۱۴۰۲ اسفند ۹, چهارشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (گ) گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین
  

۱

·     گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک به ارگان مسلح بیواسطه طبقه کارگر  جمهوری آلمان دموکراتیک در کارخانجات، تعاونی های  تولیدی کشاورزی، ادارات و نهادهای دولتی اطلاق می شد.

 

۲

·     گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک جای خاص خود را در حفظ امنیت داخلی و دفاع از جمهوری آلمان دموکراتیک داشته اند.

 

۳

·     وظیفه گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک عبارت بود از حفاظت و مدافعه از کارخانجات و غیره مربوط به خود و اویژکت های مهم و انجام وظایف مربوط به نظم و امنیت در مقابل نیروهای دشمن در شهر و منطقه خود.

 

۴

·     گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک این وظایف خود را یا مستقلانه به انجام می رساندند و یا در همکاری با نیروهای پلیس خلقی آلمان و اگر ضرورت پیدا می کرد، در همکاری با واحدهای ارتش ملی خلق.

 

۵

·     گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک در سال ۱۹۵۳ در دوره ای تأسیس یافتند که مبارزه طبقاتی شدت یافته بود.

 

۶

·     گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک از به لحاظ شعور طبقاتی آگاهترین کارگران تحت رهبری حزب سوسیالیستی متحده آلمان برای مدافعه از کارخانجات و دولت کارگری ـ دهقانی آلمان تشکیل یافته بودند.

 

۷

·     گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک در آغاز فقط به طور ناکافی مسلح شده بودند و آموزش دیده بودند.

·    ولی رفته رفته توسعه یافتند و به صورت واحدهای بسیار خوب مسلح شده و آموزش دیده درامدند.

 

۸

·     گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک دال بر آن بودند که مولدین و طبقه کارگر حاکم، قدرت خود را به طرز نظامی نیز سازمان می دهد تا از دستاوردهای سوسیالیستی به طرز مؤثری حفاظت و مدافعه به عمل آورد.

 

۹

·     گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک نقش خاص خود را در ۱۳ ماه اوت سال ۱۹۶۱ در تضمین امنیت سرحدات دولت جمهوری آلمان دموکراتیک با برلین غربی اثبات کردند.

 

۱۰

·     گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک به طرز بیواسطه توسط حزب طبقه کارگر (حزب سوسیالیستی متحده آلمان) هدایت و رهبری می شدند.

 

۱۱

·    عضویت در  گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک داوطلبانه بود.

 

۱۲

·    در صفوف  گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک علاوه بر اعضای حزب، کسانی هم می رزمیدند که عضو هیچ حزبی نبودند.

 

۱۳

·     سن اعضای گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک می بایستی حداقل ۲۵ سال باشد.

 

۱۴

·    هر رزمنده در گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک می بایستی سوگند وفاداری خورده باشد.

 

۱۵

·    کل آموزش و پرورش اعضای  گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک در اوقات فراغت صورت می گرفت.

 

۱۶

·     همه فرماندهان همه درجات گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک در دوره های آموزشی تخصص نظامی ضرور کسب می کردند.

 

۱۷

·     بنا بر مصوبات شورای وزیران مدال های زیر به اعضای ممتاز گروه های رزمی طبقه کارگر در جمهوری آلمان دموکراتیک اعطا می شدند:

 

الف

·     «مدال شایستگی گروه های رزمی طبقه کارگر»

 

ب

·    «مدال خدمت وفادارانه»  در سه مرحله.

 

پ

·    «مدال خدمات عالی» 

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر