۱۴۰۲ بهمن ۲۷, جمعه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (س) سیاست جوانان حزب سوسیالیستی متحده آلمان (۱)

 

  هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین

 

۱

·    سیاست جوانان حزب سوسیالیستی متحده آلمان، بخش ثابتی در مجموعه سیاست حزب بوده است.

 

۲

·    سیاست جوانان حزب سوسیالیستی متحده آلمان، سیاستی است که به تجزیه و تحلیل و تعیین و تعریف مقام (جایگاه) و وظایف جوانان و سازمان جوانان  در مبارزه به خاطر سوسیالیسم می پردازد.

 

۳

·    سیاست جوانان حزب سوسیالیستی متحده آلمان، ضمنا به استخراج مسئولیت جوانان در رابطه با حزب، دولت سوسیالیستی و سازمان ها و نهادهای جامعتی می پردازد.

 

۴

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان در سیاست جوانان خویش از رهنمودهای اساسی کلاسیک های مارکسیسم ـ لنینیسم راجع به مسئله جوانان الهام می گیرد.

 

۵

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان در سیاست جوانان خود، آموزه ها و تجارب جنبش کارگری ملی و بین المللی و قبل از همه اتحاد جماهیر شوروی را در نظر می گیرد.

 

۶

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان همواره در سیاست جوانان خود شرایط توسعه جامعتی مشخص کشور و الزامات حاصله از مبارزه طبقاتی بین المللی را در نظر می گیرد.

 

۷

·    هدف اصلی سیاست جوانان حزب سوسیالیستی متحده آلمان، تربیت سوسیالیستی نوجوانان کشور، به ویژه کارگران جوان، به مثابه هسته مرکزی جوانان جمهوری آلمان دموکراتیک بر مبنای مارکسیسم ـ لنینیسم است.

 

۸

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان این هدف مرکزی را با قانون زیر پیوند می دهد:

 

الف

·    اعتماد کامل به جوانان

 

ب

·    مسئولیت دادن پیشهنگام به جوانان در کار، در یاد گیری و در زندگی روزمره

 

پ

·     انتقال مسئولیت با در نظر گرفتن لیاقت ها و قوای هر کدام از جوانان.

 

۹

·    سیاست جوانان حزب سوسیالیستی متحده آلمان نهایتا بر این مبنا آغاز به کار می کند که توسعه و تبدیل انسان های جوان به شخصیت های سوسیالیستی باید به مثابه روندی تلقی شود که کلیه جوانب زندگی جوانان را در برمی گیرد.

·    روندی که ضمنا باید همه جانبه تحت تأثیر قرار داده شود.

 

ادامه دارد.

۱ نظر:

  1. تفاوت دوستی و عشق .! آنچه که این روزها از آنان خبری نیست
    میان مردم نه از دوستی خبری است و نه از محبت.. ، اما تا چشم کار می کند ، خدعه و نیرنگ و شارلاتانگری ، خشم و نفرت است..
    به همین دلیل پاسخ به این پرسش این روزها ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
    در اینجا
    علامت تفاوت میان این دو قرار دادن _ عمل بجا و درست است ، و مفاهیم باید درست تجزیه تحلیل شوند ، عشق و دوستی اگر چه خویشاونداد ، اما میان آن دو هیچ شباهتی وجود ندارد . دوستی چونکه خردمندانه و اندیشمندانه است ، از قدر و منزلت بیشتری باید برخوردار باشد ، در عشیق اما ایچنین نیست در کارزار یکطرفه و یکسویه عشق پای قوه عقل بسته و افسار اراده. در دست غریزه ذاتی آدمی است. عشق در واقع امر غریزی و قدرتمند است در غیاب عقل و اندیشه یکه تاز میدان شده است ..
    تا دمار از روزگار عاشق درنیاورد ، قربانی اش را رها نمی کند. عشق یک دیالک تیک معیوبی دارد .. و دوستی نه ، دوستی پیوسته و آرام و متین و زندگی بخش است..

    پاسخحذف