۱۴۰۱ تیر ۱۱, شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (د) دیکتاتوری پرولتاریا (۵) (بخش آخر)

Diktatur des Proletariats - Schreckgespenst oder Befreiung?

 
هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۲۶

·    آموزه دیکتاتوری پرولتاریا، هسته مرکزی تئوری مارکسیستی ـ لنینیستی انقلاب است.

 

۲۷

·    تفاوت مارکسیست ها با ایده ئولوگ های بورژوایی  به انضمام رویزیونیست ها و اوپورتونیست ها و جریانات انحرافی دیگر در به رسمیت شناسی دیکتاتوری پرولتاریا ست.

 

۲۸

·    مارکسیست کسی است که به رسمیت شناسی مبارزه طبقاتی را با به رسمیت شناسی دیکتاتوری پرولتاریا پیوند می دهد.

 

۲۹

·    به دلیل اهمیت سانترال (مرکزی) آموزه دیکتاتوری پرولتاریا برای مبارزه ظفرنمون طبقه کارگر در راه رهایی اش، دیکتاتوری پرولتاریا بالاخص به آماج حملات و افترائات خشم آلود بورژوازی و کلیه انواع رویزیونیسم چپ و راست بدل شده است.

 

·    مراجعه کنید به رویزیونیسم

 

رویزیونیسم

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/5284

 

 

۳۰

·    امپریالیسم از بدو پیروزی انقلاب اکتبر تا کنون به ویژه به کمک سوسیال ـ دموکراتیسم، به نیات زیر، قدرت (دولت) را از محتوای طبقاتی اش تخلیه می کند و به طور مکانیکی مفاهیم «دیکتاتوری» و «دموکراسی» را در مقابل هم قرار می دهد:

 

الف

·    تا خصلت دموکراتیک دیکتاتوری پرولتاریا را زیر علامت سؤال قرار دهد.

 

ب

·    تا خصلت طبقاتی دولت بورژوایی به مثابه دیکتاتوری بورژوازی را پرده پوشی کند.

 

۳۱

·    ولادیمیر لنین در سال ۱۹۱۸ در چالش با کائوتسکی به پرت و پلاهای خرده بورژوایی مبنی بر «دموکراسی ناب»  پاسخ نابود کننده ای داده است.

 

۳۲

·    سوسیال ـ دموکراتیسم در چارچوب استراتژی آنتی کمونیستی امپریالیسم، امروزه با تهمت زدن بر دیکتاتوری پرولتاریا به حمایت از تشبات مذبوحانه امپریالیسم در راه حفظ حاکمیت خود بر طبقه کارگر در کشورهای سرمایه داری می پردازد و با تبلیغات عوامفریبانه در صدد تجزیه و تلاشی ایده ئولوژیکی نظام جامعتی و نظام دولتی سوسیالیستی برمی آید.

 

۳۳

·    سوسیال ـ دموکراتیسم به مثابه فرم خاص ایده ئولوژی بورژوایی در طبقه کارگر در خدمت حفظ و تثبیت مناسبات قدرت بورژوایی ـ امپریالیستی است.

 

۳۴

·    در مقابل آن، استقرار و تحکیم دیکتاتوری پرولتاریا  در کشورهای سوسیالیستی پیش شرط لازم برای ساختمان موفقیت آمیز نظام جامعتی سوسیالیستی است که امروزه هر چه بیشتر تعیین کننده توسعه تاریخ جهانی است.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر