وقتی ارزش ها عوض میشوند، عوضی ها با ارزش میشوند.
روزی دُم یک روباه در حادثهای قطع شد.
روباههای دیگر پرسیدند: دمت چه شد؟
گفت: خودم قطعاش کردم.
پرسیدند: چرا؟ این که بسیار بد است.
روباه گفت: خیر. حالا آزادم و سبک. احساس راحتی میکنم. وقتی راه میروم فکر میکنم که پرواز میکنم.
روباه
دیگری که بسیار ساده بود، رفت و دُم خود را قطع کرد. چون درد شدیدی داشت و
نمیتوانست تحمل کند، نزد روباه اولی رفت و گفت: برادر تو که گفته بودی
سبک شدهام و احساس راحتی میکنم. من ولی بسیار درد دارم.
روباه اولی
گفت: صدایش را درنیاور، وگرنه تمام روز روباههای دیگر به ما میخندند. هر
لحظه ابراز خشنودی کن و افتخار کن تا تعداد ما زیاد شود؛ وگرنه تمام عمر
مورد تمسخر دیگران قرار خواهیم گرفت.
همان شد که تعداد دمبریدهها آنقدر زیاد شد که بعداً به روباههای دمدار میخندیدند.
حالا حکایت ماست با جماعتی که این روزها لخت شدن را به عنوان شجاعت یا یک روش مبارزه و در تقدیس آزادی ستودند.
از صفحه آرش حزب اللهی
مشد آرش حزب اللهی
دیالک تیک فرم و محتوا را حریفی در قرون وسطای شیراز
به صدها نوع بسط و تعمیم داده است.
یکی از مشخصات مهم این دیالک تیک این است
که
محتوای واحدی
(مثلا مبارزه طبقاتی)
می تواند در صدها فرم متنوع و متفاوت و حتی متضاد عرض اندام کند.
قطب تعیین کننده
در دیالک تیک فرم و محتوا (مبارزه طبقاتی و فرم مبارزه طبقاتی)
محتوا ست.
کسانی که به فرم گیر می دهند، از محتوا (مبارزه طبقاتی) غافلانند.
چنین کسانی
فرمالیست اند.
فرمالیسم
شرم انگیز است و در شأن بشر نیست.
صورت (فرم) زیبای ظاهر هیچ نیست
تا توانی سیرت (محتوای) زیبا بیار
شیخ دیالک تیکی اندیش شیراز
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر