۱۴۰۲ بهمن ۸, یکشنبه

درنگی در پژوهشی از زهرا تارشی تحت عنوان «سادیسم در مردان» (۸)

 

 
سادیسم در مردان
نويسنده:

 زهرا تارشی

ویرایشی و درنگی

از

میم حجری
 
زهرا تارشی

 اختلال رفتاری سادیسم 

بیش‌تر ریشه در کودکی فرد دارد. 

بی‌مهری، تحقیر و نادیده گرفته شدن در خانواده 

و 

بر عکس

 توجهِ بیش از حد به کودک پسر 

و 

برخورد دوگانه و تبعیض‌آمیز پدر و مادر در مقابل فرزندان، 

سخت‌گیری‌های زیاد و بی‌ دلیل، 

بحث‌ها و جنجال‌های دایمی در خانواده، 

عقده‌های سرکوب شده 

و 

مشکلاتی‌که از آوان کودکی بدون حل باقی مانده‌اند؛ 

اینها همه سبب می‌گردند تا فرد نتواند جای‌گاه خود را در خانواده به دست بیاورد. 

از این‌ رو همواره می‌خواهد از جامعه انتقام بگیرد.

در این فراز از پژوهش زهرا تارشی،
تحلیل پسیکولوژیستی او از اختلالات پسیکولوژیکی مثلا سادیسم به عنوان اختلال رفتاری سرهم بندی شده است.
قبل از خم شدن روی تحلیل زهرا تارشی، بهتر است که با تفاوت پیسکولوژی با پسیکولوژیسم آشنا شویم.
پسیکولوژی (روانشناسی) یکی از علوم منفرد است. 



روان شناسی 

 

۱

·    روان شناسی به علمی اطلاق می شود که به بررسی پدیده های روانی بنیادی انسان ها و جانوران می پردازد.

 

۲

·    موضوع واقعی روان شناسی را توسعه ها و قانونمندی های کردوکار روانی تشکیل می دهند که مشخصه شان کیفیت خاص انعکاس است.

 

۳

·    پدیده های روانی انسان ها بر خلاف پدیده های روانی جانوران در فرم شعور (روح) عرض اندام می کنند.

 

۴

·    تعیین کننده در زمینه برجسته گشتن روان شناسی، کار در پیوند با توسعه زبان است.

 

۵

·    روان شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی مبتنی بر اصول زیر است:

 

الف

اصل وحدت شعور (روح) و کردوکار

 

۱

·    شعور در کردوکار تشکیل می شود، شکل می گیرد و تبیین می یابد.

·    (کار، یادگیری، بازی)

 

۲

·    بدین طریق برخورد متدئولوژیکی ئی حاصل می آید که پژوهش اوبژکتیو (عینی) جریانات روانی را امکان پذیر می سازد.

 

۳

·    این بر عکس مکاتب اینترو اسپکسیونیستی (خودنگری) بورژوایی است که بر آنند که جریانات روانی  فقط از طریق خودنگری سوبژکتیو امکان پذیر است.

 

ب

اصل وحدت روانی و فیزیکی

 

۱

·    پدیده های روانی از سویی مبتنی بر مکانیسم های نویرو فیزیولوژیکی (علم الاعصاب) اند و از سوی دیگر، قابل تقلیل به مکانیسم های نویرو فیزیولوژیکی نیستند.   

 

۲

·    سیستم عصبی سانترال، بنیان (سوبسرات مادی، تغذیه گاه) پدیده های روانی است.

 

۳

·    پدیده های روانی از سوی دیگر وابسته به اوبژکت مورد نظرند.

·    اوبژکتی که پدیده های روانی را منعکس می کند.

 

۴

·    دلیل انعکاسات درونفردی و میانفردی (انعکاسات درونی هر فرد و میان افراد) این است که شرایط برونی (اوبژکتیو، عینی) توسط شرایط درونی (سوبژکتیو) «شکاف برمی دارند.»

 

۶

·    روان شناسی هم به بررسی و تمییز (کشف تفاوت) روند های روانی به مثابه پدیده های جاری اکتوئال (فعلا جاری) می پردازد و هم به بررسی و تمییز روند های روانی به مثابه خصایص روانی می پردازد که نسبتا ثابتند.

·    یعنی وابسته به هیئت برونی مربوطه اند.

·    هابیتوئل اند.

 مراجعه کنید
به

روان شناسی

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/5653

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/5652

 

 
پسیکولوژیسم 
اما
نه علم، بلکه مکتبی فلسفی و متدئولوژی ئی ضدعلمی امپریالیستی است که به توضیح بند تنبانی به درد نخور مسائل جامعتی می پردازد.
دیری است که جوامع امپریالیستی همه مسائل جامعتی به طرز پسیکولوژیستی از در عقب توضیح داده می شوند.

متد پژوهشی زهرا تارشی در این پژوهش او هم پسیکولوژیستی است.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر