۱۴۰۱ آبان ۱, یکشنبه

درنگی در اندیشه ای (۵۳۶)

Keine Fotobeschreibung verfügbar.
 

میم حجری

 

 مجید صالحی

۲ 

اما اینکه محتوای جنبش زنان در ایران را امپریالیستی ارزیابی کنید درست نیست.
 
این ادعای مجید صالحی
خود ما را گیج می کند، چه رسد به اجنه که خواننده هماندیشی ایرانیان اند.
 
حرف ما هنوز هم در صفحه صالحی هست:

کی میگه شعار (زن ـ زندگی ـ آزادی) بورژوا ـ دموکراتیک است؟ 
شعاری فمینیستی ـ امپریالیستی است.

به قول صالحی
بحث بر سر شعار است.
 
سؤال این است که چرا صالحی محتوای شعار را با محتوای جنبش کذایی عوضی می گیرد؟
 
دلیل این خطا
 اسلوب (متد، روش) هماندیشی ایرانیان
است.
ایرانیان
مفهوم و اندیشه مورد بحث را مورد بحث قرار نمی دهند.
یعنی
بر خلاف ما
مفهوم و اندیشه مورد بحث را ذکر نمی کنند و زیر ذره بین تحلیل قرار نمی دهند.

اگر قرار بدهند،
پیشاپیش می دانند که ما هرگز از جنبش زنان حرفی نزده ایم.
ما این تظاهرات زنان و جوانان را نه جنبش، بلکه عصیان خودپو (فاقد آگاهی) می دانیم.
جنبش
اصولا و اساسا
باید
حزب و سازمان و شخصیت و برنامه داشته باشد.
حتی
جنبش فوندامنتالیستی سنی و شیعی
صدها سال از منابر و مناره های گوناگون در مساجد و مجالس و حسینیه ها و غیره
تبلیغ شده است.
دارای حزب و سازمان و تشکیلات و شخصیت های معروف و متنوع بوده است.

عصیان زنان و جوانان در طویله جماران
اما
خیزش خودپویی 
بدون حزب و شخصیت و تشکیلات و برنامه است.

البته
می تواند با گذشت زمان، تعمیق پیدا کند و سمتگیری طبقاتی روشن کسب کند.

حتی در سیاسی بودن این خیزش خود به خودی جوانان و زنان می توان تردید کرد.

هدف 
ظاهرا
براندازی نظام جن قوری اسلامی است.
آلترناتیو و بدیل مورد نظر برای آن
اما
معلوم نیست.


Ist möglicherweise ein Bild von 9 Personen, Personen, die sitzen, Personen, die stehen und Innenbereich
 
دیله مای اجامر جن قوری هم همین جا ست:
نمی دانند که چه باید بکنند.
کلافه اند.
نه حزب و سازمانی هست، تا سرکوب کنند
و
نه
شخصیتی و رهبری هست، تا ترور کنند.
 
تاریخ از ارتجاع سیاه انتقام می گیرد:
همان بلایی را که با بسیج کودکان مدارس بر سر رژیم انقلاب سفید آورده اند،
تاریخ طناز
بر سر خودشان می آورد.
طبقه حاکمه
به
کودک کشی
متهم می شود.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر