۱۴۰۲ شهریور ۴, شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) امور مدارس عالی (۳) (بخش آخر)

   

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین
 

۱۲

·    صلاحیت ورود به مدارس عالی بنا بر نمرات تحصیلی، الزامات جامعتی و ساختار اجتماعی جمعیت کشور صورت می گیرد.

 

۱۳

·    تحصیل در مدارس عالی کشور، مجانی است.

 

۱۴

·    بورس تحصیلی در مدارس عالی برای دانشجویان حضوری به طور قانونی تعیین شده است.

 

۱۵

·    بورس تحصیلی در  مدارس عالی اساسا بنا بر نقطه نظرات اجتماعی و بسته به نمرات درسی در مدارس عالی صورت می گیرد.

 

۱۶

·    تحصیلات در مدارس عالی به سه فرم زیر صورت می گیرد:

 

الف

·    تحصیلات حضوری

 

ب

·    تحصیلات غیابی

پ

·    تحصیلات شامگاهی

 

۱۷

·    محتوای تحصیل در مدارس عالی و پروفیل تأسیسات تحصیلی با توجه به الزامات آتی مربوط به توسعه شعور سیاسی  و توسعه معارف و لیاقت ها و مهارت های علمی و عملی فارغ التحصیلان تعیین می شود.

 

۱۸

·    بر پایه تحصیلات مقدماتی دو ساله در مدارس عالی، در تحصیلات فنی، دانش و کنش عملی فنی خاص درخور کردوکار آتی فارغ التحصیلان عرضه می شوند.

 

۱۹

·    با وحدت پژوهش و آموزش، آموزش و پروش و تربیت مدرنی پدید می  اید.

 

۲۰

·    تعیین پژوهش در مدارس عالی سوسیالیستی بنا بر فونکسیون اصلی اش به تربیت کادرهای علمی ـ فنی برای کلیه عرصه های حیات جامعتی مبادرت می ورزد.

 

۲۱

·    با این آماج گزاری، پژوهش در  مدارس عالی به طور پلان بندی شده برای حل مسائل مهم مربوط به توسعه اقتصاد ملی و علوم و جامعه سوسیالیستی به خدمت گرفته می شود  وسطح علمی کلیه تأسیسات آموزشی عالی تضمین می گردد.

 

۲۲

·    همکاری علمی با دول سوسیالیستی، به ویژه با اتحاد شوروی به طور مستمر تکمیل می شود.   

 

۲۳

·    این توسعه، پیش شرط صرفنظرناپذیری برای توسعه فرم های وحدت علوم و تولید درخور سوسیالیسم و پیوند آن وحدت با انقلاب علمی و فنی  با امتیازات سوسیالیسم است.

 

۲۴

·    بر مبنای توسعه پیشین در زمینه رفرم های مدارس عالی و نتایج حاصل از سیاست مدارس عالی پیگیر حزب سوسیالیستی متحده آلمان، پلنوم هشتم حزب توانست به مثابه مهم ترین وظیفه برای سال های بعد به تصویب «ارتقای کیفیت تحصیلات عالی  و قبل از همه به بهبود سطح محتوایی آموزش و تربیت طبقاتی دانشجویان» نایل آید.

·    (اریش هونکر)

 

·    مراجعه کنید به رفرم های  مدارس عالی

 

۲۵

·    سندیکای علوم و سازمان جوانان آزاد آلمان به مثابه سازمان های  توده ای  سوسیالیستی، مسئولیت عظیمی در تحقق سیاست مدارس عالی سوسیالیستی در مدارس عالی و دانشگاه های کشور به عهده دارند.

 

۲۶

·    مسئولیت رهبری یکپارچه امور مدارس عالی در جمهوری آلمان دموکراتیک به عهده وزارت امور مدارس عالی و مدارس فنی است.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر