۱۴۰۰ دی ۱۷, جمعه

اقتصاد سیاسی سوسیالیسم (۴۷)

Das Jahrhundert-Ereignis: Die Oktoberrevolution 1917 verändert die Welt 

اقتصاد سیاسی سوسیالیسم

و

کاربست آن در آلمان دموکراتیک

برگردان

شین میم شین

 

فصل اول

گذار از کاپیتالیسم به سوسیالیسم

به مثابه قانونمندی اساسی زمان ما


بخش چهارم

اقتصادی سیاسی سوسیالیسم

در

تشکیل سیستم جامعتی سوسیالیسم

ادامه

 

۱۰۱

·    بر این مبنا، رشته های علم الاقتصادی، پژوهش دقیق  کلیه زیرعرصه ها و زیرسیستم های سیستم اقتصادی سوسیالیسم را و تسلط علمی بر آنها را در روند پلان بندی و رهبری توسعه اقتصادی و جامعتی سوسیالیسم امکان پذیر می سازند.

 

۱۰۲

·    پیوند میان سیاست اقتصادی حزب طبقه کارگر و دولت سوسیالیستی و اقتصاد سیاسی سوسیالیسم در روابط متقابل اقتصاد سوسیالیستی از وزن خاصی برخوردار است.

 

۱۰۳

·    سیاست اقتصادی به مثابه جزئی از مجموعه سیاست علمی حزب طبقه کارگر و دولت سوسیالیستی را در کلیه مسائل مربوط به تشکیل، تکمیل و استکمال سیستم اقتصادی سوسیالیسم، می توان با تکیه بر اقتصاد سیاسی سوسیالیسم تعیین کرد.

 

۱۰۴

·    اقتصاد سیاسی سوسیالیسم اما تنها مبنای سیاست اقتصادی نیست.

 

۱۰۵

·    علاوه بر شناخت رشته های علم الاقتصادی باید در کلیه موارد، تجزیه و تحلیل شرایط داخلی و خارجی مشخص و پیش بینی توسعه آنها به خدمت گرفته شود.

 

۱۰۶

·    بالاخره فقط با در نظر گرفتن کلیه شرایط تاریخی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی عینی ماهوی توسعه  کل سیستم جامعتی سوسیالیسم می توان به تعیین آماج ها و وظایف علم الاقتصادی نایل آمد.

 

۱۰۷

·    دولت سوسیالیستی با سیاست اقتصادی به تضمین تشکیل سیستمخوان (متناسب با سیستم) شرایط اقتصادی و به پیشبرد مشخص قوانین اقتصادی سوسیالیسم و به تنظیم جلب فراگیر زحمتکشان در تشکیل سیستم جامعتی سوسیالیسم توسعه یافته و هسته مرکزی اش، سیستم اقتصادی نایل می آید.

 

۱۰۸

·    اقتصاد سیاسی به حلاجی معارف علوم دیگر از قبیل زیر مبادرت می ورزد:

 

الف

·    مته متیک (علوم ریاضی)

 

ب

·    سیبرنتیک

 

پ

·    منطق

 

۱۰۹

·    اقتصاد سیاسی از معارف فوق الذکر برای شناخت و کاربست قوانین عام طبیعت و جامعه بهره برمی گیرد.

 

۱۱۰

·    چنین معارفی به ویژه زمانی کسب می شوند که از مبانی دیالک تیک ماتریالیستی بهره برگرفته شود.

 

۱۱

·    اقتصاد سیاسی سوسیالیسم به مثابه جزئی از مارکسیسم ـ لنینیسم، همراه با رشته های علوم اقتصادی به مبنای یکپارچه و علمی آنالیز جامعتی و پیش بینی جامعتی مارکسیستی ـ لنینیستی تعلق دارد که برای تدوین و تعیین و پیشبرد سیاست حزب طبقه کارگر و دولت سوسیالیستی در تشکیل سیستم جامعتی سوسیالیسم توسعه یافته به خدمت گرفته می شود.

 

پایان فصل اول

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر