۱۴۰۲ آذر ۲۶, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ب) بانک سرمایه گزاری بین المللی (۲) (بخش آخر)


 
هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

 

۷

·     تأمین مالی و وامی اقداماتی توسط بانک سرمایه گزاری بین المللی در زمینه تشکیل اوبژکت هایی که گروهی از اعضای بانک در تشکیل شان ذینفع اند، به شرطی صورت می گیرد که قرارداد درازمدتی و یا موافقت نامه دیگری راجع به تشکیل ان اوبژکت ها و تولید مواد مورد نظر عقد شوند.

 

۸

·    علاوه بر این باید قبل از همه به تنظیمات پلان اقتصادی ملی کشورهای عضو بانک توجه شود.

 

۹

·    کردوکار بانک سرمایه گزاری بین المللی باید به طور ارگانیک با اقداماتی در زمنیه توسعه فراتر همکاری اقتصادی سوسیالیستی  و در زمینه نزدیکی و رسیدن تدریجی همه این کشورها به سطح توسعه اقتصادی یکسان کشورهای عضو شورای کمک اقتصادی متقابل تحت تضمین مؤثریت عالی با مصرف وام داده شده در رابطه باشند.

 

۱۰

·     بانک سرمایه گزاری بین المللی بر طبق این وظیفه گزاری اصولی بانک سرمایه گزاری بین المللی، در کار ارگان های مربوطه شورای کمک اقتصادی متقابل در زمینه مشاوره راجع به مسائل تنظبم پلان های اقتصاد ملی در عرصه سرمایه گزاری های مشترک مربوطه شرکت می ورزد.

 

۱۱

·    سرمایه اساسی بانک سرمایه گزاری بین المللی بالغ بر یک میلیارد روبل قابل انتقال بوده است که به صورت ارز کلکتیو (روبل قابل انتقال) و یا طلا تشکیل یافته است.

 

۱۲

·    سهام اعضای بانک سرمایه گزاری بین المللی در سرمایه اساسی آن بسته به حجم صادراتی هر کدام در صدور کالایی متقابل شان تعیین می شود.

 

۱۳

·    در زمینه اندازه سهام کشورهای عضو بانک سرمایه گزاری بین المللی، بانک های این کشورها  با وکالت تام تکالیفی را با بانک سرمایه گزاری بین المللی تقبل می کنند.

 

۱۴

·    عالی ترین ارگان ریاست بانک سرمایه گزاری بین المللی را شورای بانک تشکیل می دهد و مجموعه اعضای شورای بانک به اجرای کردوکار بانک می پردازد.

 

۱۵

·    شورای بانک سرمایه گزاری بین المللی از نمایندگان کلیه کشورهای عضو آن تشکیل می یابد که توسط حکومت این کشورها نامزد شده اند.

 

۱۶

·    هر کشور عضو بانک سرمایه گزاری بین المللی در شورای آن، بی اعتنا به اندازه سهمش در سرمایه اساسی، رأی واحدی دارد.

 

۱۷

·    ارگان مجریه بانک سرمایه گزاری بین المللی را ریاست بانک تشکیل می دهد که در مقابل شورای بانک پاسخگو باید باشد.

 

۱۸

·    ریاست بانک سرمایه گزاری بین المللی از رئیس و سه معاون او تشکیل می یابد که توسط شورای بانک از میان شهروندان کشورهای عضو به مدت ۵ سال تعیین می شوند.

 

۱۹

·     وظیفه اصلی بانک سرمایه گزاری بین المللی رهبری کردوکار بانک توسط ریاست آن در مطابقت با قرارداد منعقده در دهم ماه ژوئیه سال ۱۹۷۰ راجع به تشکیل بانک سرمایه گزاری بین المللی، اساسنامه بانک و مصوبات شورای بانک بوده است.

 

۲۰

·    رئیس بانک سرمایه گزاری بین المللی به طور بیواسطه به رهبری کردوکار عملیاتی بانک می پردازد و ریاست بانک بر مبنای اصل رهبری منفرد در چارچوب اختیارات و حقوق مندرجه در اساسنامه و بر طبق مصوبات شورای بانک عمل می کند.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر