۱۴۰۲ شهریور ۱, چهارشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) امور مدارس عالی (۲)

   

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین
 

۴

·    با پیوند تنگاتنگ تربیت، آموزش و پروش و پژوهش با پراتیک ساختمان سوسیالیستی، امور مدارس عالی سوسیالیستی به طور اکتیو در خدمت واقعیت یابی (جامه عمل پوشی)  نقش رهبری طبقه کارگر در وحدت با روشنفکریت مؤثر می افتد و و به پیشبرد توسعه روابط نوین، یعنی روابط سوسیالیستی، شعور سوسیالیستی و حیات مملو از فرهنگ و خلاقیت مدد می رساند.

 

۵

·    امور مدارس عالی سوسیالیستی با خدمات پژوهشی اش، به ویژه در زمینه پژوهش مقدماتی و با سهم آن در توسعه علوم، به جریان علمی ضرور به روند بازتولید جامعتی خدمت بزرگی ادا می کند.

 

۶

·    امور مدارس عالی با کسب معارف علمی نوین و کاربست آنها در کلیه عرصه های حیات جامعتی، به ویژه در حیات تولید مادی، خدمت عظیمی به راسیونالیزاسیون سوسیالیستی ادا می کند.

 

۷

·    بدین طریق، کار مشترک سوسیالیستی میان طبقه کارگر و روشنفکریت و همکاری علمی و فنی با اتحاد شوروی و دیگر دول سوسیالیستی به طرز سیستماتیک پیشبرد کسب می کند.

 

۸

·    شاخص امور مدارس عالی سوسیالیستی را جو کار خلاق  و چالش نظری علمی تشکیل می دهند که در آن دانشجویان، افکار عمومی دموکراتیک و سازمان های جامعتی نیز شرکت می ورزند.

 

۹

·    سنن علمی و فرهنگی پیشرفته حفظ و تقویت می شوند و تحت شرایط جامعه سوسیالیستی توسعه هر چه بیشتر کسب می کنند.

 

۱۰

·    قانون اساسی جمهوری آلمان دموکراتیک حق هر شهروند را در زمینه تحصیل در مدارس عالی تضمین می کند.

 

۱۱

·    پیش شرط لازم به تحصیل در مدارس عالی، مدرک تحصیلی دبیرستانی (دیپلم)، قبولی از امتحان خودویژه، مدرک مدرسه عالی فنی است.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر