۱۴۰۲ بهمن ۲۸, شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (س) سیاست جوانان حزب سوسیالیستی متحده آلمان (۲) (بخش آخر)

 

  هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین

  

۱۰

·    نکات زیر از قوانین اساسی مربوط به جوانان اند:

 

الف

·    تکیه حزب سوسیالیستی متحده آلمان در اجرای سیاست جوانان خود به سازمان جوانان آزاد آلمان (اف دی ید) به مثابه مددکار و رزرو (نیروی ذخیره) خویش

 

ب

·     پیوند حزب با کلیه رفقای جوانان آزاد آلمان (اف دی ید)

 

پ

·    نمایندگی اکتیو سیاست جوانان حزب در سازمان جوانان 

 

۱۱

·    علاوه بر آن، سیاست سوسیالیستی پیگیر جوانان، مستلزم شرکت دادن کلیه نیروهای جامعتی مسئول در عمل مشترک منظم در راه تربیت سوسیالیستی جوانان است.

·     ضمنا طبقه کارگر در تربیت نسل جدید، مسئولیت خاصی به عهده دارد.

 

۱۲

·    نسل جوان، جزئی از جامعه سوسیالیستی است که منافع و آرزوهای اساسی جوانان وابسته به توسعه کلی آن است.

 

۱۳

·    از این رو، حزب سوسیالیستی متحده آلمان در سیاست جوانان خود بر آن است که وظایفی که جوانان باید به عهده بگیرند، باید از وظایفی که کل جامعه به عهده می گیرد، استخراج شوند.

 

۱۴

·    در این زمینه، جوانان سهم خاص خود را در راه انجام وظایف کلی جامعتی ادا می کنند و در روند کار، فرم ها و متدهای (اسالیب، روش های) خاص خود را توسعه می دهند.

 

۱۵

·    از انجا که ساختمان سوسیالیسم، کار مشترک همه انسان های سالمند و جوان است، جوانان باید به طور اکتیو (فعالیت مبتنی بر آگاهی و داوطلبی) سهم خاص خود را با کار هر روزه و با فراگیری هرچه بهتر و با زندگی فرهنگمند به تقویت میهن سوسیالیستی خویش ادا کنند، مصمم و حاضر به حراست و حفظ جمهوری آلمان دموکراتیک باشند و به تکلیف خود به مثابه انترناسیونالیست های سوسیالیستی جامه عمل بپوشانند.

 

۱۶

·    تصمیمات مهم در حیات جمهوری آلمان دموکراتیک همیشه با این اقدام در پیوند بوده اند که حزب سوسیالیستی متحده آلمان به طور بلاواسطه و یا اندکی بعد از اتخاذ آنها به استخراج وظایف جوانان و سازمان جوانان بپردازد.

 

۱۷

·    حزب سوسیالیستی متحده آلمان در پیوند تنگاتنگ با تشکیل پلنوم حزب، اجلاس کمیته مرکزی حزب و اجلاس پارلمان سازمان جوانان آزاد آلمان و غیره، اسناد مربوط به سیاست جوانان را تصویب می کند.

 

۱۸

·    این اسناد به مثابه انعکاس سیاست سوسیالیستی جوانان، راهنمایی و قطب نمایی برای کلیه قوای جامعتی در جمهوری آلمان دموکراتیک محسوب می شوند.

 

۱۹

·    ارگان های دولتی و سازمان ها و نهادهای جامعتی  بر مبنای این اسناد اقدامات خاص خود را در رابطه با  کار با جوانان بنا بر مسئولیت خود تعیین می کنند.

 

۲۰

·    مراجعه کنید به قانون جوانان جمهوری آلمان دموکراتیک، کمیسیون های جوانان و ورزش حزب سوسیالیستی متحده آلمان

 

قانون جوانان آلمان دموکراتیک

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/13848

 

پایان

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر