۱۳۹۷ تیر ۱۵, جمعه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۷۰۱)

 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
اندکی اندر باب دیالک تیک حرکت و سکون 
 

ما زنده بر آنیم که ارام نداریم
موجیم که آسودگی ما عدم ما ست


۱
آسودگی موج
به معنی عدم موج نیست.
مشد اقبال حواس پرت لاهوری و مش کلیم کاشانی


۲
آسودگی روی دیگر مدال جنبندگی است:
هیچ حرکتی بدون سکونی وجود ندارد
و هیچ سکونی بدون حرکتی

۳
حرکت مطلق است و سکون نسبی است

۵
هر چیز ساکن ضمنا در جنبش است.

۶
سکون و یا آسودگی موج
فقط در سطح دریا و فقط برای شعرای سطحی اندیش وجود دارد.

۷
امواج غول یپکر در دریاها
قبل از خودنمایی در سطح دریاها
در اعماق دریاها در جوش و خروش اند
ولی سطحی بینان و سطحی اندیشان نمی بینند و نمی دانند.

۸
سکون موج
شبیه عقب عقب رفتن دونده و جهنده
قبل از شروع به دویدن و جهیدن است

۹
به معنی جمع آوری نیرو و انرژی
برای دویدن طولانی تر و تندتر و برای و جهش نیرومندتر است
 
اندکی اندر باب فرماسیون اقتصادی و طبقات جامعه ای (اجتماعی)

سرمقاله این شماره راه توده اختصاص به فروریختن پایگاه اقتصادی 3 دهه گذشته جمهوری اسلامی، سرمایه داری تجاری است که آینده را در خطر دیده و بخشی از بحران ارز و خروج آن از کشور ناشی از همین ترس است.

۱
اولا بورژوازی تجاری و نه سرمایه داری تجاری

۲
بورژوازی تجاری
یکی از اقشار طبقه جامعه ای (اجتماعی) بورژازی است.

۳
سرمایه داری و یا کاپیتالیسم
چه سرمایه داری مبتنی بر رقابت آزاد مرحوم و مغفور و چه سرمایه داری انحصاری و چه سرمایه داری انحصاری ـ دولتی (امپریالیسم) حی و حاضر
یک
فرماسیون اقتصادی
است

۴
حتی خران حزب توده از این مفاهیم فلسفی و اقتصادی ـ سیاسی مارکسیستی خبر دارند.

۵
آبروی حزب توده را لطفا مریزید تا رستگار شوید.

۶
ثانیا پایگاه سرمایه داری به چه معنی است؟

۷
اصلا پایگاه به چه معنی است؟

۸
پایگاه هر جامعه یعنی پایه جامعه، شالوده جامعه، زیربنای اقتصادی جامعه

۹
زیربنای اقتصادی جامعه چیست؟

۱۰
زیربنای اقتصادی هر جامعه
ساختار اقتصادی آن جامعه
است
مناسبات تولیدی حاکم در هر جامعه است.

۱۱
من ـ زور حریف بیسواد
تکیه گاه هیئت حاکمه است.
من ـ زورش بازار است.

۱۲
به خیال جریانات بی سواد بیشمار مدعی نمایندگی حزب توده
بورژازی تجاری که توزیع کالاها را در جامعه و جهان
به عهده دارد
قشر انگلی جامعه است.

۱۳
به همین دلیل من در آوردی و خیالی ـ واهی
بعضی از مدعیان حزب توده بینوا
می خواهند
با اقشار دیگر بورژازی مثلا با بورژازی صنعتی و بانکی و فرهنگی و کشاورزی و سکسی و غیره
بر ضد بورژازی تجاری
متحد شوند و شق القمر کنند.

۱۴
دلایل من ـ تقی و من ـ نقی شان شنیدنی اند:
چون
بورژازی تجاری ارزان می خرد و گران می فروشد
پس قشری انگل است.

۱۵
کسی که این خرافات را لغلغه لسان می کند از استدلالت اقتصادی ـ سیاسی مش مارکس در کتاب سرمایه
کمترین خبری خبر ندارد.

۱۶
مضحک تر
خرافه موسوم به پایگاه سی ساله (سه دهه ای) جمهوری جماران (هیئت حاکمه و بخشا طبقه حاکمه) است.

۱۷
حریف نمی اندیشد و نمی تواند بیندیشد.
چون با مفاهیم مارکسیستی
چه مفاهیم فلسفی
و
چه مفاهیم اقتصادی ـ سیاسی
بیگانه است.

حمید صفری 
کتاب ارجمندی در زمینه تعریف مفاهیم اقتصادی - سیاسی 
به میراث نهاده است
شاهکاری است
بخوانید و رستگار شوید.


مفاهیم فلسفی مارکسیستی را هم نیک آیین ترجمه و منشتر کرده 
و 
ما زحمات امیر توده ها
بدان تداوم بخشیده ایم.
به عوض گذاشتن کتب زیر نازبالش تان بیرون آورید و بخوانید.

۱۸
ضمنا
شالوده هر عمارت را که نمی توان زمان بندی کرد
و از شالوده سی ساله ان دم زد.

۱۹
شالوده طویله جماران قبلا چه بوده است که بعدا سرمایه داری تجاری کذایی شده است؟

۲۰
از عه زاب سیاسی عیران چه پنهان
که پایگاه مجانین جماران
سرمایه داری جندگی و جاکشی است.

۲۱
دختران با کره و بی کره را دیری است که در خانه های عفاف
قیمتگزاری می کنند و بسان سیب و سیب زمینی به زوار عیاش فرنگی و تازی و نازی اجاره می دهند

اندکی اندر باب شخصیت

تنها انسانيت شما ست كه شخصيت شما را مشخص مي كند
نه حساب بانكى شما
حریف

۱
من ـ زور از انسانیت چیست؟

۲
هومانیسم؟
بشر دوستی؟

۳
مگر هومانیسم چیزی مرئی و مشهود است تا شخصیت کسی را عربده کشد؟

۴
نکند من ـ زور حریف
از انسانیت
دادن پشیزی به گدایی و یا چپاندن اسکناسی در جیب سپوری و فیلم برداشتن از احسان خویش باشد.

۵
علاوه بر این چیزی را مثلا انسانیت کسی می تواند نشان دهد
که آن کس و یا ناکس دارای آن چیز باشد.

۶
شخصیت که نریخته زیر دست و پا تا هر کس داشته باشد

۷
راستی شخصیت چگونه تشکیل می شود؟
 
«کجا ست مرد؟»
عابر از خود پرسید.

۱
اگر نیت جاکشان فقط رژیم چنج است.
باید از آن استقبال کرد.

۲
ولی از رژیم چنجنده ها
قبلا باید قول مردانه گرفت که ایران را بالکانیزه نکنند.

۳
کجا ست مرد که قول مردانه تواند داد؟

هادی خرسندی و خصایل فرزندی

۱
اولا
قاعده این است که پسر نافی پدر باشد.

۲
هادی می تواند همین را شخصا تجربه کند.

۳
حافظ
رضی الله عنه
۸۰۰ سال قبل تجربه کرده است:

پدر تجربه
ای دل
توئی
آخر ز چه رو

طمع مهر و وفا از پسران می داری؟

۴
ثانیا از هادی چه پنهان
که محمد رضاشاه پس از پیروزی انقلاب ضد فئودالی و ضد روحانی سفید
شخصیتی انقلابی بوده است.

۵
همین موضع طبقاتی انقلابی
سبب اعتلای سطح فکری او شده بود.

۶
در کتاب درسی انقلاب سفید
ما
با مفاهیم ارتجاع سیاه و ارتجاع سرخ و دیگر مفاهیم علمی وفلسفی آشنا می شویم.

۷
این مفاهیم کماکان از اعتبار علمی و فلسفی ستایش انگیزی برخوردار هستند.

۸
همه جریانات سیاسی
بطور عینی (عینا)
طرفدار فئودالیسم و روحانیت مرتجع کثافت بوده اند
و
عملا
ارتجاعی بوده اند.

۹
فرق هم نمی کند که پرچم سرخ برافراشته بودند و یا پرچم سیاه

۱۰
از هادی از خود خرسند چه پنهان
که هر انقلاب در هر جامعه
مجبور به دفاع از دستاوردهای خویش است.

۱۱
انقلاب بورژوایی کبیر فرانسه
شطی از خون کثیف اشراف فئودال و روحانی به راه انداخت.

۱۲
دیکتاتوری انقلابی محمد رضا شاه
جبری و قانونمند بوده است.

۱۳
انتقادی که بر ان وارد بوده
ناپیگیری و عدم قاطعیت این دیکتاتوری انقلابی بوده است

۱۴
دیکتاتوری انقلابی محمد رضا شاه
می بایستی تبر بر ریشه های فئودالیسم و روحانیت کثافت فرود آورد و این جرثومه فساد را برای همیشه نابود سازد.

۱۵
اما
هراس دربار از توده
از
سویی
و
فرامین مشاورین یانکی
از
سوی دیگر
او را به عدم قاطعیت مجبور می ساختند.

۱۶
بر خلاف تصورات هادی خود خرسند
بیژن جزنی و لاشخورهای دیگر
نه، انقلابی
بلکه عنقلابی بوده اند.

از جنس ابوبکر بغدادی و بن لادن عربستانی بوده اند.
فاشیست و نیهلیست و تروریست و آنتی کمونیست بوده اند.

۱۷
فدائیان فئودالی و مجاهدین جولیانی
تحت هدایت فکری و عاطفی فاشیست ها و فوندامنتالیست هایی از قبیل جلال ال احمد آخوند ازده و مشد احمد شاملوی فاشیست و فاشیست زاده بوده اند.

۱۸
مش پویان خود آخوند دیوانه ای بوده است

۱۹
بیژن جزنی و احمد زاده ها ریشه در جبهه کثافت ضد ملی داشته اند که
مخالف انقلاب بورژوایی سفید بوده است.

۲۰
ایراد انقلاب سفید مظلوم و مغلوب
نه در تشکیل سازمان سرکوب ارتجاع
بلکه در چیز دیگری بوده است.

۲۱
آن چیز دیگر
چه بوده است؟
 
دیالک تیک استثناء و قاعده

۱
مشد حسین بهشتی
استثنائی در کل کاینات است.

۲
قاعده این است که توله دشمن پدر باشد.

۳
در این مورد
پدر دشمن توله است.

چنین خصومت با مولد خود
امری استثنائی است.

۴
پدر است که توله بدبخت را
به همزیستی مدام و مادام العمربا عجوزه ای
و
به تولید توله های کریه المنظرتر از عنتر مجبور می سازد

۵
در نتیجه
به ازای تخریب روحی و روانی توله
اجر عظیم مالی
به نصیب می برد.

۶
خرمن دلار توله آورده درو میک ند.

۷
ای کریه الدوله ایران ملک بابایت نبود
مزد کارعنتر هر روز یک جایت نبود.
میر زاده عشقی
رحمة الله علیه و رضی الله عنه
 
حافظ

دوش با من گفت ـ پنهان ـ کاردانی تیزهوش
وز شما پنهان نشاید کرد سر می فروش

گفت:
«آسان گیر بر خود، کارها
کز روی طبع
سخت می‌ گردد جهان بر مردمان سخت‌ کوش»

وان گهم در داد جامی کز فروغش بر فلک
زهره در رقص آمد
و
ـ بربط زنان ـ
می‌ گفت:
«نوش!» (بنوش)

با دل خونین
لب خندان بیاور
ـ همچو جام ـ
نی گرت زخمی رسد آیی چو چنگ اندر خروش

تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی
گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش

گوش کن پند
ای پسر
وز بهر دنیا غم مخور
گفتمت
چون در حدیثی گر
توانی داشت هوش

در حریم عشق نتوان زد دم از گفت و شنید
زان که آنجا جمله اعضا
چشم باید بود و گوش

بر بساط نکته دانان خودفروشی شرط نیست
یا
سخن دانسته گو
ای مرد عاقل
یا
خموش

ساقیا می ده که رندی‌ های حافظ فهم کرد
آصف صاحب قران جرم بخش عیب پوش

پایان

این غزل خواجه باید تحلیل شود تا محتوای ایده ئولوژیکی اش آشکار گردد.
 
اندکی اندر باب اندیشه (نظر) و زن و کودک

اندیشه ی هرکس به خودش ارتباط دارد
حریف

۱
خرافه رایجی ورد زبان ها ست:
نظر هر کس محترم است.

۲
نظر و اندیشه اما تنها چیزی در کل کاینات است که
نمی تواند شخصی باشد
مثلا به خود هر کس و ناکس
مربوط باشد.

۳
اندیشه و یا نظر هر کس
اگر تیز بنگریم
اندیشه و نظری طبقاتی است

۴
یعنی اندیشه و نظر طبقه معینی از جامعه است

۵
شعور حاکم و رایج در هر جامعه
شعور طبقه حاکمه آن جامعه است.

۶
خلایق اما
به نیروی عادت
خیال می کنند که اندیشه و نظر شان
مال شخصی انها ست.

۷
وقتی هم کسی نظرات شان را نقد می کند
خیال می کنند که به شخص آنها توهین می شود.

۸
ضمنا
فریب فمینیسم (زنگرایی) طبقه حاکمه را نباید خورد.

۹
تا همین چند دهه پیش
زنان و دهقانان
حق دادن رأی خشک و خالی را حتی نداشتند.

۱۰
کودکان و زنان برای طبقه حاکمه
حکم سیب زمینی را دارند.

۱۱
کالایی سودآور محسوب می شوند.

۱۲
به عخبار طبقه حاکمه در رسانه ها باید دقت کرد:
برای توجیه ترور و تروریسم پروری
در کشوری
اعلام می دارند که مثلا مشد اسد بمباران کرده و ۱۰ کودک و ۲۰ زن هم جزو کشته شده ها هستند.

۱۳
بعد
بی شرمانه
اعلام می دارند که
دیگر کاسه صبرمان لبریز شده
بعد فرمان موشک باران پادگان های اسد را صادر می کنند.

۱۴
زنان و کودکان
برای طبقه حاکمه
هم
کالا محسوب می شوند که می توان خرید و فروش کرد و سود کلان به جیب زد
و
هم
به درد تبلیغ کالاها می خورند.

۱۵
مثلا درآمد آلمان در یکسال از بابت خرید و فروش کودکان و زنان اروپای شرقی
به قول رسانه ها ۵ میلیارد یورو بوده است.

۱۶
حریفی از همسایه اش پرسیده بود:
مگر این چه جنایت در حق بشریت نیست؟

۱۷
همسایه جواب داده بود:
عیسی مسیح که مخالف نظام بردگی نبوده است

۱۸
طبقه حاکمه
از زنان و کودکان
هم نیروی کار می سازد
و
هم
کالا می سازد.

۱۹
طبقه حاکمه
کودکان و زنان جامعه بشری را
عملا
به جنده های سودآور مبدل می سازد.

۲۰
طبقه حاکمه
بدترین دشمن بشریت از خرد تا کلان
از زن تا مرد
از حشره تا حیوان (محیط زیست) است
 
از ادعا تا واقعیت

۱
افغانستان
همان جام جهان بین است که در قصه ها آمده است.

۲
افغانستان
آیینه ای است که ماهیت امپریالیسم را نمایان می سازد.

۳
همه ممالک امپریالیستی
در افغانستان جمع آمده اند تا خدمت کنند.

۴
اما
ظاهرا
بسان جنگیرانی
از ارسال مجدد اجنه به اعماق
عاجز مانده اند.

۵
تنها راه حلی که می دانند به روی کار آوردن مجدد اجنه است

۶
افغانستان
واقعا هم تماشایی است:
ادعا می کنند که میلیاردها دلار صرف بازسازی افغانستان می کنند.

۷
حالا باید فرهنگ لغاتی پیدا کرد و معنی بازسازی را فهمید.

۸
بازسازی
نه ملت سازی
بلکه آدمکش پروری است.

۹
نظامی تا دندان مسلح پروری است.

۱۰
وقتی
رسانه های امپریالیستی
مدرسه ای در کابل را نشان خلایق میدهند،
نه از تخته سیاهی خبری هست
نه از میز و صندلی ئی.
نه حتی از کتاب و دفتری

۱۱
ضمنا
هزینه این مدارس را هم زوجی ۷۰ ساله از آلمان
از طریق گدایی تهیه می کند
و تنها معلم زن این مدارس مجانی تدریس می کند.

۱۲
زوجی که برای ممانعت از ترورش
دهها پلیس تربیت شده افغانی
شب و روز دم در خانه اش
کشیک می دهند
 
هویت و ماهیت طویله های سیاسی بی هویت در جهان گیج از خود بیگانه

۱
احزاب و سازمان های مجاهدین و فدایی و کرد و لیملام و دیمدام و غیره
را باید تحلیل کرد و به هویت و ماهیت انها پی برد.

۲
این دار و دسته ها
باندهای مافیایی ترور و آدمکشی بوده اند و هستند.

۳
این زباله ها
فاقد سمتگیری طبقاتی و سیاسی و جهان بینانه بوده اند و هستند.

۴
اینها اصلا سیاسی نبوده اند و نیستند.

۵
برای مجاهدین و بقیه زباله ها
فرق نمی کند که ماهیت قربانی های ترور شان چیست و از چه قرار است.

۶
این دیوانگان تنها ره رهایی از شر اجنه درونی خود را در ترور همنوع می بینند

۷
مثال:
 
مجاهدین روزی برای شوروی این و آن را ترور می کردند
 
روز دیگر برای صدام حسین
 
مثلا جنازه های کردها را در گورهای دسته جمعی چال می کردند
 
روز دیگر برای عزرائیل
دانشمند اتمی وطنی را ترور می کنند
 
روز دیگر برای اجامر عرعرستان و یانکستان
انتحار عنقلابی می کنند
 
روز بعد در صحرای نوادا آموزش ترور و آدمکشی می بینند و هر چه استاد ازل می گوید به انجام می رسانند.
 
فرقی با دیگر ماشین های ترور مثلا بلک واتر ندارند.

۸
مثال دیگر: 
 
کردها
بخشا سرسپرده شاه بودند
 
بخشا سرسپرده صدام
 
بخشا سرسپرده شوروی
 
در واقع
رهزن و گردنه گیر بودند
 
مثلا مسافرین را لخت می کردند
کاروان ها را غارت می کردند
 
اشرار عشیرتی محسوب می شوند
 
امروزه بسان مجاهدین در خرابات شام و پادگان های کشورهای ناتو
تربیت نظامی و ایده ئولوژیکی می شوند.
 
تا مغز استخوان شان ضد توده مولد و زحمتکش اند
 
نمایندگان کثیف آنتی کمونیسم اند.
 
شاید به مدد امپریالیسم و ارتجاع اسرائیل فئودالی فردا باشند 
 
آش چندان شور است که مشد اشرف دهقانی هم متوجه قضیه شده است
 و 
به حاجی مصطفی زایر کعبه و بیت المقدس گیر داده است
 
به حال مردم خاور باید نشست و زار زار گریست 
که
 از خود بیگانه اند و خاینین مادرزادند و خرتر از هر خر اند

ادامه دارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر