۱۴۰۲ دی ۱, جمعه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ر) روز بین المللی زنان

  
 
هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین
  

 

۱

·    روز بین المللی زنان به روز رزم و ارج و احترام زنان اطلاق می شود که هر سال در روز ۸ ماه مارس توسط زنان پیشرفته همه کشورها جشن گرفته می شود.

 

۲

·    دومین کنفرانس سوسیالیستی بین المللی زنان در شهر کپنهاگن (دانمارک) در هشتم ماه اوت سال ۱۹۱۰، به پیشنهاد کلارا ستگین و دیگران تصویب کرد که روزی را همه ساله تحت عنوان روز رزم زنان برگزار کند.

 

۳

·    روز بین المللی زنان قرار بود که در وهله اول در خدمت ترویج حق زنان به شرکت در انتخابات باشد و خصلت بین المللی داشته باشد.

 

۴

·    این مصوبه کنفرانس سوسیالیستی بین المللی زنان یکی از پیروزی های نیروهای انقلابی و گام مهمی در راه وحدت بین المللی زنان و جلب مستحکم زنان پرولتری و پیشرفته به مبارزه رهایی بخش طبقه کارگر بود.

 

۵

·    اهمیت روز بین المللی زنان به مثابه روز پیشبرد برابرحقوقی کامل زنان، سال به سال افزایش یافت.

 

·    مراجعه کنید به برابرحقوقی زنان

 

 

برابرحقوقی زنان

 

۱

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12686

 

۲

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12689

 

پایان

 

۶

·    برابرحقوقی زنان فقط در یک دولت سوسیالیستی امکان پذیر است.

 

۷

·    پیشبرد برابرحقوقی زنان در جمهوری آلمان دموکراتیک به عنوان مثال با مصوبات کمیته مرکزی حزب سوسیالیستی متحده آلمان و حکومت جمهوری آلمان دموکراتیک صورت می گیرد.

 

۸

·    پس از سال ۱۹۴۵ فدراسیون دموکراتیک بین المللی زنان با اتکاء بر کشورهای سوسیالیستی به روز بین المللی زنان رونق نوینی بخشید.

 

·    مراجعه کنید به فدراسیون دموکراتیک بین المللی زنان

 

 

فدراسیون دموکراتیک بین المللی زنان

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/13535

 

پایان

 

۹

·    روز بین المللی زنان امروزه توسط زنان جهان به نشانه مبارزه تقویت یافته در راه صلح، دموکراسی، سوسیالیسم و همبستگی بین المللی و بر ضد امپریالیسم و جنگ جشن گرفته می شود.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر