جمعبندی
از
مسعود بهبودی
تعیین تکلیف جدید برای نیمه دیگر ناپدید
۱
در جریان جنبش سبز کذایی
هم
طرفداران امپریالیسم و سازگارا و غیره
همین نقش را به عهده زنان جماران گذاشتند
و
در مدح زنان
چه ها که نگفتند.
۲
این تابلوی نقاشی
تابلوی محبوب و مطلوب آنها بود.
۳
زن ها
باید
اندام خود
خود
را
به
عنوان سپری
در
میان حزب اللهی ها و سبز اللهی ها
قرار دهند
و
کیف خر کنند.
ویرایش:
کسرایی
زنجیر میاورید و تهمت مزنید
«بس باد»
مگویید
به
دیوانه دوست
ویرایش:
ابر غم
سیاوش کسرایی
محروم ز مهر تو و در ابر غم ام
پژمرده ستاره تک صبحدم ام
شمعم که به ته رسیده ام
در شب عمر
می سوزم و از خویشتن خویش کم ام
موضوع انشاء:
ماه محرم
به نام خدا
محرم خیلی خوب است،
ما محرم را دوست داریم
1
دوستم
پوسترهای خواننده های معروف را از بساطش جمع می کند
و آخرین ورژن پوسترهای علیاکبر و حضرت عباس را
در بساطش پهن می کند
2
اکبر بلا
هر شب با دوست دخترش به هیئت می آید
چون
ـ تنها ـ
این روزها اجازه می دهند، دوست دخترش تا آخر شب بیرون باشد!
3
قدرت سامورایی،
شب ها در تکیه لخت میشود و میدانداری می کند
و روزها مردم را لخت می کند و زورگیری
4
آقای صولتی
تا پایان اربعین تمام پاساژش را سیاه می کند
و تا آخر سال هم مشتری هایش را.
5
گلمکانی
ـ صاحب بزرگترین بنگاه ملک و ماشین شهر ـ
يك ماه
تکیه راه می اندازد و خودش در روز تاسوعا سر مردم گل می مالد.
و
یازده ماه
هم سرشان شیره.
6
جوادی
ـ رئیس شرکت لبنیات و شیر ـ
سی شب
شیر صلواتی به خلق خدا می دهد
و
سیصد و سی و پنج روز
هم
با اضافه کردن آب،
شیرشان را می دوشد
7
حاج منصور مداح
بعد از محرم یک خانه جدید می خرد
و
پس از یک ماه عزاداری
یک سال
به ریش مردم می خندد
8
ما
هم پاتوق مان را از كافی شاپ ها
به پشت دسته های عزاداری انتقال می دهيم
پس نتیجه می گیریم
محرم خـــــیلی خوب است
9
حسین را نمی شناسم
ولی وقتی ازراننده تاکسی خواستم ضبطش را روشن کند،
گفت:
»جوان مگه مسلمان نیستی؟
امروز روز اول محرم است.»
فکر کنم بخاطر همین
کرایه ام را
دو برابر حساب کرد.
10
حسین را نمی شناسم
ولی گویا حاجی سر کوچه او را خوب می شناخت
که تا نیمه شب چنان بر طبل می کوبید
که کودکی که از زور گرسنگی به سختی خوابش برده بود،
باز بیدار می شد.
11
حسین را نمی شناسم
ولی شاید فردا سراغش را از پیرزن کارتن خوابی بگیرم،
که تا صبح
جلوی حسینیه
به خود می پیچید.
12
سراغ حسین را
شاید نباید در سرزمینی بگیرم
که مردمانش نعره های شان را
در واکنش
به خار پای کودکان فلسطین سر می دهند
و نه در واکنش
به پاشیدن اسید
بر سر و صورت ناموس مملکت شان.
13
حسین را نمی شناسم
ولی عده ای را می شناسم که نشئه می کنند
و برای زنجیر زدن آماده می شوند
14
حسین را نمی شناسم
ولی خیلی ها را می شناسم که
ماه ها می دزدند و می چاپند
و چند روز نذری می دهند
تا این را به آن در کنند.
15
حسین را نمی شناسم
ولی حسینی ها را خوب می شناسم.
پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
هی
مش خلیق
راستاهای عمومی یعنی چی؟
۱
راستا یعنی جهت
۲
عمومی یعنی عام
۳
بنابرین
راستای عام برنامه حزب چپ
روشن تر است.
۴
برنامه حزبی
که نمی تواند در آن واحد در چند جهت باشد
آنهم چند جهت عام
۵
عام چیست؟
۶
عام در دیالک تیک منفرد (خاص) عام وجود دارد.
۷
درخت
عام
است
سرو در باغ مشد حسن
منفرد
است
۸
خاص چیست؟
۹
سرو
نسبت به انواع مختلف سرو در باغ های این و آن عام است
و
نسبت به مفهوم درخت
منفرد است
سرو
خاص
است.
۱۰
خاص در میانه منفرد و عام قرار دارد.
اندکی اندر باب زنان
تعداد زنان زن ستیز
کمتر از تعداد مردان زن ستیز نیست
حریف
۱
آره.
۲
ولی روی مسئله زنان باید کار سوسیولوژیکی انجام گیرد.
۳
پرولتاریای مرد هم
چه بسا
خودستیز یعنی پرولترستیز است.
۴
رقابت مخربی بین کارگران در کارخانه ها و غیره شعله ور است.
۵
کارگران
چه بسا
از همسانان خود
برای کارخانه دار
جاسوسی می کنند.
۶
حتی
اسباب اخراج همسانان خود از کارخانه را فراهم می آورند.
۷
مارکس با توجه به این خریت های پرولتاریا
ای بسا
از کوره بدر رفته و لب به انتقاد تند و تیز گشوده است.
۸
زن ستیزی زنان
اما
چه بسا
ماهیت نرستیز دارد.
۹
چون جزئی و یا فرمی از رزم طبقاتی پرولتاریای (و شاید هم بخشا لومپن پرولتاریای) زن است
زنان چیستند و کیستند؟
۱
طنز قضیه کجا ست؟
۲
زنان قرار بود خانه نشین شوند.
۳
زنان قرار بود
کنیز بی حق و حقوق و بی زبان نران شوند.
۴
زنان
را
حتی
سلب آدمیت کردند و
حیوان دانستند.
۵
ناقص العقل و ناقص الدنده قلمداد کردند.
۶
چه بسا
ابلیس واره کردند که اسباب وسوسه نران و منبع بدبختی ها در طویله جماران است.
۷
ولی نشد و نمیشه.
۸
زنان
حضور غیرقابل انکار دارند
تحت عناوین متنوع
در فرم های متفاوت
۹
در به روی شان بسته می شود
از
پنجره می آیند
۱۰
حتی
به ظاهر
بر ضد خود زنان
از در و دیوار بالا می روند.
عندرز نرانه به زنان ویرانه می دهند
۱۱
وارد زندگی خر پولان تازه به دوران رسیده می شوند
۱۲
خانواده شان را متلاشی می سازند
۱۳
ممنوع الملاقات با زن اول و دختر خردل می سازند
۱۴
به
جنون شان
می کشند
تا
هفت تیر بردارند
ابلیس را
در
وان حمام
مردانه
به گلوله ببندند
شاید خود را از شر اجنه ضعیفه خلاص سازند.
۱۵
اجنه اما نامیرا می مانند و ضربه ناپذیر
اشاره ای به تضاد شهر و روستا
۱
ویوا عیران
احتمالا از طرفداران سطل ننه ات طلبیسم است.
۲
عیران با سطل رابطه دیالک تیکی دارد:
سطل فرم است و عیران محتوا (ظرف و مظروف)
۳
یک مثقال ماست کپک زده را می ریزی در یک سطل آب از ده بالا
هم می زنی می شود عیران اعلی
۴
سطل ننه ات طلب ها عشاق عیران اند
و
عیران هر چه کهنه تر و عقب مانده تر و گندیده تر باشد
برای شان
به همان اندازه محبوب تر و مطلوب تر است
۵
یکی از فخریات شان تاریخ ۵ میلیون ساله عیران است.
۶
یکی از عناصر ایده ئولوژیکی فاشیسم و فوندامنتالیسم
برگشت به ماضی و ستایش از تولید سنتی کشاورزی و روستا و روستایی است.
۷
ما که از سگان دهاتیم
از ذلت زیست در دهات خبر داریم و خر نمی شویم.
۸
تضاد شهر و روستا را باید از بین برد و این یکی از وظایف پرولتاریای پیروزمند است.
در گذار از سوسیالیسم به کمونیسم
۹
زندگی در دهات حتی در مترو ـ پول های امپریالیستی ذلت بار است چه رسد به کشورهای در حال تخریب و تجزیه و تلاشی
آنچه آنارشی می نماید
قانونمند
است.
۱
گرانی چیست؟
۲
گرانتر شدن و یا گرانترسازی کالاها
فرمی از مبارزه طبقاتی از بالا ست.
۳
فرمی از استثمار غیرمستقیم توده های مولد و زحمتکش توسط طبقه حاکمه است
۴
به معنی مثلا کاهش سطح دستمزد زحمتکشان است
۵
به معنی مثلا افزایش ساعات کار روزانه زحمتکشان است
۶
به معنی تاراج سفره زحمتکشان است.
۷
ترکیب طبقه حاکمه در طویله جماران باید تحلیل شود.
۸
خرده بورژوازی تجاری (مثلا بازاری ها و بقال ها)
ضد پرولتری ترین قشر جامعه است.
۹
و ضمنا پایگاه اجتماعی بورژوازی حاکم (طبقه حاکمه) است.
۱۰
خرده بورژوازی تجاری
از نفرت به توده های تهیدست سرشار است و از حسرت به بورژوازی و اشراف فئودال و روحانی
این رابطه ربطی به زندگی شهری و یا روستایی ندارد.
۱
بزغاله ها
او را بیگانه استنباط نمی کنند.
۲
یعنی خودی می دانند.
۳
احتمالا از بدو تولد تحت پرستاری او قرار داشته اند.
۴
بزغاله که سهل است
حتی درندگان
مثلا شیربچه ها و پلنگ بچه ها و گرگ بچه ها چنین اند.
مژگان کشاورز و منیره عربشاهی و یاسمن آریانی و ناهید شقاقی و اکرم نصیری همین روزها توی زندان هستند و ما مشغول خبر نجفی و همسر دومش هستیم.
حریف
هنر نزد ایرانیان است و بس
نگیرند عقل کلان را به خس
۱
زن ماهروی جوانی به ضرب گلوله
کشته شده است.
۲
تو می گویی:
او را فراموش کنیم و به زنان زندانی حجاب ستیز بپردازیم و از سنگر بی حجابی دفاع کنیم تا رستگار شویم
۳
و ما از تو می پرسیم:
عقل صاحب مرده سیری چند؟
۴
میترا استاد
زن ساده ای نبوده است.
۵
میترا استاد یکی از مبارزان سلحشور رزم طبقاتی زنان بوده است و دشمن طبقاتی زنان را
چنان وامانده کرده است که تصمیم به قتلش گرفته است.
۶
نفی مکانیکی همنوع
دال بر ضعف ایده ئولوژیکی قاتل است.
۷
رزم رهایی بخش زنان در طویله جماران و جهان
با
فرم های دیگر رزم طبقاتی زحمتکشان
تفاوت های جدی دارد.
۸
تسلیحات رزم زنان
از طرازی دیگرند.
میترا استاد از چنین تسلیحاتی بهره برگرفته است و از پا درآمده است تا راهش ادامه یابد.
۹
خیلی از زنان
شاید
او
را
تحقیر کنند
۱۰
ولی
تحقیر و تجلیل این و آن
تغییری در رزم طبقاتی زنان نمی دهد.
۱۱
روی این فرم ناشناخته ی رزم طبقاتی زنان
باید کار کرد.
گذار از خاص به عام
و
گذار از جزء به کل
برای کشف حقیقت عینی
الزامی است.
فساد اخلاقی حجج اسلامی
حریف ۳۰ عن عن
۱
من ـ زور از فساد اخلاقی حجج اسلام چیست؟
۲
این زباله ها
اعضای طبقه حاکمه اند.
۳
اینها
مبلغین اخلاق طبقه حاکمه ضد اخلاقی اند.
۴
فساد چیه؟
۵
فساد از مفاهیم طبقه حاکمه برده دار و فئودال و روحانی است.
۶
ما
باید با مفاهیم علمی توده بیندیشیم و نه با مفاهیم خرافی طبقه حاکمه کپک زده
۷
اعضای طبقه حاکمه
به برکت تصاحب وسایل اساسی تولید
یعنی
به برکت سلب مالکیت بر وسایل تولید از توده
غرقه در لذت اند.
۸
لذت که فقط زندگی در قصور و سفر به اقصا نقاط جهان و تغذیه از بهترین اغذیه و شرب بهترین اشربه نیست.
۹
سکس به وفور
سکس با خردسالان جامعه
حتی
سکس با اعضای خانواده خود
کسب و کار دیرین اعضای طبقه حاکمه انگل بوده است.
۱۰
این بهره وری اعضای طبقه حاکمه از نعمات مادی و فکری و روحی و جنسی و هنری و علمی و غیره
نه
تازگی دارد
و
نه
خاص جهنم جماران است.
۱۱
ما
هرگز
نباید
در خطه جزء و خاص درجا زنیم
اگر سودای خر پروری
در
سر
نداریم
۱۲
حقیقت در کل است و عام
۱۳
اندیشنده
باید خطه خاص و جزء را ترک کند و به عالم کل و عام
به معراج رود
تا
ترک خریت کند و به روشنگری علمی و انقلابی خطر کند.
واژه باید خود باد
واژه باید خود باران باشد
۱
مفهوم قلابی اسلام سیاسی
از
مفاهیم امپریالیستی
است.
۲
مسیحیت سیاسی
جریانی مترقی در مسیحیت بوده است.
۳
این زباله چرکین خونالود
فوندامنتالیسم فئودالی
است
و
همشیره فاشیسم
است.
۴
اصلا ربطی به اسلام ندارد.
۵
این کثافت
ماسک اسلامی بر سر کشیده است تا آبروی اسلام را ببرد و توده عقب مانده مسلمان را آلت دست قرار دهد.
۶
فاشیسم
هم
ماسک سوسیالیسم بر سر کشیده بوده است تا عوامفریبی کند
۷
خمینی و بن لادن و ابوبکر بغدادی و عردوغان شیادی و غیره
اصلا
مسلمان نیستند.
۸
ستون فقرات اسلام را هومانیسم و همبستگی و حمایت از ضعفای جامعه تشکیل می دهد.
۹
این جنایت پیشه ها
بمب بر کمر کودکان مردم می بندند تا در مراکز تجمع توده مردم
منفجر کنند و میلیون ها تن را داغدار سازند.
۱۰
اینها شریف ترین اعضای جامعه را زجر می دهند و قصابی میکنند و اعضای اندام شان را در خاوران ها جلوی ددان درنده می اندازند.
۱۱
اینها
برای خود کاخ های مجلل می سازند و حرمسرا تشکیل می دهند
۱۲
زنان و دختران مردم را اجازه مید هند و خرمن دلار درو می کنند
۱۳
جاکش که مسلمان نمی شود
و مسلمان که جاکشی پیشه نمی کند
فاتحه
(مشهد ۱۵/۴/۵۸)
رضا افضلی
تَه سیگاری (تهسیگاری) دیگر را
چون میخی سرخ
بر خاك فرو می کند
كنار گوری تازه،
گوركن
به انتظار مرده ای
نشسته است
*****
قرقره ی نگاهش را
می پیچاند
تا تابوتی را
باد بادك وار
فرود آرد
چون واكسیِ دوره گردی
كه
ـ به خواهش ـ
منتظركفش تازه ای است
یا چون نانوایی که بر سرِ تنور
خمیر آماده را انتظار می کشد.
*****
درختان بلند «خواجه ربیع»
تدفین خورشید را
به تماشا ایستاده اند.
نابینای خطبه خوان
ـ دخترش عصایش ـ
می آید
تا مطابق آیین
خطاب با مرده ای پارسی
بگوید:
«اِفهَم»
*****
گور كن فرازِ گور آمده است
می رود و مزدش را در جیب می شمارد
گوركن به خانه اش رسیده است.
پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
خلق را تقلیدشان بر باد داد.
۱
تصویر غم انگیزی است؟
۲
کاراموزی فرزندان توده زحمت است.
اخوی.
۳
بازی کودکان توده های زحمت است.
۴
عقل تان کجا ست؟
ای مقلدین بیگانه با مغز نغز
عجب عنوانی
زنانی که تجاوز را سلاح جنگی کردند.
مش فرناز سیفی
۱
این عنوان مش فرناز
به چه معنی است؟
۲
من ـ زور مش فرناز اصلا چیست؟
۳
به فردوسی ایمیلی بفرستید تا برخیزد و احیای زبان پارسی را از سر گیرد.
۴
چون
زنان مورد تجاوز قرار گرفته
به
اجامر سازمان ملل
گفته اند که به انها تجاوز شده
به نظر مش فرناز
تجاوز
را
سلاح جنگی
کرده اند.
۵
جهان زنان
باید
فوت و فن تفکر بیاموزد
و
گرنه تحلیل مسئله زنان
و
ارتقای شعور توده های زن
خواب و خیال و محال
خواهد بود.
۶
در
مراکز متمدن امپریالیستی بر زنان چه می رود
ای جهان زنان؟
۷
پس از شکست سوسیالیسم
میلیون ها پسربچه و دختربچه نوجوان زیبا
از فرط ذلت
روانه مراکز امپریالیستی شدند
و
داوطلبانه به جندگی پرداختند.
۸
درآمد طبقه حاکمه امپریالیستی در آلمان
از
بابت خرید و فروش نوجوانان مردم اروپای شرقی
در یک سال
بالغ بر ۵ میلیارد یورو بود.
۹
اسم این پدیده چیست؟
اگر تجاوز به نوجوانان مردم نیست.
۱۰
اجامر سازمان ملل
از این تجاوز
چرا
سلاح جنگی فرنگی
نمی سازند؟
۱۱
به کجای این طویله می توان آویخت پالان را؟
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر