۱۴۰۱ مرداد ۳۱, دوشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ش) شورای والدین محصلین مدارس (۱)

 

 هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱

·     شورای والدین به نمایندگی دموکراتیک ۱۵ ـ ۲۰ نفره منتخب توسط والدین دانش آموزان در دبستان های عمومی جمهوری آلمان دموکراتیک برای ۲ سال اطلاق می شد.

 

۲

·     شورای والدین بیانگر تعمیق هر چه بیشتر دموکراسی سوسیالیستی در این عرصه از حیات جامعتی بوده است.

 

۳

·     والدینی برای شورای والدین انتخاب می شوند که از آموزش و پرورش و تربیت سوسیالیستی کلیه دانش آموزان پشتیبانی اکتیو به عمل می آورند.

 

۴

·     شورای والدین در کردوکار خود به تبعیت از وظایف مدرسی ـ سیاسی  و برنامه سالانه مدرسه می پردازد و به پیشبرد و احیای روحیه ابتکار عمل و همکاری کلیه والدین و به ویژه زحمتکشان می پردازد و حل مسائلی را مطرح می سازد که برای کل مدرسه و کلیه والدین حائز اهمیت اند.

 

۳

·     شورای والدین همراه با والدین و معلمین در راه موضعگیری محصلین نسبت به یادگیری و رفتار منضبط و اگاهانه تلاش می ورزد.

 

۴

·     شورای والدین تربیت سوسیالیستی محصلین در خانواده را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

 

۵

·     رئیس شورای والدین عضو برابر حقوق شورای پداگوژیکی مدرسه است.

 

۶

·     مدیر مدرسه در مشاورات شورای والدین شرکت می ورزد، به تشریح تکالیف مشخص و اساسی مدرسه می پردازد و آنها را در جریان مسائل و مشکلات قرار می دهد و گوش شنوایی به نظرات و اشارت شورای والدین   برای بهبود کار آموزشی ـ پرورشی و تربیتی دارد.

 

۷

·     حداقل یک بار در سال جلسه مشترک شورای پداگوژیکی و شورای والدین تشکیل می یابد  و در آن، مهمترین تکالیف و وظایف مدرسه مورد مشاوره قرار می گیرند.

 

۸

·     شورای والدین به تدارک پیشنهادات لازم برای وساطت معارف مدرسی ـ سیاسی، پداگوژیکی، طبی و پسیکولوژیکی بنیادی مبادرت می ورزد که برای کردوکار تربیتی موفقیت آمیز ضرورت دارند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر