۱۴۰۰ آبان ۲۱, جمعه

فرهنگ مفاهیم فلسفی (الف) آنتی کمونیسم (کمونیسم ستیزی) (۲)

 


پروفسور دکتر ماتهویس کلاین

برگردان

شین میم شین

  

 

۱۳

·    در دهه های بعد با تشدید هر چه بیشتر مبارزه طبقاتی، آنتی کمونیسم نیز کین توزانه تر و بربرمنشانه تر گشت.

 

۱۴

·    وقتی که بورژوازی و قدرتمداران ارتجاعی آن با اقدامات بین الملل اول، با تشکیل احزاب کارگری انقلابی ملی و به ویژه با پیروزی کمون پاریس (۱۸۷۱)، حاکمیت طبقاتی خود را در خطر دیدند، با استفاده از قوای نظامی، قتل عام سیاسی و تأسیس اردوگاه های کار اجباری، به تکمیل متدهای ضد کارگری و ضد سوسیالیستی خود پرداختند.

 

۱۵

·    بدین طریق بود که بورژوازی بزرگ فرانسه و ضد انقلاب با پشتیبانی اشغالگران پروسی ـ آلمانی با توسل به قوه نظامی کمون پاریس را در هم کوبیدند.

 

۱۶

·    تنها در «هفته خونین ماه مه» سی هزار کمونار  (اعضای کمون پاریس) را به طرز وحشیانه ای قتل عام کردند و شصت هزار کمونار را به زندان افکندند و یا به اردوگاه های کار اجباری روانه کردند.

 

۱۷

·    این متدها را هم نیروهای ارتجاعی بورژوازی بزرگ و اشراف زمیندار وارد زرادخانه  آنتی کمونیستی خویش کردند و در دوره بعد، همیشه و هرجا که لازم دیدند، بدون تأمل کوچکی بر ضد جنبش کارگری و سوسیالیسم به کار بستند.

 

۱۸

·    پس از کمون پاریس، ارتجاع پروسی ـ آلمانی مبارزه سیاسی و ایدئولوژیکی خود را بر ضد جنبش کارگری و سوسیالیسم علمی شدت بخشیدند.

 

۱۹

·    در این رابطه می توان به تصویب «قانون سوسیالیست های بیسمارک» (۱۸۷۸ ـ ۱۸۹۰) اشاره کرد که به کمک آن از توسعه بعدی جنبش متحد کارگری آلمان که بعد از کنگره گوتا (۱۸۷۵) تشکیل شده بود، ممانعت به عمل آمد، طبقه کارگر  ـ به مثابه نیروی اصلی در مبارزه سیاسی بر ضد میلیتاریسم و ارتجاع ـ به طرز فجیعی شقه شقه شد و علاوه بر آن، هر اوپوزیسیون دموکراتیک و لیبرال سرکوب گردید.

 

·    مراجعه کنید به میلیتاریسم (نظامیگری)

 

میلیتاریسم

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3332

 

 

۲۰

·    بنا بر «قانون سوسیالیست ها» اداره جات پلیس ممالک آلمان توانستند سازمان ها، مجامع و نوشته جات سوسیالیستی و سندیکائی را ممنوع اعلام کنند، متخلفین را جریمه نقدی کنند و یا به زندان افکنند و «مبلغین حرفه ای» را به ترک محل زندگی و سکونت وادارند.

 

۲۱

·    «قانون سوسیالیست ها» اختیارات جدیدی را در اختیار ارتجاع می گذارد، تا بتواند در مناطق معینی «حکومت نظامی کوچک» بر قرار سازد، فعالین سوسیالیستی و سندیکائی را بازداشت کند و از حقوق و آزادی های اندکی که قانون به رسمیت شناخته، محروم سازد.

 

۲۲

·    ارتجاع آلمان در دوره «قانون سوسیالیست ها» فعالین سوسیالیست و کارگران را به بیشتر از هزار سال زندان محکوم کرد، ۱۳۵۵ نوشته چاپی و در آن میان آثار مارکس و انگلس را ممنوع اعلام کرد،  ۹۰۰ نفر از سوسیالیست ها را و ۵۰۰ پدر خانواده ها را به تبعید واداشت.

 

۲۳

·    همزمان با تشدید فشار پلیسی و قضائی بر جنبش کارگری، طبقات حاکمه در آلمان حملات ایدئولوژیکی بر سوسیالیسم علمی را شدت بخشیدند.

 

۲۴

هاینریش فون ترایچکه

 (۱۸۳۴ ـ ۱۸۹۶)

مورخ، سیاستمدار، نویسنده، ناسیونال ـ لیبرال، نماینده مجلس آلمان، آنتی کمونیست و آنتی سمیتیست

مؤلف کتب بیشمار

جمله قصار فاشیست های نازی آلمان از او ست:

«یهودی ها آفت و بلائی برای ما هستند!»

 

·    علاوه بر ایدئولوگ های واپسگرای افراطی ارتجاع اشرافی ـ بورژوائی از قبیل ترایچکه و نیچه، ایدئولوگ های روحانیت کاتولیک نیز با ساز و برگ جنگی بر ضد مارکسیسم و ایده های هومانیستی و مترقی وارد کارزار شدند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر