۱۴۰۳ شهریور ۱۵, پنجشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ه) هنر (۳)

Kunstdruck Expressionismus Raffael - Die Madonna 

 هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین 

 

 

۲۳

·    ضمنا در جامعه منقسم به طبقات آنتاگونیستی (آشتی ناپذیر)، هنر به میدان مبارزه میان منافع طبقاتی مختلف مبدل می شود.

 

۲۴

·    در میدان مبارزاتی هنر، نیروهای طبقاتی متخاصم (نیروهای طبقات اجتماعی ئی که خصمانه در مقابل یکدیگر صف کشیده اند)، به ابراز نظرات ایده ئولوژیکی خود، فرم های زندگی خود، تصورات استه تیکی خود (تصورات خود از زیبایی) می پردازند.

 

۲۵

·    مشخصه هنر طبقات اجتماعی بهره کش (استثمارگر) در حال زوال را خطوط ارتجاعی، زوال و انحطاط انسان ـ تصویر و خصومت با پیشرفت (پیشرفت ستیزی) تشکیل می دهد.

 

۲۶

·    مشخصه هنر طبقات اجتماعی بالنده اما ابزار ابراز مبارزه انقلابی بودن آنها ست.

·    ابزار ابراز ایده های پیشرفت جامعتی و انسان ـ تصویر هومانیستی (بشردوستانه) و پیشرفت گرا بودن انها ست.

 

۲۷

·    این حقیقت امر را به آشکارترین و مرئی ترین صورت می توان در تضادمندی منتج از جامعه طبقاتی هنر در امپریالیسم در تضاد میان هنر در حال زوال (هنر منحط) امپریالیستی حاکم  و عناصر فرهنگ دموکراتیکی و سوسیایلستی دید.

 

·    مراجعه کنید به فرهنگ توده ای امپریالیستی

 

فرهنگ توده ای امپریالیستی

 

۱

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/13186

 

۲

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/13192

 

۳

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/13198

 

پایان

 

۲۸

·    در مبارزه طبقاتی جنبش کارگری بر ضد سرمایه داری در نیمه دوم قرن نوزدهم و به ویژه در اوایل قرن بیستم هنر رئالیسم سوسیالیستی پا به عرصه وجود نهاده است.

 

·    مراجعه کنید به رئالیسم سوسیالیستی

 

۲۹

·    بدین طریق، هنر وارد دوران توسعه بالنده مستمری شده است که حاملش توده های زحمتکش اند و از زمان پیروزی انقلاب سوسیالیستی کبیر اکتبر و تشکیل سیستم سوسیالیستی جهانی، تجسم پیشرفت هنری در عصر ما ست.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر