۱۴۰۳ خرداد ۷, دوشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ج) جنبش کمونیستی جهانی (۷)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین
  

۱۰۱

·    کمونیست ها در راه منافع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حیاتی زحمتکشان و بر ضد سیستم حاکمیتی سرمایه انحصاری مبارزه می کنند.

 

۱۰۲

·    کمونیست ها در گروهی از کشورهای سرمایه داری در رأس مبارزات بزرگ طبقه کارگر قرار دارند که قدرت انحصارات را به لرزه می اندازند.

 

۱۰۳

·    احزاب کمونیست اسیا و افریقا هر چه بیشتر ایده ئولوژی و پراتیک انقلابی جنبش ها، سازمان ها و احزاب انقلابی ـ دموکراتیکی این قاره ها را تحت تأثیر قرار می دهند.

 

۱۰۴

·    کمونیست ها وظیفه خود می دانند که در وحدت با جنبش رهایی بخش ملی، به تحکیم استقلال سیاسی و خودمختاری دول به لحاظ ملی رهایی یافته بکوشند و از آن مدافعه به عمل بیاورند و به غلبه بر عقب ماندگی اقتصادی و تشکیل اقتصاد ملی غیر وابسته و ارتقای سطح زندگی خلق نایل آیند.

 

۱۰۵

·    تفاوت های بزرگ در شرایط ملی، در درجه وابستگی به امپریالیسم  و در تشکیل طبقه کارگر سبب می شوند که وظایف و تاکتیک احزاب کمونیست این کشورها متمایز باشند.

 

۱۰۶

·    کمونیست ها، بسته به اوضاع مشخص یا با وسایل مسالمت آمیز و یا با شرکت در مبارزه مسلحانه خلق ها در راه نیل به استقلال ملی و منافع زحمتکشان و یا در راه مدافعه از استقلال ملی و منافع زحمتکشان  می رزمند.

 

۱۰۷

·    احزاب کمونیست امریکای لاتین در رأس جنبش های دموکراتیکی و ضد امپریالیستی در حال توسعه این کشورها و روندهای انقلابی قرار دارند که راه را به سوی سوسیایلسم باز می کنند.

 

۱۰۸

·    در مجموع، در کشورهای غیر سوسیالیستی در سال ۱۹۷۱، ۷۵ حزب کمونیست وجود داشته است.

 

۱۰۹

·    احزاب کمونیستی در ۴۰ کشور جهان مجبور به مبارزه تحت شرایط غیر قانونی (زیر زمینی و مخفی) اند.  

 

۱۱۰

·    علیرغم اینکه نیروهای ارتجاعی در کشورهای غیر سوسیالیستی امریکای لاتین، به تقویت و تشدید سمپاشی های ضد کمونیستی می پردازند، کمونیست ها در سال های اخر ۱۹۶۰، در انتخابات پارلمانی این کشورها بیش از ۴۰ میلیون رأی آورده اند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر