۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۰, دوشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) انترناسیونال کمونیستی (۳)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین


 

  

۳

·    کنگره دوم انترناسیونال کمونیستی، بر مبنای تزهای لنین،  به فرمول بندی سیاست انترناسیونال کمونیستی در قبال دهقانان (دهقانیت) و در قبال جنبش رهایی بخش ملی پرداخت.

 

۴

·     کنگره دوم انترناسیونال کمونیستی به تعیین نقش حزب کمونیست در انقلاب پرولتری مبادرت ورزید و برای حفظ انترناسیونال کمونیستی از نفوذ نیروهای ضد مارکسیستی در پذیرش احزاب و گروه ها به عضویت در انترناسیونال کمونیستی، به تعیین شروط بیست و یک گانه دست زد.

 

۱۹

کنگره سوم انترناسیونال کمونیستی

(ژوئن ـ ژوئیه سال ۱۹۲۱ )

 

·    کنگره سوم انترناسیونال کمونیستی به استنتاجات نهایی از شرایط مبارزاتی نوین که در اثر فروکش جنبش انقلابی و تهاجم سرمایه آغاز شده بود، دست زد و با شعار «پیش به سوی توده ها» بنیان تدوین سیاست جبهه واحد پرولتری را پی ریزی کرد.

 

۲۰

کنگره چهارم انترناسیونال کمونیستی

(نوآمبر ـ دسامبر سال ۱۹۲۲)

 

۱

·     کنگره چهارم انترناسیونال کمونیستی از سیاست جبهه واحد پرولتری در مقابل حملات از راست و «چپ» به مدافعه برخاست .

 

۲

·    کنگره چهارم  انترناسیونال کمونیستی به تعمیم اولین تجارب (دانش تجربی) خود دست زد و با شعار حکومت (ٰرژیم) کارگری به مثابه مرحله ای در راه (نیل به. مترجم) دیکتاتوری پرولتاریا به تعیین آماج مشخصی برای سیاست جبهه واحد پرولتری نایل آمد.

 

·    مراجعه کنید به دیکتاتوری پرولتاریا

 

دیکتاتوری پرولتاریا

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/10607

 

۲۱

کنگره پنجم انترناسیونال کمونیستی

(ژوئن ـ ژوئیه سال ۱۹۲۴ )

 

۱

·    کنگره پنجم  انترناسیونال کمونیستی احزاب کمونیست را به از آن خود کردن (فراگیری) خلاق مارکسیسم ـ لنینیسم و تجارب (دانش تجربی) بلشویسم مکلف ساخت.

 

۲

·    کنگره پنجم انترناسیونال کمونیستی به سوی پیوند تنگاتنگ هر چه بیشتر با توده های زحمتکش، به ویژه از طریق کار در سندیکاها و تأسیس سلول های کارخانجاتی، سمتگیری کرد.

 

ادامه دارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر