۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۱, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ن) نظام همبودی دموکراتیکی (۱)

schuhe04 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین 

 

۱

·    نظام همبودی دموکراتیکی، به اولین سند قانونی ـ اساسی اطلاق می شود که در ماه سپتامبر سال ۱۹۴۶ بر مبنای تحول آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی مناسبات جامعتی آغاز شده بود.

 

۲

·    نظام همبودی دموکراتیکی به قانون اساسی نظام دولتی ئی اطلاق می شود که در جمهوری آلمان دموکراتیک کنونی از پایین به بالا تشکیل یافته بود.

 

۳

·    نظام همبودی دموکراتیکی در مناطق شهری تا سال ۱۹۵۳ و برای امور شهرها و قصبات تا سال ۱۹۵۷ اعتبار داشته است.

 

۴

·    نظام همبودی دموکراتیکی تحت رهبری حزب سوسیالیستی واحد آلمان (اس ای دی) و در مؤثریت مشترک تنگاتنگ با ارگان های اداری ـ نظامی شوروی در آلمان تدوین شده بود.

 

۵

·    نظام همبودی دموکراتیکی بر پایه برنامه حزب سوسیالیستی واحد آلمان (اس ای دی) در رابطه با انتخابات در بیستم ماه ژوئن سال ۱۹۴۶ و خط مشی سیاسی مصوبه حزب در هفدهم ماه ژوئیه سال ۱۹۴۶ بود که در آندو طرح مارکسیستی ـ لنینیستی برای تجهیز مبتنی بر قانون اساسی شهرها و قصبات در چارچوب یک نظام دولتی آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی مبتنی بر سانترالیسم دموکراتیک فرمولبندی شده بود.

 

۶

·    نظام همبودی دموکراتیکی نخست در ۱۴ ماه سپتامبر سال ۱۹۴۶ به مثابه قانون اساسی همبود منطقه براندنبورگ و در ۱۵ ماه سپتامبر سال ۱۹۴۶ توسط اداره نظامی شوروی برای کل منطقه تحت اشغال ارتش شوروی به رسمیت شناخته شد و منتشر شد.

 

۷

·    نظام همبودی دموکراتیکی پس از کسب مقبولیت در قانون اساسی استان ها تغییر نام داده شد  و در قانونگزاری تک تک مناطق با قانون اساسی موجود مطابقت داده شد.

 

۸

·    نظام همبودی دموکراتیکی تغییر نام داده شده بیانگر دولتی ـ حقوقی مناسبات تغییر یافته قدرت در نظام آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی بود که حاصل مبارزات طبقه کارگر و متحدینش بود.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر