۱۴۰۰ تیر ۲۷, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ت) تقسیم کار (۴) (بخش آخر)

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین
 

 

۱۴

·    تقسیم کار بین المللی سوسیالیستی با تشکیل سیستم اقتصادی سوسیالیستی جهانی پدید آمد.

 

۱۵

·    احزاب کمونیستی و کارگری با کردوکار خلاق کلکتیو، با مشورت (صلاح اندیشی، رأی زنی) مشترک راجع به مسائل مربوط به همکاری رفیقانه، به تدوین اصول اساسی تقسیم کاربین المللی سوسیالیستی نایل می آیند.

 

۱۶

·    تقسیم کار بین المللی سوسیالیستی با تحقق (واقعیت یابی، رئالیزاسیون) برنامه بغرنج برای تعمیق و تکمیل فراتر همکاری و توسعه انتگراسیون (همپیوندی) اقتصادی سوسیالیستی کشورهای عضو شورای کمک متقابل اقتصادی (ار گ و) مستمرا تعمیق می یابد و با مؤثریت رشد یابنده به نفع همبود دول سوسیالیستی و هر کدام از دول مربوطه تحقق می یابد.

 

۱۷

·    تقسیم کار بین المللی سوسیالیستی به طرز پلان بندی شده ای بر مبنایی داوطلبانه ای به مثابه همکاری برابرحقوق دول سوسیالیستی مستقل صورت می گیرد.

 

۱۸

·    در تقسیم کار بین المللی سوسیالیستی، شرایط تولیدی تاریخا تشکیل یافته، تجارب کاری و استفاده راسیونال (عقلایی) از کلیه نیروهای مولده کشورهای سوسیالیستی در نظر گرفته می شوند.

 

۱۹

·     تقسیم کار بین المللی سوسیالیستی به تخصص و همکاری تولید و به ارتقای سرعت توسعه اقتصادی هر کشور سوسیالیستی منجر می شود.

 

۲۰

·    تقسیم کار امکان آن را فراهم می آورد که وسایل و قوا (نیروها) در رشته هایی متمرکز شوند که برای آن رشته ها مناسب ترین شرایط وجود دارند.

·    بدین طریق رشد اقتصادی و مؤثریت تولید افزایش می یابد.

 

۲۱

·    تصویب و تنظیم پلان های اقتصادی، ضمنا در موافقت های دو جانبه و یا چند جانبه در زمینه تخصص و همکاری در تولید و علم نمودار می گردد.

·    کار پیش بینانه مشترک، مبادله دانش تجربی و غیره فرم های مهم تحقق یابی تقسیم کار بین المللی سوسیالیستی اند.

 

۲۲

·    مبادله متقابل وسایل راسیونالیزاسیون و تقسیم کار بین المللی سوسیالیستی در عرصه صنایع حمل و نقل به تحکیم روابط اقتصادی میان کشورهای سوسیالیستی منجر می شوند.

 

۲۳

·    توسعه روابط مستقیم میان کارخانجات، کومبینات ها و وزراتخانه های هر کشور سوسیالیستی با پارتنرهای خود در دیگر دول سوسیالیستی نیز به تعمیق تقسیم کار می انجامد.

 

۲۴

·    از ثمرات تقسیم کار، همه دول سوسیالیستی برخوردار می گردند.

·    تقسیم کار بین المللی سوسیالیستی، ضمنا به تحکیم سیستم جهانی سوسیالیستی منجر می شود.

 

۲۵

·     تقسیم کار بین المللی سوسیالیستی مبتنی بر پلان به افزایش راندمان تولید کار جامعتی، به بهبود مستمر کیفیت و سطح فنی فراورده ها و ضمنا به کاهش هزینه های تولید و گردش سرمایه منجر می شود.

 

۲۶

·    انقلاب علمی و فنی و مسابقه اقتصادی میان کاپیتالیسم و سوسیالیسم، تقسیم کار بین المللی سوسیالیستی را، همکاری و ارتقای درجه مفیدیت آن را در بسط همزمان تجارت با کشورهای کاپیتالیستی الزامی می سازد.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر