۱۳۹۱ مرداد ۶, جمعه

مکثی و بحثی روی کلمات قصار این و آن (126)

انسان موجود عجیبی است:
اگر به او بگویند در آسمان خدا یکصدر میلیارد و نود و نه ستاره وجود دارد، بی چون و چرا می پذیرد.
اما اگر در پارکی ببیند، روی نیمکتی نوشته اند، «رنگی نوشید»،
بیدرنگ انگشت خود را به نیمکت می کشد تا مطمئن شود
.

سرچشمه:
صفحه گروه فیسبوک
زن ایرانی


• این یاوه نیچه را ایرانی جماعت مرتب تکثیر و تبلیغ می کنند و فکر می کنند که انتقاد سنجیده ای از بنی بشر به عمل آمده است.
• اما حقیقت از قراری بکلی دیگر است و آن اینکه شناخت تجربی و حسی (انگشت مالیدن به رنگ برای کسب یقین نسبت به صحت و سقم نوشته ی روی نیمکت) پایه و اساس شناخت عقلی و ضمنا شناخت نظری را تشکیل می دهد.
• به قول کانت ـ رسول خرد و روشنگری ـ بدون شناخت تجربی شناختی وجود ندارد.

• مراجعه کنید به دیالک تیک حسی و عقلی، دیالک تیک تجربی ـ نظری در تارنمای دایرة المعارف روشنگری

• بی خبری از این حقیقت امر معرفتی ـ نظری است که ایرانی جماعت را به دام نیچه ها سوق می دهد.

• هدف همه شیادان و عوامفریبان در تاریخ دراز بشری، حذف همین محک تعیین صحت و سقم ادعاها ست، حذف همین قاضی رشوه ستیز پراتیک (آزمون، آزمایش، عمل، انگشت مالیدن به رنگ) است.

• چرا و برای چه؟

• چون با حذف همین محک عینی برای تعیین حقیقت ادعاها، راه برای قبول هر یاوه خرافی، ضد منطقی و ضد عقلی هموار می شود و بازار خردستیزان (ایراسیونالیست ها) به سرکردگی حضرت نیچه و حواریون بیشمارش، رونق می پذیرد.

• در غیر اینصورت، کسی به آسانی نمی پذیرد که بشریت به اقلیت عالی و اکثریت پست تقسیم شده و اقلیت سرور و ابربشر و ممتاز حق دارد که اکثریت نوکر و پست مادر زاد را تحت استثمار و ستم و قتل و غارت قرار دهد و میلیون ها انسان بی گناه را از زن و مرد و پیر و جوان و کودک پس از کشیدن شیره جانش به بهانه دگراندیشی، راسیسم و تئوری نژادی و دیگر تئوری های من درآوردی، زنده زنده بسوزاند.


پایان

۲ نظر:

  1. این درست است بدونتجربه شنا خت تجربی شناخت عقلی وجود ندارد ونیچه متعلق بدوران گذشتهاست اکنون باحضودایده سوسیالیستی کمتر کسی بدنبا ل نیچه ونیچهایسم میرود

    پاسخحذف
  2. نیچه نمی تواند بفهمد چرا بشریت به اطلاعات علمی اعتماد می کند اما به نوشته ای بر یک نیمکت با احتیاط برخورد می کنند. این اعتماد نه ناشی از کم عقلی است و نه به همین سادگیها بدست امده است.تاریخی در پشت آن قرار دارد. تاریخی که اثبات کرده است، حقایق علمی نه برای گمراه کردن مردم بلکه برای بالا بردن شناخت عمیق و عینی آنها از جهان پیرامون است. اگر چه در دوران کنونی، از این اعتماد توسط امپریالیست ها سؤ استفاده شده و در جهت تثبیت تسلط خود بر زحمتکشان و توجیه جهانبینی امپریالیستی خود، دست به دانش سازی می زنند، تا دشمنان طبقاتی خود را از نظر تئوریکی خلع سلاح نمایند. نیچه به عبث انتظار دارد هر ننه قمری بتواند جای اطلاعات علمی را بگیرد.

    پاسخحذف