میم حجری
( عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه مفید قم)
۱
درحالی که روحانیت دو ضعف و نقص بزرگ داشت،
که نقطه آشیل سقوطش بود.
یکی
فقر و نداری
که ناخودآگاه آنان را به سوی تفکر سوسیالیستی کشاند
فاضل میبدی
خیال می کند
که
روحانیت
تمایلات سوسیالیستی
داشته است.
مدرس حوزه عرعریه و استاد دانش کاه عرعرستان،
دلیل گرایش به سوسیالیسم
را
فقر و نداری
می داند.
بنا بر منطق تق و لق فاضل میبدی،
سرسخت ترین پیروان و رهبران سوسیالیسم
باید
لومپن پرولتاریا
(جنده ها، جاکش ها، جاسوس ها، جیب برها، قاچاقچی ها، چاقوکش ها، لات ها، لاشخورها و غیره)
باشند
که
تحتانی ترین لایه هر جامعه اند.
۲
فقر و نداری
کسب تمایلات سوسیالیستی
از
دید فاضل بی فضل
امری ناخودآگاه
است
و
نه
امری آگاهانه.
هر خری گرسنه نگهداشته شود،
به نظر فاضل،
در طرفة العینی معلق می زند و سوسیالیست می شود.
از این رو
روحانیت
خواهی ـ نخواهی
و
ناآگانه
سوسیالیست
شده بودند.
البته
نمی توان در تظاهر دار و دسته خمینی و رجوی و خامنه ای و خیابانی به طرفداری از سوسیالیسم و حتی مارکسیسم اسلامی تردید داشت.
هر آخوندی با نقل و نبات مستضعفین و حکومت عدل علی و دادن خانه و بهداشت و برق و نفت و گاز مجانی به منبر می رفت و پایین می آمد.
ولی
از حرف تا عمل و از مدعی تا عامل
فرسنگ ها فاصله است.
هیتلر
هم
خود
را
سوسیالیست
جا می زد
و
اسم حزبش
را
حزب ملی ـ سوسیالیستی کارگران آلمان
گذاشته بود.
ولی
دار و دسته اش
بسان دار و دسته روح الله
سندیکاهای کارگری
را
احزاب کمونیست
را
سران و سرداران زحمتکشان
را
ترور و تیرباران می کرد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر