۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۸, جمعه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ح) حزب کمونیست آلمان (کا. پ. د.) (۴)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین


  

۲۰

·    در دوره سیطره دیکتاتوری فاشیستی (۱۹۳۳ ـ ۱۹۴۵) ترور رژیم فاشیستی به ویژه کمونیست ها را آماج حمله خود قرار داد.

 

۲۱

·    اما حزب کمونیست آلمان (کا پ. د.) توانست سازمان خود را با شرایط مبارزه مخفی سازگار سازد و تحت رهبری کمیته مرکزی حزب به مبارزه اکتیوی بر ضد فاشیسم و جنگ مبادرت ورزد.

 

۲۲

·    حزب کمونیست آلمان (کا پ. د.) خود را به مثابه هسته و پیشاهنگ مقاومت آنتی فاشیستی آلمان در داخل کشور و  در دیگر مقاطع مبارزه بر ضد فاشیسم و امپریالیسم نشان داد.

 

·    مراجعه کنید به جنبش مقاومت انتی فاشیستی

 

جنبش مقاومت انتی فاشیستی

 

۱

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8601

 

۲

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8602

 

۳

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8605

 

پایان

 

۲۳

·    حزب کمونیست آلمان (کا پ. د.) به کمک انترناسیونال کمونیستی و حزب کمونیست اتحاد جماهیز شوروی، توانست در کنفرانس حزبی بروکسل (۱۹۳۵)، کنفرانس حزبی برن (۱۹۳۹) و در پیوند با تشکیل و مبارزه کمیته ملی موسوم به «آلمان آزاد» بر طبق شرایط تغییریابنده مبارزه طبقاتی به تدوین استراتژی و تاکتیک خود در راه سرنگونی رژیم هیتلر، جلوگیری و ختم جنگ  و در راه مبارزه به خاطر دولت آنتی فاشیستی ـ دموکراتیک و سوسیالیستی آلمان نایل آید.

 

۲۴

·    حزب کمونیست آلمان (کا پ. د.) تنها حزبی در آلمان بود که به مقاومت و مبارزه سازمان یافته بر ضد رژیم هیتلر از همان روز اول تا روز آخر آن پرداخت.

 

۲۵

·    حزب کمونیست آلمان (کا پ. د.) در این مبارزه قربانیان بزرگی داد:

 

الف

·    از حدود ۳۰۰ هزار عضو حزب کمونیست آلمان (کا پ. د.)، ۱۵۰ هزار تن تحت تعقیب قرار گرفتند، به زندان افتادند و یا به اردوگاه های فاشیستی برده شدند.

 

ب

·    دهها هزار تن از کمونیست ها به قتل رسیدند.

 

پ

·    خدمت تعیین کننده حزب کمونیست آلمان (کا پ. د.) و کمیته مرکزی آن در آن سال ها، این بود که با تدوین برنامه مبارزه انتی فاشیستی رئال، شرایط مهم لازم برای چرخش بنیادی را فراهم آورد که پس از رهایش خلق آلمان از فاشیسم هیتلری توسط اتحاد شوروی، در شرق آلمان جامه عمل پوشید.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر