۱۴۰۰ آبان ۲۰, پنجشنبه

فرهنگ مفاهیم فلسفی (الف) آنتی کمونیسم (کمونیسم ستیزی) (۱)

 


پروفسور دکتر ماتهویس کلاین

برگردان

شین میم شین

  

۱

·      آنتی کمونیسم گرایش اساسی و خط مشی مهم و ماهوی خاص تمامی ایدئولوژی و سیاست امپریالیسم است که بر ضد جنبش کارگری انقلابی، مارکسیسم ـ لنینیسم، دولت های سوسیالیستی و کلیه جنبش های مترقی دوران ما به طور کلی عملی می شود.

 

۲

·      بعد از انقلاب سوسیالیستی کبیر اکتبر و پس از تشکیل سیستم جهانی سوسیالیستی، آنتی کمونیسم از سوئی بیانگر بحران عمومی امپریالیسم و نشانه احتضار و بی دورنمائی آن است و از سوی دیگر نشانه تجاوزگری، دشمنی و کین توزی آن است بر ضد هر آنچه که به لحاظ اجتماعی پیشرفتگرا و انسانی باشد.

 

 

۳

·      آنتی کمونیسم مهمترین حربه ایدئولوژیکی ـ استراتژیکی تمام ارضی امپریالیسم و سلاح جنگ پسیکولوژیکی آن است.

 

۴

·      آنتی کمونیسم وسیله ای برای توجیه خرابکاری های ایدئولوژیکی و سیاست تجاوزگرانه بر ضد دول سوسیالیستی و دول ملی جوان است.

 

۵

·      آنتی کمونیسم وسیله ای برای مشروعیت بخشیدن به سرکوب و تعقیب کمونیست ها و کلیه انسان هائی است که در کشورهای امپریالیستی در راه صلح و پیشرفت اجتماعی مبارزه می کنند.

 

۶

·      سابقه تاریخی آنتی کمونیسم به سال های چهل قرن نوزدهم می رسد.

·      یعنی به دوره آغازین پیدایش جنبش کارگری مدرن و سوسیالیسم علمی.

 

۷

·      این پدیده را می توان هم در رساله پاپ (۱۸۴۸) دید و هم در افترائات و دروغپراکنی های ایدئولوگ های روحانی، فئودالی و بورژوائی بر ضد سوسیالیسم.

 

۸

·      این پدیده خود را در تعقیب عملی پلیسی سازمان ها و شخصیت های کمونیستی، در ممنوع اعلام کردن انجمن های کارگری و مجامع سوسیالیستی و در تبعید تئوریسین های سوسیالیستی و امثالهم نمایان می سازد.

 

۹

·      اولین تلاش پلیسی ـ دولتی رسمی ارتجاع آلمان جهت جلوگیری از توسعه جنبش کارگری جوان از طریق محروم سازی آن از حزب انقلابی اش، دادگاه کمونیست ها در کلن (۱۸۵۲) بر ضد رهبران «انجمن کمونیست ها» بود، که به وسیله مارکس و انگلس تأسیس یافته بود.

 

۱۰

·      اگرچه وکلای مدافع و به ویژه مارکس، جعلی و بی پایه بودن مدارک و دلایل پلیس پروس را اثبات و افشا کردند، با این حال، اکثر متهمین به حبس های درازمدت محکوم شدند و قوانین آنتی کمونیستی وضع گشتند تا سرکوب مبتنی بر زور ایده ها و گرایش های کمونیستی، قانونی جلوه کند و رشد جنبش کارگری سد شود.

 

۱۱

·      آنتی کمونیسم بدین طریق از همان آغاز پیدایش خود، به مثابه دشمن پیشرفت اجتماعی و فکری بوده و عمل کرده است.

 

۱۲

·      زرادخانه آنتی کمونیسم از همان آغاز حاوی تسلیحات زیر بوده است:

 

الف

·      متدهای افترا زنی.

 

ب

·      جعل و تحریف آموزه ها و آماج های جنبش کارگری انقلابی.

 

پ

·      متدهای توقیف نوشته های سوسیالیستی.

 

ت

·      ممنوع اعلام کردنسازمان های کمونیستی و چپ و سرکوب آنها.

 

ث

·      تعقیب پلیسی، بازداشت و تبعید شخصیت ها و رهبران انقلابی  

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر