۱۳۹۷ خرداد ۲۱, دوشنبه

عرده شیر «زاهد» ی و مش ممی غافلی (۲)


مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند
شاید این بار، 
کاوه 
یک زن باشد.
 
محمد رضا شالگونی
 
۱
مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند
شاید این بار، 
کاوه 
یک زن باشد.
 
این عنوان سخنرانی مکانیکی رهبر سازمان کور و کر است:
 
اول باید به مفاهیم رهبران سیاسی مردم بدبخت ایران پرداخت:
 
۲
مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند
شاید این بار، 
کاوه 
یک زن باشد. 
 
مفاهیم مش ممی در این عنوان او به شرح زیرند:
  مردم
 فاعل تغییرات
 جمهوری اسلامی
 کاوه
 زن
 
۳
چرا مش ممی از واژه مردم استفاده می کند 
و 
نه از  توده های مولد  و زحمتکش؟
 
دلیل اول این مسئله شاید این باشد
که
واژه مردم
خورجین گل و گشادی است و همه اقشار و  طبقات اجتماعی از انگل تا مولد
در آن جا می گیرند.
 
هم 
لومپن پرولتاریا در واژه مردم جا دارند 
هم
پرولتاریا
هم
دهقانان
هم
پیشه وران
هم
 اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی 
و 
هم 
بورژوازی کارخانه دار و حجره دار و عمامه دار و تاجدار
 
۴
مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند
شاید این بار، 
کاوه 
یک زن باشد.  
 
دلیل تئوریکی ـ ایده ئولوژیکی مش ممی
رویزیون (تجدید نظر) دار و دسته او در مارکسیسم ـ لنینیسم است.
 
برای کشف این رویزیونیسم سازمان راه کور و کر عنقلابی
باید پرسید:
 
منظور مش ممی از مفهوم فاعل چیست؟
 
۵
فاعل
 ترجمه گرامریستی (دستور زبان) مفهوم فلسفی سوبژکت است.
 
 
یاد مش فرج سرکوهی
ـ گرامریست عنقلابی دیار عه هورا ـ
به خیر.
 
سوبژکت تاریخ جا زدن مردم توسط رهبر سازمان راه کور و کر عنقلابی
به معنی انکار سوبژکتیویته طبقه کارگر است که مش ممی سنگ نمایندگی و حتی رهبری اش را بر سینه می زند.

کشف پرولتاریا
 به مثابه ضد دیالک تیکی بورژوازی
یعنی
به مثابه گورکن انقلابی طبقه اجتماعی بورژوا 
 از سویی
و
به مثابه سوبژکت طراز نوین تاریخ در فرماسیون اقتصادی سرمایه داری
یعنی 
به مثابه رهبر و رهنمای توده های زحمتکش و معمار جامعه سوسیالیستی و کمونیستی
از
سوی دیگر
یکی از مهم ترین و تعیین کننده ترین کشفیات مارکس بوده است.

تز معروف مارکس مبنی بر اینکه
«فلاسفه تا کنون جامعه و جهان را به انحای گونه گون تفسیر کرده اند
ولی
اکنون وقت  تغییر جامعه و جهان فرارسیده است»
در رابطه تنگاتنگ با کشف پرولتاریا به مثابه سوبژکت طراز نوین تاریخ و یا جامعه است.
 
وگرنه
فلاسفه ماقبل مارکس
فقط اهل تفسیر جامعه و جهان نبوده اند
بلکه اقدامات عملی عظیمی در جهت تغییر جامعه و جهان انجام داده اند.
 
منظور مارکس این است 
که
با ورود پرولتاریا به مثابه طبقه درخود و برای خود
به عرصه جامعه و جهان
امکان تغییر رئال و واقعی (و نه ایدئال و اوتوپیکی) جهان فراهم آمده است.
 
۶
مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند
 
مش ممی
مردم
 را 
به عنوان سوبژکت جامعه (فاعل تغییرات) جا می زند 
تا 
سوبژکتیویته پرولتاریا را منکر شود.
 
تا
در بهترین حالت
نسبیتی در اصل سوبژکتیویته طبقه کارگر وارد سازد.
 
سوبژکت تاریخ در دوران معاصر
در قاموس مش ممی
نه طبقه کارگر، بلکه مردم اند.
 
ایراد تئوریکی (نظری) و متدیکی (اسلوبی) این رویزیوینسم سازمان راه کور و کر
 اما
 کدام است؟
 
۷
مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند 
 
شعار درستی ورد زبان ها بوده که مثل دیگر شعارهای معروف
شتابزده و نادقیق فرمولبندی شده بود:
 
تاریخ را توده ها می سازند.
 
مش ممی
هم
عملا همین شعار را بر زبان می راند:
فاعل تغییرات مردم
 است.
 
ایراد نظری این شعار درست ولی نادقیق این است 
که
توده
فقط و فقط
تحت رهبری سوبژکت انقلابی می تواند تاریخ را بسازد.

توده 
غول کور  قدر قدرتی 
است.
 
توده در صورت غیاب سوبژکت انقلابی
به آسانی آب خوردن می تواند به دنبال هر شیادی بیفتد و فاجعه بیافریند.

این
 اما 
به لحاظ اسلوبی
 به چه معنی است؟

۸
مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند
 
این بدان معنی است که مش ممی از 
دیالک تیک توده و سوبژکت 
بی خبر است.

هسته معقول شعار فوق الذکر هم در همین دیالک تیک است:
نقش تعیین کننده در دیالک تیک توده و سوبژکت
در تحلیل نهایی
از آن توده است.

البته بی آنکه سوبژکت (طبقه پیشاهنگ) هیچکاره و هیچ واره باشد.

به همین دلیل سوبژکت جامعه و یا تاریخ باید به خودشناسی، رسالت تاریخی خود شناسی، نقش سوبژکتیو (سوبژکتیویته) خود شناسی
برسد.
 
بدون طبقه کارگر انقلابی و آگاه و خودآگاه متشکل در حزب مارکسیستی ـ لنینیستی خویش
توده بی رهنما، بی رهبر و بی سر و بی سردار و سرگردان می ماند
 و 
آلت دست هر شیادی می شود.
 
ادامه دارد.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر