۱۳۹۷ شهریور ۲, جمعه

مائوئیسم و رسالت تاریخی طبقه کارگر (۶۳)


پروفسور دکتر رولف ماکس
برگردان
شین میم شین

فصل ششم
سیاست مائوئیستی جامعه
تحت فشار نقش تاریخی عینی طبقه کارگر

۱
·    در توسعه بعد از نهمین پلنوم حزب مائوئیستی در آوریل ۱۹۶۹، سوء استفاده روز افزون از ظرفیت اقتصادی طبقه کارگر و وصل روزافزون طبقه کارگر به دیکتاتوری نظامی ـ بوروکراتیکی  به یکی از وظایف استراتژیکی درازمدت مائوئیست ها مبدل می شود.

۲
·    قوای گردآمده دور مائوتسه تونگ برای رسیدن به این آماج، نمی توانند به کنترل طبقه کارگر از خارج بسنده کنند.

۳
·    به همین دلیل قوای گردآمده دور مائوتسه تونگ به طور جدی در تلاش اند تا متدها و فرم هایی توسعه دهند که به مدد آنها بتوانند در خود طبقه کارگر چین  مؤثر افتند.

۴
·    این تاکتیک قوای گردآمده دور مائوتسه تونگ با عوامفریبی اجتماعی غلیظ و با تلاش های روزافزون در جهت مانی پولاسیون ایده ئولوژیکی طبقه کارگر در رابطه است.

۵
·    قرار بر این گذاشته اند که به طبقه کارگر چین در حرف نقش رهبری تمامجامعه ای قایل شوند.

۶
·    تاکتیک کنونی گروهبندی گردآمده دور مائوتسه تونگ در مقابل طبقه کارگر چین بخش مهمی از  جست و جوی امکانات جدید برای تداوم بخشیدن به سیاست ابرقدرتگرایی ـ شووینیستی این قوا ست.

۷
·    قوای گردآمده دور مائوتسه تونگ توانسته اند به آماج اصلی سال های ۶۰ خود در سیاست بین المللی نایل آیند:

الف
·    تشکیل بلوک آنتی سویه تیستی (ضد شورویگرایی) در کشورهای سوسیالیستی

ب
·    تخریب وحدت جنبش کمونیستی بین المللی با هجوم ناگهانی بر آن

پ
·    مجزا (ایزوله) سازی جنبش رهایی بخش ملی از سیستم سوسیالیستی جهانی

۸
·    بر این بنیان است که رهبری چین به طرز جدی در صدد تحکیم بنیان های اقتصادی لازم برای پیشبرد آماج های ابرقدرتگرایی خویش از سویی و گسترش پایگاه اجتماعی نامطمئن خود در کشور از سوی دیگر است.

۹
·    تلاش های رهبری کنونی چین (سال ۱۹۷۵) در جهت استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت اقتصادی طبقه کارگر چین برای آماج های سیاسی خویش در پیوند بی واسطه (مستقیم) با گرایش آنها در زمینه بهره گیری از مناسبات تولیدی سوسیالیستی است که در دوره قبل از سال ۱۹۵۷ تشکیل یافته است.

۱۰
·    رهبری مائوئیستی چین می کوشد تا آماج های دوگانه اصلی خود را (یعنی سوء استفاده از نیروی مولد (طبقه کارگر چین) از سویی و وصل آن به دیکتاتوری نظامی ـ بوروکراتیکی خود از سوی دیگر را) در وحدت بیواسطه ای جامه عمل پوشاند.

۱۱
·    جنبه و جانب ماهوی و مهم آن بسیج اقتصادی طبقه کارگر در راستای هدفگزاری (تعیین هدف) مائوئیستی کار است.

۱۲
·    هدف رهبری مائوئیستی چین رسیدن به آماج زیر است:
·    کارگران چین باید هرچه بیشتر میان آماج اقتصادی تولید و سوء استفاده از نتایج حاصل از آن برای توسعه شالوده مادی ـ فنی رژیم مائوئیستی علامت تساوی بگذارند.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر