۱۴۰۱ شهریور ۲۶, شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (د) دوران گذار از کاپیتالیسم به سوسیالیسم و کمونیسم (۳) (بخش آخر)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۴

·    مهم، به ویژه این است که سیستم سوسیالیستی جهانی  وارد مرحله ای از توسعه شده که در آن، امکان استفاده همه جانبه از امتیازات سوسیالیسم در مقیاس جهانی وجود دارد.

 

۵

·    انتگراسیون (همپیوندی) اقتصادی سوسیالیستی بر طبق برنامه درازمدت بغرنج شورای همیاری (کمک متقابل) اقتصادی (ار گ و) به افزایش قدرت و نفوذ سوسیالیسم در کل جهان منجر خواهد شد و به تسریع (سرعت گرفتن) هر چه بیشتر پیشرفت تاریخی و گشایش دورنما برای پیشروی و پیروزی سوسیالیسم و کمونیسم در کل جهان منتهی خواهد شد.

 

۶

·    همبود سوسیالیستی، امپریالیسم را چه بسا به پذیرش راه حل هایی در مسائل بین المللی مجبور می سازد که در مطابقت با همزیستی مسالمت آمیز به نفع صلح اند.

 

۷

·    نیروهای ارتجاعی امپریالیسم با توسل به کلیه وسایل به جلوگیری از پیشرفت جامعتی می پردازند.

 

۸

·    امپریالیسم کماکان حریف خطرناک و جدی ئی است که اعمال تجاوزگرانه اش را در مناطق مختلف جهان تداوم می بخشد و در صدد روشن نگهداشتن آتش تشنج بین المللی است.

 

۹

·    امپریالیسم در روابط خود با کشورهای سوسیالیستی  هر چه بیشتر به متدهای پر انعطاف و پرتمایز توسل می جوید تا سیاست خود را پیشبرد ببخشد.

 

۱۰

·    امپریالیسم ضمنا می کوشد تا از پیامدهای منفی کورس انشعابی رهبری چین  به نفع خود بهره برگیرد.

 

۱۱

·    مهمترین مشخصه دوران کنونی (دوران گذاراز کاپیتالیسم به سوسیالیسم و کمونیسم) در مرجله توسعه کنونی را مبارزه طبقاتی بی رحمانه بین المللی در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فکری تشکیل می دهد که به ویژه به تشدید مبارزه ایده ئولوژیکی منجر می شود.

 

پایان


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر