۱۴۰۰ بهمن ۹, شنبه

کلنجار ایده ئولوژیکی با همنوع (۵۷)

 Ist möglicherweise ein Bild von eine oder mehrere Personen

 

هانی شافت

(۱۹۲۰ ـ ۱۹۴۵)

و

یاران

رزمندگان آنتی فاشیست کمونیست شهید از هلند

 

میم حجری

۱۳۶۵

اگه بگن بهم حاضری قتل انجام بدی یا یک بچه نگه داری خب صد در صد قتل انجام میدم
پیشیکا

پشیکا
باید قصه های مربوط به کودکان را بخواند.
ما صدها قصه در این زمینه ترجمه و منتشر کرده ایم.
کودکان
جهان دیگری دارند.
کودکان چیزهایی را می بینند که سالمندان هرگز نمی بینند.
کودکان دوربین های ذره بین خارق العاده اند و از همه چیز دور و بر خود عکس برمی دارند.
کودکان را نباید دستکم گرفت

 

۱۳۶۶
زندگی سخت شده یا دلا تنگ شده؟
زهرا آرامش

منظور از زندگی و دل چیست؟
منظور از زندگی
جامعه و مناسبات جامعتی است.
منظور از دل
روح و ذهن و ضمیر است.
دل آیینه زندگی (جامعه) است.
دل تابع متغیری به نام جامعه است.
دیالک تیک تابع و متغیر از دیالک های ریاضی هم است.

 

۱۳۶۷
در فرنگستان
در رابطه با طرز تربیت کودکان
از سنین نوزادی
کلی کتاب تدوین یافته است.
کودکان مثل حیواناتند و زبان خاص خود را دارند.
مادران باید زبان کودکان را بیاموزند تا دلیل مثلا گریه نوزاد را بدانند.
اگر فرصت باشد ما این کتاب ها را ترجمه خواهیم کرد.

مشتی نمونه ای از خرورای:


۱
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/6173


۱۳۶۸
کشتار سران و زنان و جوانان حزب توده
به معنی جامه عمل پوشاندن به شعار نه شرقی (نه سوسیالیسم) بود.
کشتار هویدا و یاران
به معنی جامه عمل پوشاندن به شعار نه غربی (نه کاپیتالیسم).

شعارها

چه بسا

به

دارها

استحاله می یابند.

 

۱۳۶۹
جملات آزاردهنده ای که وقتی به گربه های خیابانی گرسنه غذا میدیم

مرتبا"

از زبان آدمهای خودخواهی که سیاره زمین را ملک شخصی و ارثیه پدری خودشون میدونن میشویم:
خانم این گربـه ها اینجا برای ما مزاحمت ایجاد میکنند

(این جمله را خیلی میشنویم ولی اصلا"‌معلوم نیست منظور از این مزاحمت چیه؟

یعنی گربه بدبختی که یه گوشه داره غذا میخوره یا راه میره چه مزاحمتی برای این آدمای خودخواه

میتونه داشته باشه؟

ازشونم بپرسی چه مزاحمتی؟

یک مشت چرندیات تحویلتون میدن..

از قبیل:

زاد و ولد میکنن زیاد میشن..

یا میان تو حیاط ما گلها را خراب میکنن

و میرن رو ماشین خط میاندازن

و حرفهای بی سروته دیگه).
خانم پولت زیادی کرده به اینها داری غذا میدی؟

(آره به تو چه ربطی داره؟).
خانم اینجا نزدیک خانه ما غذا نده

جمع میشن

(حالا 5 تا گربه یک جا بیان غذا بخورن و برن انگار زمین به آسمان میرسه).
خانم

انگیزه شما از این حرکت چیه؟

(انگار کمک به مخلوق گرسنه خداوند انگیزه میخواد).
این همه آدم گرسنه داریم

شما دارین به گربه ها غذا میدین؟

(به تو هیچ ربطی داره من پولم را چطور میخوام خرج کنم..

خودت برو به فقرا کمک کن.

معمولا"‌ اینجور آدما خودشان 10 تومان کف دست یک فقیر نمیگذارند).
خانم بهش دست نزن

الان هزار تا مرض میگیری ها!

چرندیاتی از قبیل نازائی و گیر کردن موی گربه در ریه و معده و روده و جاهای دیگه).
و جمله ای که آدم خنده اش میگیره ..

فک کن جائی که 30 تا گربه دارن غذا میخورن :

خانم این گربه ها مال شماس؟

(آره مال منه آوردمشون پیک نیک سر کوچه تا تو این ترافیک غذاشونو در فضای باز بخورن)!!!!
ژاله فتوره چی

 

بدون ناتورالیسم (طبیعت پرستی) هومانیسمی (انسان پرستی) وجود ندارد.
نباتات و جانوران نیای ما هستند

 

۱۳۷۰
آشویتس
27 ژانویه 1945
امروز 77 مین سالگرد آزادی اردوگاه آشویتس و آغازِ پایان فاشیسم هیتلریست. این اردوگاه بعد از اشغال لهستان درسال 1940 در نزدیکی کراکوف وبه نیت اردوگاه کار زندانیان کمونیست لهستانی ومخالفین و کولی های شرق اروپا ساخته شد.
بعدازحمله به شوروی این اردوگاه توسعه یافته واز آن پس دو بخش دیگر به آن اضافه گردید و برای اسرای جنگی شوروی واجرای طرح پاکسازی نژادی وکشتار یهودیان اروپائی مورد استفاده قرار گرفت.بعد از آن چند اردوگاه مشابه ، ولی نه به وسعت آشویتس مانند، داخائو ، تربلینکا ، بلزن وماوت هاوزن نیز در سرتاسر اروپای جنگزده ساخته شد. فقط درهمین اردوگاه 1/3 میلیون انسان بیگناه توسط ماشین جنگی آلمان نابود شدند.
مارش آزادی آشویتس ونجات جهان از یوغ فاشیسم در استالینگراد ولنینگراد وبا مقاومت حماسی ارتش سرخ ومردم شوروی زده شد.
بیش از 27 میلیون قربانی از مردم شوروی ضامن اروپای آزاد شدند.
متاسفانه این واقعیت تاریخی در پس پرده هوچی گری وعوامفریبی وبه نام آنتی سمیتیزم ،آنتی سوویتیسم ، واستالینیسم ، مورد سوءاستفاده دولتهای سرمایه داری و همچنین دولت فاشیستی اسرائیل قرار گرفته است.
درس مهمی که میتوان از این رویداد تلخ تاریخی گرفت اینست که برپاکنندگان آشویتس ، سرمایه داری وفاشیسم . وطلایه دار آزادی اروپا و جهان از یوغ فاشیسم ، بطور قطع اتحادجماهیر شوروی ست !
اگر در آنزمان این ازدوگاه و گتوها برچیده شدند ،هم اکنون صهیونیستهای فاشیست ، اردوگاه و گِتوهائی به وسعت یک سرزمین در کرانه باختری و غزه ساخته اند !
مجسمۀ یادمان جنایت فاشیست ها دردهکدۀ خاتین - مینسک - بلاروس - شوروی

عجب.

صهیونیسم چیست؟

 

۱۳۷۱
قومی متفکرند اندر ره چین
قومی به گمان فتاده در راه پوتین
می‌ترسم از آن‌که بانگ آید روزی
صد رحمت بر کفن‌ربای پیشین!
آرش برومند.

چین و پوتین

یکسانند؟
 من ـ زور از غرب چیست؟

۱۳۷۲
راستی زن بودن کار مشکلی است.


بستگی دارد که
تحت کدام مناسبات جامعتی
 زن باشی.

 

۱۳۷۳
اردوغان

گفته:

«کسی نمی‌تواند به حضرت آدم و حوا زبان‌ درازی کند.

هر زبانی که دراز شود، وظیفه ماست که آن زبان را ببریم

آدم چه ربطی به عرعردوغان دارد؟
برای دفاع از آدم
اول باید آدم شد

 

۱۳۷۴
به یاد دار ما را
که ابلیس شب
داس در دست
به قصد ما می آید!
ع. کرم زاده

ما؟
تزار صلواة الله علیه هم ما می گفت.
مگر ابلیس بیکاره که به قصد شما بیاید؟

 

۱۳۷۵
من دیگر رویاها و خواب‌هایم سانسور می‌شود. حتی در خواب می‌دانم به چه چیزهایی و چرا نزدیک نشوم. یکی از رویاهای شیرینی که از بچگی می‌دیدم پرواز بود؛ بر فراز جنگل، رودخانه و حتی شهرها. بعضی وقت‌ها تا نزدیک ابرها می‌رفتم و روی ابرها مثل تشکی می‌خوابیدم که خستگی‌ام در برود و دوباره پرواز می‌کردم. یک شب فرشته‌ای بدحجاب و بدلباس روی ابرها کنارم آمد و لبخند زد و من آنقدر از عاقبت کار ترسیدم!»
حمید جبلی

 حریفی که استاد دانش کاهی بود
نوشته بود:
مرا فیلتر کردند.
رندی پرسیده بود:
کدام خری امثال تو را فیلتر می کند؟
کفگیر
سانسورچی
باید به ته دیگش بخورد
که
رؤیاهای تو را سانسور کند
در جمکران
نه زنداین سیاسی وجود دارد و نه اوپوزیسیون سیاسی
و نه هنر و هنرمند به دردبخور

 

۱۳۷۶
تورو خدا بگین فقط منم که عادت دارم پرز زبونمو با دندون بکنم؟
نیلز

نه.
هر اندام هر موجودی
سیستم چندین کارکردی بغرنج فعالی است.
وقتی اندام
مثلا شاهد زایده ای می شود
دست به کار می شود.
خاریدن و تراشیدن و کندن و لیسیدن و غیره
کردوکار طبیعی خود اندام موجود زنده است

 

۱۳۷۷
مردنم لیاقت میخواد.
سارا

نه.
مرگ
تنها چیزی است
که
لیاقت لازم ندارد.
مرگ
یعنی
پایان زندگی
پایان فعالیت
مرگ یعنی تجزیه و تلاشی سیسم زنده که امری طبیعی، میکرو ارگانیسمی است.

 

۱۳۷۸
اگه رویای چند ساله ت تبدیل به واقعیت بشه چیکار میکنی؟
زهرا

بستگی دارد که رؤیا چی باشد.
اگر رؤیای کسی سلفی گرفتن از احمدی نجات باشد
پس از گرفتن سلفی
گوش هایش درازتر می شود
و
پشتش به کوهانی ویا به پالانی مزین می شود


۱۳۷۹
لاکان
آزدی یعنی وفادار ماند به میل خود.



لاکان


معنی ازادی را نمیداند.


آزادی و یا اختیار


ربطی به میل و هوس ندارد.


آزادی و یا اختیار

در دیالک تیک جبر و اختیار و یا ضرورت و ازادی

وجود دارد.


حتی حافظ می داند:


رضا به داده بده
وز جبین گره بگشا


که بر من و تو در اخیتار نگشاده است.



اختیار

بسته به شناخت جبر است.


میزان آزادی هر کس


به اندازه شناخت او از قانونمندی های عینی (جبر) مربوطه است.


به همین دلیل


حیوانات

نمیتوانند 
آزاد باشند.


فرق هم نمی داند که دوپا باشند و یا چهارپا


به میل شان وفادار باشند و یا بی وفا



 

۱۳۸۰
تمام مرگها
خودکشی در لباس مبدل است
فروید

نه.
خودکشی
فرمی از مرگ است
فرمی که خودش از زیرفرم های متنوع تشکیل یافته است.
خودکشی
مرگ قبل از رسیدن اجل (موعد مقرره عینی) است.

 

۱۳۸۱
علم‌الهدی امام جمعه مشهد:


به واسطه وجود اراذل و اوباش و رشد انحرافات اخلاقی در حاشیه شهر مشهد

نیازمند امکانات قضایی خاص و ویژه هستیم.


فضای مجازی ولنگار، عرصه جولان عناصر سودجو و افراد قدرت‌یاب شده و از طرف دیگر دشمن خارجی هم با همه قدرت در این عرصه جولان می‌دهد.


آچمز شده اید
رژیم انقلاب سفید
را
به بهانه اشاعه فساد برانداختید
شهر نو را به آتش کشیدید
و
کشور نو ساختید


۱۳۸۲
آزادی
 از مفاهیم روانشناسی نیست.
 آزادی
 از مفاهیم فلسفی و سوسیولوژیکی و سیاسی است.
 توضیح آزادی
به واسطه  روانشناسی
 به شخم زدن زمین
 به واسطه چرخ خیاطی ویا دیگ زود پز
شباهت دارد.

اختیار
(آزادی)

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/7701


آزادی
(اختیار)

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8104


۱۳۸۳
دولت و ملت


این کاریکاتور


ضمن اینکه عامیانه و ساده لوحانه 
است،


آنارشیستی
است


ضد مارکسیستی و ضد لنینیستی
است


دولت انتزاعی وجود ندارد.


دولت


میتواند دولت پرولتاریا هم باشد


و در خدمت ملت و بشریت باشد


مراجعه کنند شیرین ها و فرهادها


به


اثر لنین


تحت عنوان دولت و انقلاب


تا رستگار شوند.
 

۱۳۸۴
پيشانىً ار ز داغ گناهی سيه شود
بهتر ز داغ مهر نماز از سر ريا
نام خدا نبردن از آن به كه زير لب
بهر فريب خلق بگوئی خدا خدا
فروغ فرخزاد

انتقاد فروغ جوان از ریا
انتقادی سطحی و ساده لوحانه است.
چون خود او به خرافه خدا و گناه باور دارد.
انتقاد به شرط رادیکالیته
انتقاد است.
ریا چیست؟
ریا چیست و کسب و کار کیست؟
ریا
کسب و کار اعضای طبقات حاکمه نیست
گریه سیدعلی و نماز پهلوی در حرم امام رضا
انجیل گرفتن ترامپ در دست
ربطی به ریا ندارد
ایده ئولوژی سیدعلی و پهلوی و ترامپ

مذهب است
آندو می توانند عامی و عوامفریب باشند
ولی نیازی به ریاکاری ندارند.
ریا کسب و کار توده سلب مالکیت بر وسایل تولید خویش شده است

 

۱۳۸۵
کارگران راهداری زنجان ۴ماه حقوق نگرفته اند.



کارفرمای راهداری


دولت نیست؟


اگر کارفرمای بخش دولتی

از پرداخت حقوق کارگران


خودداری کند


از


کارفرمای بخش خصوصی


چه انتظاری میتوان داشت؟
 

۱۳۸۶
فریدون پازوکی
مثل بقیه روشنفکران جمکران
معنی مفاهیمی را که کورکورانه بر زبان می راند
نمی داند.
بهتر است که به فراگیری تعریف این مفاهیم و هر مفهوم دیگر
خطر کند
تا
رستگار شود.
فراگیری تعریف مفاهیم و تمرین کاربست انها
بی ضرر و ضرور است

 

۱۳۸۷
 ایران در میان ۱۸۰ کشور، از لحاظ گستردگی فساد مالی در جایگاه ۱۵۰ و هم‌ردیف با کشورهای گینه، گواتمالا و تاجیکستان قرار گرفته است.
مجد


ای سواد بخور و نمیر کجایی؟


داشتن مقام ۱۵۰ در میان ۱۸۰ کشور


که


بد نیست.


داشتن مقام اول و دوم و سوم و غیره


ننگ است.

 

۱۳۸۸



دلیل نجاست سگان



عبید زاکانی


مسئله عامی


را


در خطه خاص حل می کند


در نتیجه

مسئله

را


لاینحل می گذارد.


فقط


سگ نیست که در جامعه برده داری و فئودالی


تحقیر و تخریب و تعقیب و ترور می شود.


خر و استر و گاو و گوسفند و درختان میوه و زنان و بندگان و رعایا و کارگران و غیره هم

بدتر از سگان


تحقیر و تخریب می شوند.


در ایده ئولوژی طبقات حاکمه برده دار و فئودال و روحانی


همه چیز طبیعت و جامعه


به طرز دوئآلیستی


به


خیر و شر


پاک و نجس


اصیل و کثیف


طبقه بندی می شوند:


هر جماد و نبات و جانور و انسان مولد و زحمتکش


تحقیر و استثمار و تخریب می شود


و


هر جماد و نبات و جانور و انسان انگل، علاف و استثمارگر


تجلیل می شود.


 

۱۳۸۹
ما زخمي ترين شاخه ي اين جنگل خشكيم
تيغ و تبري نيست كه ما را نشناسد.


۱۳۹۰
بدون هنر نمیشه دنیا رو تحمل کرد
ویانا

آره.
هنر
اولین فرم شعور بشری است
آثار هنری
احتمالا قبل از کسب توان تکلم حتی
تشکیل یافته اند.
مثلا آثار هنری چندین هزار ساله نیاکان ما بر دیواره غارها

 

۱۳۹۱
امپریالیسم امریکا

از

کردهای سوریه

۳۰ هزار نفر تربیت کرده و به خدمت گرفته است.
 حتی لهستانی ها که پناهنده به کشورشان راه نمی دهند

کردپروری پیشه کرده اند
 

۱۳۹۲
زندگی
یعنی همین:
یک روز می نویسیم
روز دیگر خط می زنیم
صالحی



آره.


زندگی علافان جمکران همین است


خط زدن و خط خوردن.


زندگی اما
 برخلاف تصور علافان


نه


چیزی سوبژکتیو


یعنی


وابسته به این و آن

بلکه روندی اوبژکتیو است


نردبام تعالی است

صعود لایتناهی از نازل به عالی است

 

۱۳۹۳
خوشبختی فقط
به شرطی
واقعی است که زمینی و حقیقی باشد و نه آسمانی و واهی.
بحث
اما
بر سر این است که خوشبختی چیست؟

 

۱۳۹۴
پسر کو ندارد نشان از پدر

تو بیگانه خوانش نخوانش پسر!
ملا یاقوت پسر ملا عمر!
ملا عمر شخصی که بیشتر از سه سال افرادش در داخل افغانستان به نام وی خطبه نماز غائبی خواند و بعد ها قضیه جنان بر ملا گشت که وی در یکی از شفاخانه های پاکستان مدت سال میشود مرده است!
و حال پسرش که سمت وزیر دفاع این گروه را بر عهده دارد از شکم سیر خود فتوا صادر مینمایند که ادارات افغانستان گویا به متخصص و تحصیل کرده نه بلکه با افراد و اشخاصی از دل کوه ها و مغاره ها و مکاتب های حقانیه و دیو بندیه

نیاز دارد

تا این کشور را شکوفا سازد.



نه.


پسر اصولا و طبعا


ضد پدر است.


به قول کریم در قران


دشمن پدر است.


انما اولادکم ... فتنه عدو لکم


ملا عمر


احتمالا 
با سوادتر و با شعورتر از توله اش بوده است.


طالبانیسم


نماینده اوبسکورانیسم 
(مکتب خرپروری) 
است.


خر ولی نمی تواند سوار آدم شود.


طنز تاریخ هم همین جا ست.


طالبان


مجبور به رشد خواهد شد تا از عهده اداره بخور و نمیر جامعه بر آید.


طالبان جمکران

هم

همین جبر طنزآمیز تاریخ

را

از سر گذرانده اند و می گذرانند.


تاریخ

مستحکم ترین سدها

را

به

دست مرتجع ترین سدسازان

از سر راه خود برمی دارد.
 

۱۳۹۵
نه شناخت صرف دیروز.

بلکه نقد علمی و انقلابی دیروز
 

۱۳۹۶
سهراب شهید ثالث

این یاوه های سهراب شهید ثالث
باید نقد شوند
و
نه نقل.
فیلمساز چه فونکسیونی دارد؟
فرق فیلمساز با فیلسوف چیست؟


۱۳۹۷
گهی با دزد افتد کار و گاهی با عسس ما را
نشد کاین آسمان راحت گذارد یک ‌نفس ما را
عسس با دزد شد دمساز و ما با هر دو بیگانه
به ‌شب ‌از دزد باشد وحشت ‌و روز از عسس‌ ما را
گرفتار جفای ناکسان گشتیم در عالم
دربغا زندگانی طی شد و نشناخت کس ما را
ز بس ماندیم درگنج قفس‌، گر باغبان روزی
کند ما را رها، ره نیست جز کنج قفس ما را
نشان کاروان عافیت پیدا نشد لیکن
به کوه و دشت کرد آواره آوای جرس ما را
ز دست دل گریبان پاره کردیم از غمت شاید
سوی دل باشد از چاک گریبان دسترس ما را
درین تاریکی حیرت‌، به دل از عشق برقی زد
مگر تا وادی ایمن کشاند این قبس ما را
بریدیم از شهنشاهان طمع در عین درویشی
که از خوبان نباشد جز نگاهی ملتمس ما را
اگر خواهی که با صاحبدلان طرح وفا ریزی
کنون درنه قدم‌، زبرا نبینی زین سپس ما را
خداوندی و سلطانی به یاران باد ارزانی
درین بیدای ظلمانی فروغ عشق بس ما را
هوس بستیم تا ترک هوس گوییم در عالم
بهار آخر به جایی می‌رساند این هوس ما را
محمد تقى بهار - ملك الشعرا

 

۱۳۹۸
فقر بر رشد مغز کودکان اثر می گذارد.
نظام سرمایه داری
عامل اصلی تمامی تباهی بشریت است.
محمد گاری

روشنفکران فئودالی

همه کاسه ها و کوزه ها را بر سر سرمایه داری خرد و خراب میک نند

تا

تنها ره رهایی

را

در

برگشت به فئودالیسم

جا بزنند.

 

۱۳۹۹
جان جان‌هایی تو جان را برشکن
کس تویی دیگر کسان را برشکن
گوهر باقی درآ در دیده‌ها
سنگ بستان باقیان را برشکن
ز آسمان حق بتاب ای آفتاب
اختران آسمان را برشکن
غیب دان کن سینه‌های خلق را
سینه‌های عیب دان را برشکن
بانشان از بی‌نشان پرده شده
بی‌نشانی هر نشان را برشکن
روز مطلق کن شب تاریک را
بارنامه پاسبان را برشکن
شمس تبریز آفتابی آفتاب
شمع جان و شمعدان را برشکن
مولوى
ديوان شمس

 

۱۴۰۰
شعور
مش شهناز قراگوزلو
 انعکاس وجود است
و نه برعکس.

پدیده های روحی و روانی و معرفتی و اخلاقی و سیاسی و غیره
 تابع مناسبات تولیدی حاکم (زیربنای اقتصادی) اند
 و متقابلا در زیربنای اقتصادی مؤثر می افتند.
تعیین کننده اما زیربنای اقتصادی است
که به نوبه خود تابع سطح توسعه نیروهای مولده است.
 پیش به سوی فراگیری مارکسیسم ـ لنینسم
 

۱۴۰۱
آتاترک مبلغان مذهبی را جمع کرد و گفت:*
*کشاورزان برای مملکت گندم و برنج و ... کشت می‌کنند،*
*دامداران گوشت و لبنیات، خیاطان لباس و کفاشان کفش..*.
*شما چه تولیدی دارید؟*
*ملاها گفتند:*
*ما برای شما و مردم دعا می‌کنیم،*
*آتاترک آنها را به یک سفر دریایی میهمان کرد و به یکی از ملوانها سفارش کرد که تا از ساحل فاصله گرفتند،
*کشتی را سوراخ کند،*
ملاها خوشحال پا به ارشه کشتی گذاشتند، وقتی کشتی از ساحل دور گشت* ملوان ها نیز به فرمان آتاترک کشتی را از چند ناحیه سوراخ کردند،*
*وسط دریا وقتی روحانیون کشتی را سوراخ شده دیدند،*
*بر سر خود زدند که ای داد،*
*الان خواهیم مرد،*
*ملوان ها به ملاها گفتند : دعا کنید،*
و ملاها پاسخ دادند:*
*دعا که فایده ندارد،*
*باید آب را از کشتی خارج کرد و به سرعت به ساحل برگردیم،*
*ملوان ها سطل‌ها را به دست ملاها دادند و آن ها نیز بی وقفه آب را از کشتی تخلیه کردند و به سرعت و قبل از غرق شدن کشتی به ساحل برگشتند و از فرط خستگی همه به گوشه‌ای افتادند...*
*آتاترک رو کرد به آنها و گفت:*
*حالا فهمیدید که ما به دعاکن نیازی نداریم باید کار کنید، هیچ مملکتی با دعا کردن درست نمی‌شود.*
*باید همه کار کنند.*
*شما در خلوت خود برای خودتان دعا کنید.*
*کشورهای مترقی جهان از زمانی که دعاکن‌ها را کنار گذاشتند و دست به کار شدند تا کشورشان را برای رفاه بسازند به موفقیت نایل آمدند.*
*زمانی که دعاکن‌ها بنشینند و دعا کنند، عادت به مال‌مردم خوردن میکنند،*
*آن موقع است که کشور آرام آرام به فساد کشیده می‌شود و نه تنها پیشرفت نمی‌کند بلکه فقر و فساد مالی و اجتماعی کشور را زمین گیر می‌کند.
اگر می‌خواهید کشوری داشته باشید که فقر، فحشا، فساد اعتیاد و غیره در آن نباشد، باید دعاکن‌ها را رها کنید و دست به کار بشوید و همه هر‌ روز با عشق کار کنید،*
*هیچ چیز همانند تولید نمی‌تواند یک‌ کشور را به توسعه و رفاه برساند.*
*یادتان باشد حقوق انسانی و احترام به حق شهروندی باعث نابودی فقر گشته و باعث گسترش امید و رفاه می‌شود.
انسان بودن بالاترین دین و مذهب است.
ستاد ۸۰ میلیونی ملت ایران
انتشار بدید برسه به دست ۵ میلیون نفری که درکی از فقر و فساد و فلاکت ناشی از آن ندارند

نجوای زنان
آیة الکرسی
را به نجوا ست.
روحانیت
در آن واحد
هم
جزو و عضو طبقه حاکمه
است
مثلا مالک اراضی و مستغلات و اوقاف و سرمایه تجاری و غیره
است
و
هم
ایده ئولوگ طبقات حاکمه در جوامع طبقاتی است
و
نه
دعاکننده برای آنان
روحانیت = روشنفکریت جوامع برده داری، فئودالی و امروزه حتی سرمایه داری


۱۴۰۲
جمکران
 شده تجمعستان.
تجمعات بی بو و بی خاصیت.
 این مسئله را باید تحلیل کرد.
احتمالا دلیلش فقدان تشکیلات است.
حزب توده لازم است
 تا توده را سازمان دهد
و به صورت قوه مادی عظیمی دراورد.
 پیش به سوی خاوران و پیدا کردن اسکلت رهبران

 

۱۴۰۳
تحقیر صنف کارگران شریف کولبری، تنها تحقیری شخصی از طرف یک بیزنسمن هرزه مفتخور در صنعت مافیایی فوتبال نیست، بلکه نمود و برآمدی است از تحقیر کل طبقه کارگر از جانب یک فرهنگ منحط بورژوایی فاشیستی- اسلامی که اصولا در آن جایگاه و حرمت و کرامت انسانی «کارگر» علی العموم از او سلب شده است!
آلان رضایی



هی الان رضایی


طرز نگرش تو هم همان طرز نگرش مافیایی های جمکرانی است.


طبقه کارگر محترم و مکرم کذایی


چیست؟


طبقه کارگر


سوبژکت تاریخ در جامعه سرمایه داری

است.


سرکوب طبقه کارگر و ترور و تخریب و تهدید و اعدام رهبرانش


به همین دلیل است.

 

۱۴۰۴
آن نه زلف است و بناگوش که روز است و شب است
وان نه بالای صنوبر که درخت رطب است
نه دهانیست که در وهم سخندان آید
مگر اندر سخن آیی و بداند که لب است
آتش روی تو زین گونه که در خلق گرفت
عجب از سوختگی نیست که خامی عجب است
آدمی نیست که عاشق نشود وقت بهار
هر گیاهی که به نوروز نجنبد حطب است
جنبش سرو تو پنداری کز باد صباست
نه که از نالهٔ مرغان چمن در طرب است
هر کسی را به تو این میل نباشد که مرا
کآفتابی تو و کوتاه نظر مرغ شب است
خواهم اندر طلبت عمر به پایان آورد
گر چه راهم نه به اندازهٔ پای طلب است
هر قضایی سببی دارد و من در غم دوست
اجلم می‌کشد و درد فراقش سبب است
سخن خویش به بیگانه نمی‌یارم گفت
گله از دوست به دشمن نه طریق ادب است
لیکن این حال محال است که پنهان ماند
تو زره می‌دری و پرده سعدی قصب است

 

۱۴۰۵
‎ " حلیةالمتقین"

تالیف عالم ربانی محمد باقر مجلسی

“فرمود حق مرد بر زن آن است که اطاعت شوهر بکند،

نافرمانی او نکند،

از خانه ی او بی رخصت او تصدق نکند

و هر وقت اراده ی نزدیکی او کند

مضایقه نکند

اگر چه بر پشت پالان شتر باشد

و

هر بامداد و شام

خود را بر او عرض کند

که اگر اراده ی جماع داشته باشد،

ابا نکند

و هیچ شب نخوابد که شوهر از او خشمناک باشد.

زن گفت

هرچند شوهر بر او ظلم کرده باشد؟

فرمود که بلی.

و فرمود

سه کسند که هیچ عمل ایشان به آسمان بالا نمی رود:

غلام گریخته،

زنی که شوهرش از او راضی نباشد

و

کسی که جامه ی خود را از روی تکبر بلند آویخته باشد.

و حضرت فرمود

اگر امر میکردم که کسی برای غیر خدا سجده کند،هر آینه می گفتم که زنان برای شوهران سجده کنند

و در احادیث معتبره بسیار وارد شده است

که حق زن بر مرد

آن است که او را سیر کند و بدنش را بپوشاند و اگر بدی کند بر او ببخشد و هر سه روز یکمرتبه برای او گوشت بیاورد و در هر سال چهار جامه اش بدهد و میوه ها که همه کس خورند به او بخوراند

و فرمود

عیال مرد،

اسیران اویند

و

محبوبترین بندگان نزد خدا

کسی است که احسان به اسیران خود بیشتر بکند

و

تا توانی چنان کن که به غیر تو مردی را نشناسد.

زنان را در بالا خانه جا مدهید و چیزی نوشتن به ایشان میاموزید و سوره یوسف را تعلیم ایشان مکنید

و هرکه اطاعت زن خود بکند،

ملعون است و خدا او را سرنگون در جهنم اندازد

و از جمله حقوق زن بر مرد

آن است که هر چهار ماه یک مرتبه با او جماع کند

و مطلقا واجب است که پیش زن، هر چهار شب، یک شب بخوابد

خواه یک زن داشته باشد

اما بهتر آن است که کنیزکی نیز داشته باشد که زمان نیاز دفع شهوت خود و او بکند

و هر گاه نخواست او را به شوهر بدهد

که در بعضی اخبار وارد شده است

که اگر نکنند و آنها زنا کنند،

گناهش بر اوست."
مینو

 

۱۴۰۶
سلبریتی ورزشی کشور در صدا و سیما لم داده و برای خوشمزگی #کۆڵبەران را مسخره می‌کند.
خداداد عزیزی که مهمان برنامه در استودیو فوتبال برتر بود و بابت آن ده‌ها میلیون تومان دریافت می‌کند صدها #کۆڵبەر در کوه‌های صعب‌العبور و سرمای استخوان‌سوز همراه با ده‌ها کیلو بار برای دریافت چند هزار تومان زندگی‌شان را به گرو گذاشته‌اند.
شرم‌آور است!

 

ما که توهینی در لاطاائلات خداداد ندیدیم.

 

۱۴۰۷
نقد علی، نماینده مجلس
الحمدالله دستاوردهای سیاسی و اقتصادی خوبی این سفر به همراه داشت و درکنارش هم نماد اهداف انقلاب که انقلاب جهانی اسلام خواهد بود را آنجا به نمایش گذاشتند.‌

ایرنا
 

۱۴۰۸
دوستم داری یا دوستم هستی؟
هم دوست دارم هم دوست هستم
مینا



عشق


نمی تواند دوستی باشد.


چون دوستی دو طرفه است و عشق یکطرفه.


اگر عشق 
دو طرفه شود


سلب عشقیت می شود و به دوستی استحاله می یابد.


و در بهترین حالت

به رفاقت مبدل می شود.


دوستی هم حاوی عشق است.


دوستی حاوی عشق متقابل است.


ضمنا عشقی که در رفاقت است


غول آسا ست.
 

۱۴۰۹
دقیقا.
این ولی مانع تظاهر اجامر
به منافع ملی نمی شود.
به همان سان
که در فاشیسم صورت گرفته است.
طرفداری فراگیر از فاشیسم در آلمان و ایتالیا و ژاپن
 ضمنا بنا بر همین توهم بوده است.
بیش از نصف اروپا و آسیا را آلمان و ژاپن
در طرفة العینی
تسخیر کردند
 و سکنه آندو کشور
کیف خر کردند
تا آخر سر
 مرغان ابابیل آمدند و هر دو کشور را به خرابات شام مبدل ساختند

 

۱۴۱۰
In liebevoller Erinnerung an V. Und. Lenin gewidmet
"... Zwei Tage vor seinem Tod las ich ihm abends die Geschichte von Jack Londons vor - er liegt immer noch auf dem Tisch in seinem Zimmer - "Liebe fürs Leben". Eine sehr starke Sache. Durch eine verschneite Wüste, in die kein menschlicher Fuß getreten ist, gelangt ein kranker Mann in den Yachthafen eines großen Flusses, der vor Hunger stirbt. Seine Kraft schwächt, er geht nicht, aber er kriecht, und neben ihm kriecht ein sterbender Wolf des Hungers, es gibt Streit zwischen ihnen, ein Mann gewinnt, - ein halbtoter, halbverrückter kommt ans Tor. Iljitsch hat diese Geschichte sehr gut gefallen. Neulich bat ich darum, Londons Geschichten weiter zu lesen... "
(Nadeschda Krupskaja. Aus Erinnerungen an V. Und. Lenin).
Illustration: "V. Und. Lenin und N. Krupskaja". "Sowjetischer Künstler. Moskau. Autor : K. N.N. Axenov. 1969

 

۱۴۱۱ 
عالم زاده نوری:
ریزش‌های حوزه:
بعضی از روحانیون مجری گری می‌کنند
بعضی حافظ حقوق حیوانات شده‌اند
سگ‌های پیس و مریض را تیمار می‌کند
بعضی مدیر باشگاه بولینگ و بیلیارد شده اند

کشوری که هرسال یک میلیون دانشگاهی دارد
آخوندهاش باید به عوض خرپروری
سگ پروری کنند
در دانشگاه ها را ببندید تا حوزه های تان رونق بگیرند.


۱۴۱۲
طالبان و جانان

 

۱۴۱۳
کمونیسم آلبانیایی؟
از کی تا حالا فرماسیون های اقتصادی را با معاییر جغرافیایی ارزیابی می کنند؟
مشد اقتصاد سیاسی؟
مگر آلبانی
جامعه کمونیستی بوده است؟
انقلاب کمونیتسی
قاعدتا باید پس از انقلاب سوسیالیستی پیروز شود
آلبانی طویله بوده و نه جامعه
حتی
انقلاب اکتبر
را نمیتوان
انقلاب سوسیالیستی به معنی واقعی کلمه محسوب داشت
چه رسد به انقلاب چین و ویتنام و کوبا و کره شمالی و غیره

 

۱۴۱۴
درد کردستان و کردها
ساختار قبیلتی سامان بی سامان آنها ست.
سؤال این است که ممر معیشتی کردها چیست؟
 یکی از مهمترین ممرهای معیشتی کردها و افغان ها و غیره
 راه زنی و گردنه گیری و مزدوری ـ جنگی این و آن بوده است.
زندانیان کرد در زندان های شاه
چه بسا جزو اشرار بوده اند.
اصلا سیاسی نبوده اند.
احزاب به اصطلاح کمونیست و دموکرات و غیره کنونی کردستان
   هم سیاسی نیستند.
 اصلا سواد خواندن و نوشتن ندارند.
 اگر از عمویی و چند تن توده ای صرفنظر شود  

 

۱۴۱۵
نه.
عشق فلسفی وجود ندارد.
رفاقت حاوی عشق غول آسای طبقاتی ـ ایده ئولوژیکی است.
مثلا
 عشق گروه اسپارتاکوس
که همگی با ادعای اسپارتاکوس بودن
در جاده های روم
بر تیرک ها
مصلوب شدند.

توده ای هایی که نام رفقای خود را تحت شکنجه استفراغ نکردند و جان باختند.

۱۴۱۶
وفاداری هرکس بیانگر ارزش خودشه و نه بیانگر لیاقت طرف
دریا

روی مفاهیم عهد و وفا و عهد شکنی و جفا (ظلم)
باید کار کرد.
ریشه این مفاهیم به دوران برده داری می رسد:
برده با ارباب عهد بردگی می بندد

و

به ازای بردگی

نان بخور و نمیر و جای خواب در طویله ارباب

دریافت میکند
وفا به عهد به معنی تداوم بردگی است

و

فرار از ملک ارباب

به معنی جفا ست.
اگر دریا وفا را در مثال مشخصی مطرح کند
می توان بحث کرد.

 

۱۴۱۷
ماشین‌هایی که دود میکنن حتما موتورشون داغ شده؟؟شاید بخاطر این باشه که چون هوا خیلی سرده مثل آدما «هااا» میکنن که گرمشون بشه.
سمانه

شاهکار


۱۴۱۸
پوتین و تن پروری به نیت خر پروری.
دار و دسته پوتین
همه از دم
تن پروران بی روح بی نصیب از جان به معنی هگلی اش اند.

 

۱۴۱۹
ثرورت انباشته شده = کاری که دستمزدی بابت آن پرداخت نشده است
خوشبختی
شاید
در تشکیل جامعه کمونیستی باشد که همه برابر و خواهر و برادرند
جامعه ای که در آن
از استثمار و استحمار و استعمار
اثری نیست


۱۴۲۰
رواج کانکس نشینی
آش
در متروپل های امپریالیستی مثلا در امریکا
 شورتر از این است.
کارمندان
چه بسا
در حواشی خیابان ها چادر می زنند و یا ماشین خود را به خانه خود بازسازی میکنند

 

۱۴۲۱
آره.

این هنوز چیزی نیست.

اجامر جمکران

امریکا را هم همانطور که شعار می دادند

مسلمان کرده اند.
 

۱۴۲۲
معلم زندانی آزاد باید گردد
کودکان

شاید زندان امن تر از جمکران باشد.
شاید زندان

دیالک تیک  شلاق و شکر باشد و بی خطر باشد.
 

۱۴۲۳
پوتین چه فرقی با با دین و بی دین و مرکل و ماکرون دارد؟
 پوتین مرتجعتر از انها ست

 

۱۴۲۴
دختر برای فروش

درد سکنه افغانستان
 نه سوبژکتیو،
 بلکه سیستماتیک است.
درد
 این و آن نیستند.
درد
سیستم اجتماعی حاکم است.
 افغانستان
 در منطقه رشک انگیز بوده است.
پیشتاز انقلاب دموکراتیک فخرانگیز بوده است

 

۱۴۲۵
 سحر ماندگار
گیرم اصلا هنرم شهره یک شهرم کرد
درد هجر تو به شاعر شدنش می ارزد؟



رابطه هجر و شعر


شبیه رابطه آب جوشان سماور و منفذ بخار

است.


اگر منفذ بخار نباشد


سماور
منفجر می شود


اگر شعر نباشد


عاشق جنون می گیرد.


مسئله این است


و


نه 
شهره شهر شدن و یا نشدن.


ای بسا شعرها


که


اصلا منتشر نمی شوند تا کسی شهره شهر شود



ادامه دارد.

۲ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف