۱۴۰۲ مرداد ۲۲, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ر) رفرم سوسیالیستی مدارس عالی (۱)

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱

·    رفرم سوسیالیستی مدارس عالی به تغییر بنیادی محتوا و سازمان (سازماندهی، سازمان یابی) کار علمی در دانشگاه ها و مدارس علی جمهوری آلمان دموکراتیک برای تضمین کیفیت و مؤثریت آموزش و پرورش، تربیت، پژوهش و تحصیلات عالی اطلاق می شود.

 

۲

·    رفرم سوسیالیستی مدارس عالی به آماج و نتیجه سیاست علوم و مدارس عالی مارکسیستی ـ لنینیستی حزب سوسیالیستی متحده آلمان اطلاق می شود که توسط دانشمندان و دانشجویان، کارگران و کارکنان دانشگاه ها و مدارس عالی به مثابه بخشی از توسعه پیگیر سوسیالیسم در جمهوری آلمان دموکراتیک تحت رهبری طبقه کارگر تحقق می یابد.

 

۳

·    با رفرم سوسیالیستی مدارس عالی، معنی و اهمیت عالی ترین مراکز تحصیلی خلق که به طور پلان بندی شده در اختیار جامعه سوسیالیستی توسعه یافته  قرار داده می شود، تغییر می یابد.

 

۴

·    این تغییرات جامعتی در امور مدارس عالی جمهوری آلمان دموکراتیک، جزئی از تحولات انقلابی در ایده ئولوژی و فرهنگ اند و بیانگر قانونمندی های عام انقلاب سوسیالیستی اند.

·    انقلاب سوسیالیستی ئی که در آن، طبقه کارگر به تشکیل روشنفکریت پرشمار نیرومند وفادار به انقلاب نایل می آید.

 

۵

·    رفرم سوسیالیستی مدارس عالی تحت رهبری طبقه کارگر با تحولات جامعتی و خدمات دانشمندان پس از سال ۱۹۴۵ (پایان جنگ جهانی دوم) تدارک دیده می شود.

 

۶

·    با رفرم مدرسی دموکراتیک در سال ۱۹۴۵ ـ ۱۹۴۶،   مدرنیزاسیون و دموکراتیزاسیون (نوسازی و دموکراتیزه سازی) فکری حیات علمی در دانشگاه ها و مدارس عالی آغاز می شود.

 

·    مراجعه کنید به رفرم مدرسی دموکراتیک

 

رفرم مدرسی دموکراتیک

 

۱

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/10218

 

۲

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/10225

 

۳

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/10232

 

پایان

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر