطلاح «انقلاب فرهنگی» به اوج می رسد.

۱۶۶
·     بالاخره از انگیزش بنیادی شووینیسم ابر قدرت گرایی سیاست مائوئیستی و تأثیر آن بر طرح سیاسی داخلی و سیاسی ـ جامعه ای گروه گرد آمده دور مائوتسه تونگ می توان این نتیجه را استخراج کرد که «انقلاب فرهنگی» در ماهیت کلی اش، هجوم ناگهانی بر سوسیالیسم در چین بوده است.

۱۶۷
·    با توجه به رابطه تاریخی ناگسستنی سوسیالیسم با طبقه کارگر ضمنا می توان نتیجه گرفت که «انقلاب فرهنگی» حمله ناگهانی (غافلگیرانه) بر مواضع سیاسی و اجتماعی، منافع و دستاوردهای طبقه کارگر چین بوده است. 

۱۶۸
·    این یکی از سمتگیری های جامعه ای ـ سیاسی بنیادی «انقلاب فرهنگی» مائوئیستی بوده است که در پیوند مستقیم با برنامه سیاست خارجی مائوئیستی قرار داشته است که حمله ناگهانی گروه گرد آمده دور مائوتسه تونگ بر ضد وحدت سیستم سوسیالیستی جهانی و جنبش کمونیستی جهانی با فرم های افراطی آنتی سویه تیسم (شوروی ستیزی) همراه بوده است.  

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر