۱۴۰۲ اسفند ۵, شنبه

درنگی در حرف های کم حرفان کمیاب (۳)


 درنگی

 از 

ربابه نون

 

یكي از درس هاي مهم زندگي اينه 

كه مهربون ترين، مطمئن ترين و دوست داشتني ترين انسان هايي كه ميشناسيد 

هم ،

تحت شرايطي مي تونن تبديل به هيولاهايي وحشتناك بشن

اين درس از اون درس هاست كه معمولا يادگيريش خيلي پر هزينه ست..!

مینا نعیمی

 

برتولت برشت

نمایشنامه ای تخت عنوان «آدم، آدم است»، دارد.

محتوای این اثر او هم همین است:

بشر می تواند به جانور تبدیل شود.

این اما فقط یک روی مدال است.

روی دیگر مدال،

تعالی حیرت انگیز بشری و استحاله اش به پری است.

 

فروغ فرخزاد

نمونه اش، فروغ فرخزاد است

که

از تبار درختان بوده است.


من از سلاله ی درختانم
تنفس هوای مانده ملولم می کند.
پرنده ای که مرده بود به من پند داد 

که

 پرواز را به خاطر بسپارم.


در سرزمین قد کوتاهان
معیارهای سنجش
همیشه بر مدار صفر سفر کرده اند
چرا توقف کنم؟


 من از عناصر چهارگانه اطاعت می کنم
و کار تدوین نظامنامه قلبم

کار حکومت محلی کوران نیست.

مرا به زوزه ی دراز توحش
در عضو جنسی حیوان چه کار
مرا به حرکت حقیر کرم در خلاء گوشتی چه کار
مرا تبار خونی گل ها به زیستن متعهد کرده است
تبار خونی گل ها می دانید؟ 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر