۱۳۹۷ مهر ۱۶, دوشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۷۶۷)


جمعبندی
از
مسعود بهبودی

کدام فرهنگ؟

۲
کدام ملت؟

۳
در طویله جماران
ملت
وجود ندارد.

۴
چرا و به چه دلیل؟

۵
در طویله جماران
به عوض ملت
امت
وجود دارد.

۶
دلیل تشکیل امت
فقدان ملت است.

۷
معمار ملت کیست؟

۸
معمار کلاسیک ملت
بورژوازی انقلابی آغازین
با
غولانی از قبیل کانت و هگل و فویرباخ و روبسپیر و هلوه تیوس و دیدرو و لامتری و هولباخ بوده است
که دیری است جای خود را به بورژوازی مرتجع واپسین
با زباله هایی از قبیل نیچه و شوپنهاور و پوپر و هایدگر و لاشخور های دیگر داده است.

۹
اکنون ملت را سوبژکت طراز نوین تاریخ می سازد.

۱۰
ملت در جمهوری خلق چین و کوبا و ویتنام در حال ساختمان (بنا) است.

۱۱
بورژوازی
در خاوران خاور آدمکش می سازد.

۱۲
باندهای ترور می سازد.

۱۳
نی شن بیلیدنگ
دیگر در فرهنگ واژه های امپریالیسم وجود ندارد.

۱۴
سران سرمایه
چه با عبا و عمامه و چه بی عبا و عمامه
جاکشی پیشه کرده اند و
جنده می پرورند.

۱۴
پوتین گفت:
ما جنده های درجه اول داریم

۱۵
شرم کردن خصیصه ای انقلابی است

۱۶
مرتجعین عاجز از شرم کردن اند.

آره.

۱
بازی
اما
تمام شدنی نیست.

۲
صحنه بازی
در شطرنج جامعه و جهان
«پیوسته به جا ست»
(ژاله من الاصفهان)

۳
بازی
چه بسا
اصلا بازی نیست.

۴
بازی
چه بسا
سر ـ بازی است

۵
خون
را
به عرش و فرش ببینید

۶
اما
باکی نیست:
روزی
که
تاریخ حقیقی بشر آغاز شود
زندگی فرم بازی به خود خواهد گرفت.

۷
این به چه معنی است؟

۸
این بدان معنی است
که
در
کمونیسم
کار = بازی است

ریاضت = لذت است

لذت = لذت مادی + لذت روحی + لذت روانی + لذت معرفتی است.

ایرادات بیشمار این جفنگ یونگ کدامند؟
 
خوشحال بودن یعنی توانمندیِ بالای ما در شکیبایی و استقامت در برابر سختی‌هاخوشحالی یعنی اطمینانی درونی به این که درد و رنج و سختی و بیماری و مرگ جزء لاینفک زندگی ست اما هیچ‌کدام از آنها نمی‌تواند مرا از پا بیاندازد
خوشحالی یعنی میل به زندگی علی‌رغم علمِ به فانی بودنِ همه چیز،
خوشحالی یعنی در سختی‌ها لبخند‌زدن، خوشحالی یعنی آگاهی از توانمندی بزرگ ما برای به دوش کشیدنِ مشکلات

خوشحالی یعنی بعد از هر زمین خوردن همچنان بتوانیم بلند شویم، بعد از هر گریه همچنان بتوانیم بخندیم و لبخند بر لبِ دیگر همنوعان بیاوریم،

خوشحالی یعنی حضورِ کاملِ ما در هستی، خوشحالی یعنی همچون رودجاری بودن و در حرکت بودن،عبور کردن و به عظمتی بی‌پایان چشم‌دوختن!

خوشحالی یعنی توانایی ما به گفتنِ یک آریِ بزرگ به زندگی ! خوشحالی یعنی ادامه دادن

استقلال به چه معنی است؟

۱
شعار آزادی ـ استقلال ـ طویله اسلامی
به چه معنی است؟

۲
خمینی و سید علی و موسوی و کروبی و کوسه و لاشخورهای دیگر
شخصیت های آزادی خواه و استقلال طلب اند؟

۳
ما باید مفاهیم فلسفی را به تعریف علمی و انقلابی برخیزیم.

۴
در غیر اینصورت
هر لاشخوری خود را آزادی خواه جا خواهد زد و استقلال طلب.

۵
استقلال
اولا در دیالک تیک استقلال و وابستگی وجود دارد و نه به تنهایی

۶
طبقات هر جامعه
دیالک تیکی از ملی و بین المللی اند.

۷
مثال
فئودالیسم در ایران = اشرافیت فئودال و روحانی وطنی + اشرافیت و روحانیت بین الملی

۸
ریشه اصلی روسوفیلیسم و آنگلو فیلیسم و امریکوفیلیسم و ژرمن فیلیسم و غیره همین جا ست

۹
طبقه فئودال هر کشور در وحدت با فئودالیسم جهانی بوده است.

۱۰
محمد علی شاه قاجار وابسته به تزار روس نیست.
متحد طبقاتی ـ دیالک تیکی تزاریسم است.

۱۱
مصدق از سرتاپا امریکوفیل است.
نوکر و وابسته امپریالیسم امریکا که نیست.

۱۲
مصدق متحد طبقاتی بورژوازی بین المللی است.

۱۳
رضا شاه اگر وابسته به عن ـ گلستان بود
کندن از آن، برخاستن بر ضد آن و پیوستن به نازی های نازی آباد
چگونه قابل درک و توضیح است؟

۱۴
رضاشاه متحد طبقاتی ـ دیالک تیکی بورژوازی عن ـ گلستان بوده است.

۱۵
بعد متحد عوض کرده است و نه ارباب

۱۶
محمدرضا شاه و هر شخصیت و حزب دیگر
نوکر این و آن نبوده
بلکه متحد طبقاتی ـ دیالک تیکی این و یا ان بوده است و ضمنا دشمن طبقاتی ـ دیالک تیکی آن و این

۱۷
این وحدت و تضاد
دیالک تیکی است:
یعنی وحدتی تضادمند و تضادی وحدتمند است.

۱۸
به همین دلیل متحد جهانی محمدرضا شاه
(امپریالیسم از امریکا تا عن ـ گلستان و فرانسه و المان و غیره)
از او می کنند و به اجامر فئودالیسم کثافت می پیوندند.

۱۹
بدون دعوت خمینی جلاد به پاریس
بدون تبلیغات بی بی ۳۰ و ۳۰ عن عن و دویچه وله و دبدبه و کبکبه خمینی شپشو در پاریس،
عنگلابیون اسلامی اصلا معرفی نمی شد و اعتبار کسب نمی کرد

۲۰
حزب توده که وابسته به شوروی نبوده است.

۲۱
حزب توده متحد طبقاتی پرولتاریای جهان بوده است.

۲۲
ضمنا
استقلال و وابستگی
در یک رابطه سه عضوی وجود دارد و معنی دارد:
حسن به لحاظ اقتصادی مستقل از حسین است
حسین به لحاظ سیاسی وابسته به حسن است

۲۳
بدبختی خیلی ها
بیگانگی با تعریف مفاهیم اسست.

۲۴
بدبخت ها
خیال می کنند که می توان مفاهیم را به دلخواه تعریف کرد.

۲۵
در این صورت است که استقلال می گویند و منظورشان کرگددن است

۲۶
شما اصلا نمی دانید که دین به چه معنی است؟
هنر به چه معنی است؟
فرهنگ به چه معنی است؟

۲۷
ندانستن البته عار نیست.

۲۸
درد طبقاتی خیلی ها
عدم تمایل و فقدان لیاقت به آموختن تعریف مفاهیم است

آرزویی برای علافان جهان

برای آنکه همواره در انتظارِ کسی‌ به سر می‌ برد که بی‌ هوا رفته است و حسرت دست‌هایش را در ذره ذره زندگی‌ جا گذشته است ، برای آنکه جز غروب‌های جمعه که به بی‌ وزنی مزمن دچار می‌‌شود، تمام لحظه‌ها ثقلِ آهنینِ دلی‌ تنگ را دارند، برای کسی‌ که از خواب گریخته، و از پنجره‌ها و از خاطرات کهنه‌ای که بوی هذیان گرفته اند، برای چنین آدمی‌ چه چیز باید آرزو کرد؟ چه چیز جز رسیدن؟

نیکی‌ فیروزکوهی

۱
برای چنین کسی
فقط می توان
کار
(کار مادی و یا کار فکری و یا کار هنری)
آرزو کرد

۲
کار
زادگاه اندیشه است
و
اندیشه
حبل المتین خوداندیشی
خودیابی
و
خودمختاری
است.

۳
استقلال فکری و عملی

۳
فاتحه ای بر بند تنبانیسم

۴
فاتحه ای
بر
علافی و لاابلیگری و نیهلیسم از هر نوع

۵
فاتحه ای
بر وابستگی به این و آن
و احتیاج به این و آن و خاطرات این و آن

شاه
پس از پیروزی انقلاب سفید
به لحاظ ماهیت طبقاتی
با
شاه
قبل از انقلاب سفید
تفاوت و تضاد دارد.

۱
شاه
پس از پیروزی انقلاب بورژوایی و ضد فئودالی سفید
شخصیتی انقلابی محسوب می شود.

۲
بقیه احزاب و جریانات و شخصیت های سیاسی
مرتجع بوده اند.

۳
دو زاری کج و کوله بختیار دیر افتاد

۴
جبهه بورژوایی ملی
مخالف انقلاب سفید بوده است.

۵
بختیار در خارج از کشور
در صدد براندازی رژیم انقلاب ضد فئودالی بوده است.

۶
چنین خریت هایی فقط از دست احزاب بی خبر از خرد ایران برمی آید.

۷
مفهوم ارتجاع سرخ و سیاه در کتاب درسی انقلاب سفید
کماکان از اعتبار و ارزش فلسفی و سوسیولوژیکی بی چون و چرا برخوردار است.

۸
این یکی از خدمات فکری و فلسفی مؤلفین کتاب انقلاب سفید است.

۹
حمایت کنونی از خاندان پهلوی در طویله جماران
بی دلیل نیست.

۱۰
مردم
خر
نیستند تا خادمین به جامعه را فراموش کنند.

ادامه دارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر