ویرایش و تحلیل
از
فریدون ابراهیمی
﴿۞ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ
وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَن
يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي
الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ﴾
[ المائدة: ۵۱]
اى كسانى كه ايمان آوردهايد، يهود و نصارا را به دوستى برمگزينيد.
آنان خود دوستان يكديگرند.
هر كس از شما كه ايشان را به دوستى گزيند در زمره آنهاست.
و خدا ستمكاران را هدايت نمى كند.
کریم
در این آیه
دیالک تیک پیوست و گسست
را
در رابطه با اهل کتاب رهنمود می دهد:
کریم
هم مدعی حقانیت الهی و فقهی یهودیت و مسیحیت است
و
هم پرهیز از برقراری دوستی با آنان را به مسلمین رهنمود می دهد.
پیوست و گسست
(وصل وفصل)
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/11980
دلیل کریم
نه واقعی است و نه علمی و عقلی.
مسیحیان
بدترین دشمنان یهودیان بوده اند.
مسیحیت
از یهودیت انشعاب کرده است
و
عیسی ابن مریم را یهودایی لو داده است و اجامر نظام برده داری روم به صلیبش کشیده اند.
مسیحیت همان رابطه را با یهودیت دارد
که اسلام با مسیحیت و یهودیت دارد.
مسیحیت نافی دیالک تیکی یهودیت بوده است.
یعنی
رابطه مبتنی بر دیالک تیک پیوست و گسست با آن داشته است.
به همان سان که اسلام با مسیحیت و یهودیت دارد:
هم ادامه دهنده آن است و هم نقاد (نقد کننده ) انقلابی آن.
یعنی
اهل کتاب
بر خلاف ادعای کریم نه دوست همدیگر، بلکه دوست و دشمن همزمان همدیگر اند.
مسلمین هم همین رابطه دوستی و دشمنی همزمان را با پیروان مسیحیت و یهودیت دارند.
کریم
از دوستی مسلمین با اهل کتاب هراس دارد.
دوستی مسلمانی با اهل کتاب را کریم به معنی ورود به زمره آنان می داند.
دلیل کریم شنیدنی است:
و خدا ستمكاران را هدايت نمى كند.
ستمکار در قاموس کریم، کسی است که پیمان شکن باشد.
بشریت
به زعم کریم در روز الست، با خدا پیمان بسته اند.
یعنی
لا اله الا الله
گفته اند و مسلمان شده اند.
اگر تیز بنگریم بنا بر منطق کریم، خود موسی و عیسی و ۱۲۴ هزار پیامبر دیگر هم مسلمان بوده اند.
تورات و انجیل هم به زعم کریم، رونویسی از قرآن اند که ضمنا تحریف شده اند.
این ادعای کریم در شعر شیرین پارسی جامه شعار پوشیده است و از منابر و مناره ها هزاران بار اعلام شده است:
رسول اکرم و آل عبا
حتی قبل از حوا و آدم بوده اند.
تناقض توانگر کند، فرد را.
هدایت کسی به صراط مستقیم هم نه در سایه شعور و شناخت او،
بلکه در سایه مرحمت الهی است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر