۱۴۰۱ مهر ۶, چهارشنبه

درنگی در اندیشه ای (۴۹۲)

Ist möglicherweise ein Bild von ‎3 Personen, außen und ‎Text „‎Ubération آزادی زندگی زن <FEMME. VIE. LIBERTɻ Malgré répre la mobilisation faiblit pas en Iran. qui était ses débuts un mouv ment pour les droits des femmes tourne à la révolte contrele el régime.‎“‎‎

میم حجری

 

همه با هم متحد هستند اکنون .. 

هر چند در هیچکدام از جنبش های کارگری اثری از شعارهای برابری طلبی و دفاع از ازادی و حقوق زنها دیده نشد، 

و حاالا گویا زنها باید در مقابل ظلم و بیدادی که قرنهاست بر انها روا داشتند خفه شوند تا اول کارگرها بلند شوند، هر گروه و حزبی که میخواهد همراه و هم پا شود بفرماید مگر زنها سد انها هستند؟

مهلا

 ۱

همه با هم متحد هستند اکنون .. 

 اتحاد به چه معنی است؟

کارد به استخوان زنان و جوانان رسیده و عاصی شده اند.

دستاورد این عصیان خودپو

در بهترین حالت می تواند شکل کردن عرشاد اسلامی باشد.

مثلا

حذف روسری باشد.

امپریالیسم هم همین پیشنهاد به جنقوری اسلامی می کند.

تفاوت این عصیان با جنبش سال ۸۸ 

در فقدان سازمان و برنامه و رهبری 

است.

از اتحاد زمانی می توان سخن گفت که برنامه ای و جنبشی و سازمانی 

در بین باشد. 


۲
هر چند در هیچکدام از جنبش های کارگری اثری از شعارهای برابری طلبی و دفاع از ازادی و حقوق زنها دیده نشد،

جنبش های کارگری که سهل است،

در جنبش های بورژوایی و حتی در انقلاب بورژوایی سفید

هم

زنان شرکت فعال داشته اند و هم آزادی و برای زنان مطرح شده است.

رهبران جنبش های کارگری ـ کمونیستی

چه بسا زنان بوده اند.

مثلا روزا و ستکین عالی ترین مقام سیاسی را داشته اند و همتراز لنین بوده اند.

همسر و دختران مارکس و و همسر انگلس و خواهرش بسان خود کلاسیک ها

منادی رادیکال برابری زنان و مردان بوده اند.

حزب توده در ایران

مؤسس تشکیلات دموکراتیک زنان و پرورشگاه شخصیت های انقلابی زن بوده است.


۳
و حاالا گویا زنها باید در مقابل ظلم و بیدادی که قرنهاست بر انها روا داشتند خفه شوند تا اول کارگرها بلند شوند، هر گروه و حزبی که میخواهد همراه و هم پا شود بفرماید مگر زنها سد انها هستند؟

چنین نظری اصلا مطرح نشده است.

ایرادی که به خرافه اوجلان گرفته می شود،

این است که او مبارزه طبقاتی را به مبارزه جنسیتی تقلیل می دهد.

یعنی

وارد موضع فمینیسم بورژوایی می شود.

زنان

اولا

همگون نیستند

تا

حاکمیت کذایی زنانه را برقرار سازند.

هم 

ماری لوپن و تاچر و هلری و مرکل و می

زن اند 

و 

هم 

زنان رختشو و بافنده و دوزنده و روبنده و درونده و غیره

 زن اند.

زنان زحمتکش 

فقط

در 

وحدت با زحمتکشان

می توانند پیروز شوند.

آزادی زنان و زحمتکشان 

با برقراری سوسیالیسم و کمونیسم گره خورده است.

 به همین دلیل روزا و ستکین

زن و سوسیالیسم

را

مطرح کرده اند.


پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر