۱۴۰۱ شهریور ۶, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (س) سلب مالکیت از کارخانجات تبهکاران جنگی و فعالان نازی (۱)

Ist möglicherweise ein Bild von 2 Personen, Personen, die stehen und Text „74 Betriebe dem Volke zurűckgegeben vorwars zu neuem Aufbau. SED“  

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱

·    سلب مالکیت  از  کارخانجات تبهکاران جنگی و فعالان نازی به اقداماتی اطلاق می شود که پس از در هم کوبیدن فاشیسم در منطقه تحت اشغال اتحاد شوروی در نتیجه تصمیمگیری خلق در جهت خلع ید (سلب قدرت) از هیتلرگرایان حزب امپریالیستی نازی به عمل آمده است.

 

۲

·    سلب مالکیت  از  کارخانجات تبهکاران جنگی و فعالان نازی، وظیفه تعیین کننده ای در مبارزه طبقه کارگر و زحمتکشان متحد با طبقه کارگر در راه تشکیل نظام جامعتی آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی بوده است.

 

۳

·    در فراخوان کمیته مرکزی حزب کمونیست آلمان در ۱۱ ماه ژوئن سال ۱۹۴۵ هیتلرگرایان حزب امپریالیستی نازی (ناسیونال ـ سوسیالیستی) به مثابه مسئولین اصلی برای سیاست جنگ، تجاوز و فاجعه ملی افشا شده بودند و سلب قدرت کامل از آنان خواسته شده بود. 

 

۴

·    در موافقت نامه پوتسدام، قدرت های اصلی ائتلاف ضد هیتلری به تجارب و مطالبات خلق ها تبیین بخشیده بودند و انحصارات آلمان را به مثابه شالوده اقتصادی فاشیسم و سیاست تجاوز محسوب داشته بودند، مسئولیت آنها در رابطه با تبهکاری بر ضد بشریت را تشخیص داده بودند و اقدامات مهمی را در زمینه تنبیه آنها تصویب کرده بودند.

 

۵

·    نقش تعیین کننده  را در سلب مالکیت  از  کارخانجات تبهکاران جنگی و فعالان نازی، طبقه کارگر بازی می کرد که پس از سال ۱۹۴۵ در کلیه مناطق تحت اشغال قوای ائتلاف ضد هیتلری، خواهان پیگیر تنبیه مقصران جنگ و فاشیسم بود.

 

۶

·    اما طبقه کارگر فقط در منطقه ای که امروزه جمهوری آلمان دموکراتیک نامیده می شود، توانست به برکت وحدت عمل  و وحدت به موقع حزب کمونیست آلمان با حزب سوسیال ـ دموکرات المان و تشکیل حزب سوسیالیستی واحد آلمان، نیرویی کسب کند  که قادر به در هم شکستن قدر قدرتی انحصارات باشد.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر