۱۳۹۲ شهریور ۱, جمعه

ولی با تقویم روی میز چه کنم؟


مهرداد عارفانی

·       لاکردار کار نمی کند که نمی کند
·       مشکل از باطری نیست.

·       عقربه ها با دست، عقب جلو می شوند
·       ولی

·       با تقویم روی میز چه کنم؟

·       مانده روی ظهر تابستان شصت و هفت
·       دست به دست هم داده اند

·       یکی روی دیوار

·       دیگری روی میز،
·       برای همین کسی تکان نمی خورد.

·       پدرم با دهان باز، روی ایوان
·       صدای موج از خزر نمی آید
·       آفتاب نه می رود، نه می ماند

·       این ابر
·       گوشه ی کوه ـ سی سال می شود ـ نیامده تا ببارد

·       برادرم نه قد می کشد
·       نه مدرسه می رود.

·       دست می زنم به شانه اش
·       استخوان هاش با لباس می ریزد.

·       مادرم در آشپزخانه ایستاده
·       بی حرکت

·       صدا می زنم

·       داد می زنم

·       جیغ می زنم
·       با دست و پای کثیف می دوم در سالن
·       پیر شده ام
·       پیر تر از مادربزرگ

·       ولی
·       ملحفه های شسته روی بند، خشک نمی شود
·       دارم قدم می زنم
·       روی شن
·       قلوه سنگ

·       رودخانه ی مرداد کم آب است
·       ماهی های کوچکی دارد تابستان
·       تمام شان جوان و بی تجربه

·       فقط پاییز
·       ماهی آزاد می آمد
·       سینه خیز از نبرد قلوه سنگ ها و بوی کوهستان
·       می ریخت زیر پل
·       سرباز ها و صیادان
·       آب قهوه ای
·       گل و لای

·       دریا طوفانی بود که ساکت ماند
·       مثل شیشه
·       آینه شد

·       نه آبی یه آسمان را نشان می دهد حالا
·       نه خون ریخته روی ماسه ها بخار می شود
·       رنگ به رنگ هم نمی شود
·       نمی رود توی خاکستری گم شود
·       با موجی بلند
·       کف کرده، بی صدا

·       اگر کسی صدایم را می شنود
·       یک ساعت با خودش بیاورد،
·       روی میخ سالن آویزانش کنم

·       برادرم را بیاورم
·       به مادرم نشان بدهم
·       ساعت دارد تکان می خورد
·       جارویش را بردارد
·       تار عنکبوت چسبیده به سقف را خودم کمک می کنم
·       که پاکش کند.

·       پله ها را برایش می شویم
·       حیاط را تمیز تمیز

·       یک نفر بیاید لطفا
·       تنهایی دارم کار می دهم دست خودم

پایان

ویرایش از  تارنمای دایرة المعارف روشنگری
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر