۱۴۰۰ دی ۲۰, دوشنبه

کلنجار ایده ئولوژیکی با همنوع (۴۶)

 

هانی شافت

رزمنده آنتی فاشیست کمونیست شهید از هلند

 

میم حجری

 

  ۹۶۵

مجاهدین

 بیسوادتر از حزب اللهی های بیسوادند.
جدایی دین از سیاست و نه دولت.
هیتلر و خمینی و حتی خود مجاهدین خلق
 با آرای مردم روی کار آمده اند
و شروع به ترور هر نفسکش کرده اند.
مگر مریم
 پیرو کیش تشیع نیست؟
برابری زن و نر کجای کیش تشیع هست؟
حقوق بشر و فقدان تبعیض میان دگرمذهبان و لامذهبان
کجای کیش تشیع هست؟
منظور از نظام قضایی مدرن چیست؟
 نظام قضایی کیش تشیع که مدرن نیست
.

 

۹۶۶



پاره خط هايي سياه
و چلواري سفيد بر خاطره ها!


مهر باطل بر شناسنامه اي خلوت


كوچه را شلوغ مي كند!


(بکتاش آبتین)

 



من ـ زور بکتاش از این چرت و پرت و هارت و پورت چیست؟



 

۹۶۷

یکی از محبوب ترین عبادت ها


آزار نرساندن به دیگران
است.


بکتاش

 



مثال:


مبارزه بر ضد جلادان فاشیسم و فوندامنتالیسم


مگر به معنی آزار رساندن به دیگران

نیست؟


چرا و به چه دلیل


پرهیز از مبارزه بر ضد آنان


محبوب ترین عبادت مش بکتاش است؟


 

۹۶۸
۱۰ میلیون خانوار ایرانی ''زیر خط فقر'' زندگی می‌کنند
روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

مگر در ایالات متحده
قضیه از قرار دیگری است؟
در

آلمان

بیش از ۶ میلیون خانواده از بنیاد خیریه سفره

استفاده می کنند

که

مواد غذایی مانده فروشگاه ها

را

به فقرا می دهد.
انتقا باید کامل باشد و نه هدفمند و بند تنبانی و نیمبند.

 

۹۶۹
شاهرخ مسکوب
 مثل بقیه روشنفکران کشور ما
انشاء نویس بوده است.
بی بهره از دانش تئوریکی بوده است.
 وگرنه رساله و لاطائلات  خمینی و جلال آل احمد و شریعتی و غیره را میتوان تحلیل کرد و به ماهیت فئودالیستی،  ارتجاعی و فاشیستی و
  فوندامنتالیستی انها پی برد
انقلاب سفید را می توان انقلاب ضد فئودالی نامید
ضد انقلاب سفید تحت رهبری خمینی و غیره
را
باید رستاوراسیون فئودالی
محسوب داشت
باید
پیروزی مجدد ارتجاع فئودالی ـ‌ روحانی ـ بورژوایی ـ سنتی ـ بازاری
محسوب داشت
مثل پیروزی گربه چف و یلسین و غیره در اتحاد شوروی
که نه انقلاب
بلکه عنگلاب بوده است
رستاوراسیون بوده است
در پله ای بالاتر از ایران،
برگشت از سوسیالیسم به کاپیتالیسم بوده است

 

۹۷۰
"و انسان خدا را همسان خود آفرید"

ما با سه نوع خدا در تاریخ بشری سر و کار داریم:
طبیعتخدا
توده ـ خدا
طبقه حاکمه خدا

 

۹۷۱
آره.
در خاوران سران ج. ا. خوابیده اند و یا سران حزب توده؟
توابین در شوهای تله ویزیونی
 سران ج. او بوده اند ویا سران حزب توده؟
تروریست های فلسطین
فاشیست و فوندامنتالیست اند.
هر کس دیگری بود بدتر عمل می کرد.

 

۹۷۲
ببین
همین جمله ات دال بر بیسوادی تو ست:
ویرایش: من هیچوقت ادعا ی مارکسیست بودن نمیکنم.
تو و امثال تو باید به کلاس اکابر بروید و جمله سازی بیاموزید.
 این به نفع شما ست.
 و گرنه آبروریزی می کنید.

 

۹۷۳
هیچکس تنها نیست.
هر کس دارای من درونی خویش است
که بهترین همدم او ست.
علاوه بر این، در عصر حاضر
می توانی با هر کس که دلت خواست
هماندیشی کنی.
ما اصلا احساس تنهایی نمی کنیم

 

۹۷۴
کرونا در آلمان هرروز حدود ۵۰۰ قربانی می گیرد.
ظاهرا وضع جمکران بهتر از آلمان است.
 شیما جان

 

۹۷۵
چه فتنه بود که حسن تو در جهان انداخت
که یک دم از تو نظر بر نمی‌توان انداخت
بلای غمزه نامهربان خون خوارت
چه خون که در دل یاران مهربان انداخت
ز عقل و عافیت آن روز بر کران ماندم
که روزگار حدیث تو در میان انداخت
نه باغ ماند و نه بستان که سرو قامت تو
برست و ولوله در باغ و بوستان انداخت
تو دوستی کن و از دیده مفکنم زنهار
که دشمنم ز برای تو در زبان انداخت
به چشم‌های تو کان چشم کز تو برگیرند
دریغ باشد بر ماه آسمان انداخت
همین حکایت روزی به دوستان برسد
که سعدی از پی جانان برفت و جان انداخت

 

۹۷۶
فرومی ریزد این وقاری که
خود پیچیده در ردای ِ لای و لجن
کِرم پراکنده به هر سوی،
مردم ِ بی نامی روزی پیکانه های بلند را بر می گیرند
حصارها را فرو می ریزند
و
دیکتاتور را
به چارمیخ ِ دربازه ی طلاکوب اش می کوبند
در لباس راحت ِ خواب اش....
پابلونرودا

ترجمه سیروس شاملو

۹۷۷
«ما»
.
ما اهالی رنج بودیم
و در کارخانه
با پیراهن هایی پرشور
عرق می ریختیم
ما
نقاط مشترک فراوانی داشتیم
و فقر
در سفره های باریک مان
پهن بود
اما راز بین اعداد و کلمات را می شناختیم
پس جدایمان کردند
تعدادی از ما در انفرادی
و تعدادی دیگر نیز
در انفرادی بودیم
اما همچنان نقاط مشترک فراوانی داشتیم
و هر کدام از ما
در شبکه ای تلویزیونی
برعلیه خودمان اعتراف می کردیم !
ما دیگری بودیم
اما هنوز نقاط مشترک فراوانی داشتیم
آن ها اما
دور از چشم تلویزیون ها
زیر پیراهن های پرشور ما
نقاشی شلاق را
پنهان کرده بودند
بکتاش آبتین

۹۷۸

آنانیکه وعده بهشت را میدهند گویی که تجربه والای (والایی) از دوزخ دارند!

 



بهشت و دوزخ


جدا از یکدیگر وجود ندارند.


بهشت و دوزخ


رابطه دیالک تیکی با هم دارند.


بهشت

نماد جامعه مبتنی بر برابری و خواهری ـ برادری است


بهشت

بیانگر جامعه عاری از تضادهای آنتاگونیستی (آشتی ناپذیر) است.


بهشت

مفهومی است که نتیجه تجرید جامعه و همبود و انجمن و جمع و جایی است که اعضایش سعادتمند و آسوده و خشنود و خوشحال اند.



دوزخ


نماد جامعه طبقاتی است که در ان جنگ همه بر ضد همه شعله ور است.


دوزخ


برعکس بهشت

است.


دیالک تیک بهشت و دوزخ


دیالک تیکی عینی است


یعنی

بی اعتنا به وعده و وعید و این و ان وجود دارد.



مذاهب


این دیالک تیک عینی را تحریف می کنند و به صورت دوئالیسم بهشت و دوزخ در می آورند


آنسان که دیوار نفوذ ناپذیری بین اندو کشیده می شود.


ضمنا


این دیالک تیک را به جهان کذایی و واهی پس از مرگ

منتقل می کنند

و

از محتوای دنیوی اش تخلیه می کنند.


۹۷۹

بکتاش


‏پرسید

شغل؟


گفتم

شاعرم


خندید و کف دستم را مُهر زد


روی برگه‌ی اعزام به بیمارستان


افسر نگهبان


شغل‌ام را «آزاد» نوشته بود


خندیدم


چگونه یک زندانی 
می تواند شغلش آزاد باشد؟!


محبوبم به تو فکر می‌کنم


به تو، که می‌دانی شاعرم


و دوست داشتن تو


شغل تمام وقت من است

 



نگهبان هم مثل تو بیسواد بوده است.


شعرا


نمایندگان ایده ئولوژیکی طبقات اجتماعی معینی در هر جامعه اند.


مثل خود زندانبانان و شکنجه گران و واعظان و سیاستمداران


مأموران طبقات اجتماعی معینی اند.


کسی دارای شغل عاری از تعلقات و تکالیف طبقاتی نیست.


سؤال این است که بکتاش شاعر کدامین طبقه اجتماعی است؟


برای کشف ماهیت طبقاتی او و دیگران


باید آثار او را تحلیل دیالک تیکی ـ ماتریالیستی کرد.


شعور جامعتی


انعکاس وجود جامعتی است.


افکار نشاندهنده ماهیت طبقاتی افرادند.

۹۸۰
مهدی رحیمی
گویی ما به عذاب ابدی گرفتاریم
شاید در جای دیگری مرده ایم
و
اینجا جهنم ما ست.


طرز «تفکر» مهدی رحیمی
همان طرز «تفکر» مذهبی آخوندها ست:
رحیمی
مثل آخوندها
دیالک تیک جنت و جهنم را به جهان واهی دیگر منتقل می کند
یعنی واقعیت و دنیویت آن را انکار می کند.
مفهوم جهنم
اصولا و اساسا
نتیجه تجرید انواع مختلف جامعه طبقاتی  (برده درای، فئودالی، سرمایه داری) و شرایط زجرآور دیگر است

 

۹۸۱
بحث بر سر افکار است و نه افراد.
 پس از بررسی افکار
میتوان به ماهیت طبقاتی افراد پی برد.
اگر چیستایی و کیستایی کسی را بخواهی بدانی باید افکارش را

تحلیل دیالک تیکی ـ ماتریالیستی کنی.
 

۹۸۲
قهرمانان قلابی

را
همیشه
 طبقات حاکمه ساخته اند و به توده قالب کرده اند.
یا طبقات حاکمه نشسته بر اریکه قدرت
و
یا طبقات حاکمه منتظر نشستن بر اریکه قدرت.
 در جمکران اصلا زندانی سیاسی وجود ندارد.
بیسوادجماعت
نمی توانند سیاسی باشند.

(لنین)
در جمکران
قحط شعور و شخصیت است.

 

۹۸۳
نماینده تهران:
دلیل اصلی سرطان سینه زنان
مسواک نزدن نران است.

ضعیفه جان
این اکتشافات عنقلابی ات را پانتنت کن تا فرنگی ها کش نروند و میلیاردر شوی.
ما فکر می کردیم
که سرطان سینه زنان
عذاب الهی به دلیل بدحجابی زنان و حشری گشتن نران اصلا حشری جمکران است

 

۹۸۴
کسب و کار ایرانی جماعت همینه.
 سینما رکس را اجامر خمینی
 آتش می زنند
ساده لوحان به گردن شاه می اندازند.
صمد بهرنگی در ارس غرق می شود
به گردن ساواک می اندازند.
حقیقت فراموش می شود.
 این نوعی عوامفریبی است و نه روشنگری

 

۹۸۵
جهان بینی مارکسیسم لنینیسم وجود ندارد.
جهان بینی چیست؟
انواع جهان بینی ها از چه قرارند؟

 

۹۸۶
گرانی منحصر به جمکران نیست.
در آلمان
قیمت مواد سوخت
۳۸ درصد افزایش یافته
قیمت مواد غذایی و غیره ۶ درصد.
گرانی
فرمی از مبارزه طبقاتی از بالا ست.
غارت سصفره توده
هزاران فرم دارد
افزایش قیمت ها یکی از آنها ست

 

۹۸۷
دنیا بر اساس پازل لیاقت ها چیده شده ، پس اگر به چیزی نرسیدی یا از دست دادی به خودت رجوع کن
فاطمه

نه.
کسانی موفقند که بی رحمند و نه با لیاقت.
لاشخورها
زندگی خوشی دارند
و
نه
با شعورها و با استعدادها.

 

۹۸۸
منوچهر
خودتان را غربال کنید، بتکانید، آن وقت هرچه در شما باقی ماند، خود واقعی‌تان است.

هر کس و هر چیز
با محتوای واقعی اش
کسی و یا چیزی است.
هر کس و هرچیز
آمیزه ای دیالک تیکی از اضداد است.
سعدی
پدر دیالک تیک
صدها سال قبل گقته است:
گنج و مار و گل و خار و غم و شادی به همند

۹۸۹
برگ تو
افتادن پایئزی از درخت بود
پایئز شاعرانه غمگین
دستی که گلوی ترا در خیابان گم کرد
تو را جاودان کرد
و تنها چیزی که در تو باطل شد
شناسنامه
و کوپن برنج در جیب هایت بود
 بکتاش آبتین

به محمد مختاری
 

۹۹۰
لحاف كهنه زال فلك شكافته شد
و پنبه كوچه و بازار شهر را پر كرد
و دشت اكنون سرد و غريب و خاموش است
آھاي لحاف پاره خود رابه بام ما متكان
كه گرچه پنبه ما را ھمیشه آفت خورد
و دشت سوخته از پنبه سپیده تهی ست
جهان به كام حريفان پنبه در گوش است
فریدون مشیری

 

۹۹۱
مسمومیت سکنه سقز

 

۹۹۲
خواب خرد

به

بیداری هیولا

می انجامد.

فرانسیسکو گویا.

بیگانگی و دشمنی با علم

جامعه را به همین روز می اندازد
 

۹۹۳
 حزبی که بخش اعظم سرانش در ملأ عام توبه می کنند،
حزب را منحل میکنند،
بقیه اعضا را به توبه فرامی خوانند،
بخش اعظم سرانش پس از توبه حتی اعدام می شوند
معتبر می شود یا رسوا؟

 

۹۹۴
سیب زمینی

خیلی چیزهای دیگر دارد که خوردنش را  الزامی می اسزند.
تخم مرغ و گوشت مرغ
ارزش بیولوژیکی ۱۰۰ درصد دارند.
برنج اما بیش از ۶۰ درصدش مواد قندی است.
چاق می کند.

 

۹۹۵
وعده رفتن به بهشت توسط ادیان در دنیای دیگر
انعکاس تحریف گرانه گذار از طویله طبقاتی به کمون طراز نوین در این دنیا ست.

۹۹۶
جنقوری اسلامی

برای ممالک افریقایی

بیمارستان مجانی مجهز به عالی ترین تجهیزات می سازد.
سکنه این ممالک

اما

اصلا

محجب نیستند.

بلکه لخت مادر زادند.
پس چرا آنها را امر به معروف نمی کنند؟

 

۹۹۷
هیچکاک
هر چیزی را که دوست دارم
مضر است.

فقط تو نیستی که چنینی.

لذت

همیشه در دیالک تیک ریاضت و لذت

وجود دارد.

لذت بخش ترین چیزها

مضر ترین چیزها هستند.

مثلا تریاک، هروئین و غیره خیلی لذت بخشند
 

۹۹۸
در جریان دیدار امروز هیات سیاسی -اقتصادی طالبان به ریاست امیرخان متقی با حسین امیر عبداللهیان

حضور دو خانم در هیات ایرانی مقابل هیات طالبان قابل توجه بود.
ایران در شش ماه گذشته بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و رعایت حقوق قومیت‌های متفاوت و زنان اصرار داشته است.
اعتمادآنلاین

اجامر جمکران
هم
ادای فرنگیان را در می آورند
و
هم
به
تحقیر طالبان دست می زنند.
هنر ایرانی جماعت
تقلید است و بس

۹۹۹
روشنائی پيش میآيد
و مرا در بر میگيرد
دنيا زيباست
و دستانم از اشتياق سرشار
نگاه از درختان بر نمیگيرم
كه سبزند و بار آرزو دارند
راه آفتاب از لابلای ديوارها میگذرد
پشت پنجره درمانگاه نشسته ام
بوی دارو رخت بربسته
ميخك ها جائی شكفته اند
میدانم .
اسارت مسئله ای نيست
ببين !
مسئله اينست كه تسليم نشوی ...
 ناظم حكمت

اسارت
مشد حکمت
خیلی هم مسئله است و روح و روان و جسم و جان آدم را مادام العمر می آزارد.
 آدم

به 
عوض رؤیا

  چه بسا

کابوس می بیند.

 

۱۰۰۰
تو زندگيت يكي رو نگهدار ك اگه زمين خوردي و‌ نتونست بلندت كنه دراز بكشه كنارت رو زمين
رها

چنین کسی را داری.
من درونی خودت است که همدم ترین همدم تو ست
و
تو را از هر همدمی
بی نیاز می سازد.
بهتر از استقلال فکری و فیزیکی
نعمتی

وجود ندارد.
تفاوت زنان ممالک پیشرفته با زنان ممالک عقب مانده
خودمختاری فکری و فیزیکی (استقلال نظری و عملی) زنان این ممالک است.

۱۰۰۱
دو سروده از
بكتاش آبتين
آرزویی یخ زده در دست تابستان
وقت خداحافظی بود
اما برای جان کندن من
دستی تکان نمی خورد
چهره ای غمگین و خنده دار
آدم برفی یی
که عاشق آفتاب شده بود!
من
آرزویی یخ زده
در دست تابستان بودم
بیهوده تابستان بود
و من
بیهوده گرمِ خاطرات خودم بودم
ظاهرا همه چیز خوب بود
آفتاب معشوقۀ من بود
اما من
هر لحظه کوچک تر می شدم!
........
مسموم شدن با دهان تو
معاصر لب های تو بودم
با دهانی تبعیدی از تو
و از تو
چه بگویم که قفل دهانم
دندان هایی کلید شده است
و نمک
زیر زبانم از وحشت می لرزد
زخم زبان!
و دیگر اینکه باز
سربسته بگویم
گلوی تیز اسماعیل منم
و چاقوی خستۀ ایمان
هر روز قربانی تازه ای در من می آورد
و آورده اند که
دهان به دهان می چرخد
حرف هایی از من
بی آنکه گفته باشم
چگونه با دهان تو
مسموم شدم!
 
۱۰۰۲
همیشه همین است.
طبقه حاکمه خودش دست به اعمال کثیف نمی زند.
شکنجه گران چه بسا از یتیمخانه ها انتخاب و تربیت می شوند.
بعد همین یتیم های تربیت شده محاکمه می شوند.
طبقه حاکمه از جنس اجنه است.
ناشناخته می ماند.

 

۱۰۰۳
هدف

ژرف اندیشی است و نه بحث بر سر مراد مدعیان ژرف اندیشی
 

۱۰۰۴
تجمع_کارکنان_دادگستری_رودبارگیلان

ما منتظر تجمع  طلاب حوزه های علمیه  
و
نمایندگان امت در مجلس شورای امی

و

کارکنان بیت رهبری و شوربای خبرگان و نگهبان و غیره ایم

۱۰۰۵
رشد "دئیسم" در ترکیه

بشر دوباره به جنگل پناه خواهد برد
به کوه خواهد زد
عرعر خواهد کرد

 

۱۰۰۶
نه.
حماقت از جانب شما ست.
 ویروس کرونا مرتب دست به موتاسیون می زند و مبارزه با خود را دشوار می سازد.
ویروس های دیگر
دوره موتاسیون شان خاتمه یافته است

 

۱۰۰۷
بیسوادی همینه دیگه.
مگر حزب توده این نظر فرهاد را دارد؟
خلق یهود در این سامان ریشه چندین هزارساله دارد.

 

۱۰۰۸
فکر کردن یعنی تغییر
مسی

 

مسی از مسیح

هم

عقب مانده تر

است.

پس فکر کند تا جنقوری

جنت شود

و

مسی

مست شود و عرعر کند.

 

۱۰۰۹
برای زنده ماندن زمین درخت بکرایم
شهناز

زمین و کلا طبیعت محتاج کسی نیست.
طبیعت علیل و ذلیل و چلاق و الاغ  نیست.

 

۱۰۱۰
سکوت

علامت خالی بودن کله

از

مغز اندیشنده

و

چنته

از

سخن سنجیده

است
 

۱۰۱۱
کامنت را بخوانید برای پرسش خود پاسخ می یابید.
جهنم و بهشت پس از مرگ
 ترفند تحریفی ـ تئوریکی مذاهب است.
بهشت و دوزخ
در این جهان بوده و است.
 مذاهب آندو را به جهان واهی پس از مرگ منتقل کرده اند.
 بهشت
 کمون اولیه
بوده
 و
جهنم
جامعه طبقاتی
است.

 

۱۰۱۲
آره.
ولی طبیعت قدر قدرت است.
 داریم می بینیم.
در پیشرفته ترین کشورها
 سیل و تندر و توفان و آتش و آتش فشان
بیداد می کند.
این پاسخ طبیعت به بشر است.
شاید فردا کشوری به نام هلند دیگر وجود نداشته باشد.
خسارت سیل بر آلمان و امریکا

به میلیاردها دلار بالغ بوده است.
 

۱۰۱۳
آموزش باید تدریجی و پیگیر و مستمر
باشد
و
نه
یکشبه
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر