۱۴۰۲ خرداد ۲۲, دوشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ب) برابرحقوقی زنان (۲) (بخش آخر)

 

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۷

·    ضمنا مبارزه ایده ئولوژیکی مستمر در راه غلبه بر سنن و استنباطات عقب مانده که در جوامع مبتنی بر استثمار در زمینه نقش زنان در جامعه، پدید آمده اند و مبارزه در راه جامه عمل پوشاندن به این وظبفه به مثابه امر تمامجامعتی، برای برابرحقوقی زنان از اهمیت عظیمی برخوردار است.

 

۸

·     برابرحقوقی زنان، کار اکتیو (مبتنی بر آگاهی) ارگان های دولتی سوسیالیستی و کلیه نیروهای جامعتی را الزامی می سازد و نمی تواند فقط توسط زنان حل شود.

 

۹

·    در جمهوری آلمان دموکراتیک، پیشبرد دولتی و جامعتی زنان نتیجه نهایی به لحاظ قضایی ـ حقوقی تضمین شده برابرحقوقی زنان است.

 

۱۰

·    دولت سوسیالیستی در چارچوب امکانات موجود، تأسیساتی را تشکیل می دهد که سازگاری وظابف زنان به مثابه شهروندان و شاغلین با تکالیف زنان به مثابه زنان و مادران را تسهیل می کنند. 

 

۱۱

·     در جمهوری آلمان دموکراتیک حدود ۷۸ در صد دختران و زنان در سنین کاری صاحب حرفه ای اند و قانون اساسی موسوم به «دستمزد برابر برای کار برابر»  شامل حال شان می شود و رفته رفته از محدودیت های سنتی حرفه های زنان پا فراتر نهاده می شود.

 

۱۲

·     زنان هر چه بیشتری تخصص های لازم برای انجام وظایف جامعتی و حرفه ای را کسب می کنند.  

 

۱۳

·    مصوبات حزب سوسیالیستی متحده آلمان و تعین های قانونی بیشمار حاوی تضمین های ماهوی و مهم لازم برای آنند که زن در جامعه سوسیالیستی جمهوری آلمان دموکراتیک بتواند بدون مزاحمت و مانعی شخصیت خود را هم به نفع جامعه و هم به نفع خود شکوفا سازد.   

 

پایان

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر