۱۴۰۲ آذر ۲۳, پنجشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ف) فدراسیون بین المللی مبارزان مقاومت (۱)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱

·     فدراسیون بین المللی مبارزان مقاومت به سازمانی بین المللی اطلاق می شود که در سوم ماه ژوئیه سال ۱۹۵۱ در شهر وین اطریش تأسیس یافته است و متعلق به ۵۵ سازمان ملی بوده است.

 

۲

·     فدراسیون بین المللی مبارزان مقاومت، نماینده ملیون ها تن از مبارزان مقاومت و پارتیزان ها و میهن پرستان بوده است که در راه رهایش کشور خود از چنگ فاشیسم شرکت داشته اند.

 

۳

·     فدراسیون بین المللی مبارزان مقاومت نماینده کماکان نمایندگان و مبارزان و زندانیان و کسانی بوده است که تحت تعقیب فاشیسم بوده اند و بازماندگان آنها بوده است.

 

۴

·     فدراسیون بین المللی مبارزان مقاومت نقش اکتیوی در راه رسیدن به اهداف زیر داشته است:

 

الف

·    در راه صلح و پیشرفت و امنیت خلق ها

 

ب

·    در راه به رسمیت شناسی واقعیت های سیاسی و اقلیمی پدید آمده در اروپا در نتیجه جنگ جهانی دوم

 

۵

·     فدراسیون بین المللی مبارزان مقاومت به مبارزه در راه رسیدن به اهداف زیر می پردازد:

 

الف

·    در راه آزادی و عزت انسانی

 

ب

·     بر ضد فرم های مختلف فاشیسم، راسیسم، روانشیسم (انتقامجویی) و تجاوزگری

 

۶

·    فدراسیون بین المللی مبارزان مقاومت به حفظ میراث و یاد قهرمانان مقاومت آنتی فاشیستی پیشبرد می بخشد و به پژوهش تاریخ مقاومت انتی فاشیستی مدد می رساند.

 

۷

·     فدراسیون بین المللی مبارزان مقاومت از مبارزه انجمن های آنتی فاشیستی در کشورهای کاپیتالیستی در راه به رسمیت شناسی کامل حقوق مبارزان مقاومت سابق و قربانیان فاشیسم و کمک اجتماعی و طبی به آنان حمایت به عمل می آورد.

 

۸

·     فدراسیون بین المللی مبارزان مقاومت به افشای تبهکاری ها و جنایات فاشیسم مدد می رساند و خواهان مجازات سرسختانه کسانی است که دستان شان به جنایت بر ضد خلق ها و بشریت آلوده اند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر