
برگردان
۱
· کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق به کمیته منتخب از سوی کمیته نمایندگی خلق در منطقه، نواحی، قصبات و یا مناطق شهری اطلاق می شود.
· به کمیته متشکل از نمایندگان برای بررسی شکایات شهروندان، سازمان های جامعتی و همبود های شهروندان از تصمیمگیری های رؤسای ارگان های دولتی که تحت تابعیت نمایندگی خلق و شورای نمایندگی خلق مربوطه قرار دارند.
۲
· شهروندان اگر با تصمیمات و اقدامات رؤسای ارگانی از ارگان های دولتی موافق نباشند، می توانند و حق دارند که به کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق شکایت کنند.
· (قانون اساسی جمهوری آلمان دموکراتیک، ماده ۱۰۵)
۳
· کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق ضامن دیگری برای دفاع سرسختانه تر از حقوق شهروندان جهت حفظ قانونیت سوسیالیستی و ضمنا جهت کنترل دموکراتیک کردوکار دستگاه دولتی است.
· مراجعه کنید به حقوق اساسی و تکالیف اساسی شهروندان
۴
· کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق، ارگان نمایندگی خلق است و مکلف به پاسخگویی بدان است.
۵
· کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق مکلف به گزارش سالانه به نمایدگی خلق راجع به نتایج رسیدگی به شکایات شهروندان و نتایج حاصله از تصمیمگیری ها ست.
۶
· شورای نمایندگی خلق مربوطه از کردوکار کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق پشتیبانی به عمل می آورد.
۷
· کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق نکات زیر را مورد بررسی قرار می دهد و کنترل می کند:
الف
· اینکه آیا تصمیمات به عمل آمده در رابطه با شکایات شهروندان با قانون اساسی، با تعینات و تصمیمگیری های قانونی نمایندگی خلق مطابقت داشته است و یا نه.
ب
· اینکه آیا تصمیمگیری ضمن استفاده از کلیه امکانات برای تشکیل مطابقت میان منافع شخصی و الزامات جامعتی صورت گرفته است.
پ
· اینکه آیا منافع محق شهروندان حفظ شده است.
ت
· اینکه آیا اصول کردوکار ریاست سوسیالیستی رعایت شده اند.
ث
· اینکه آیا دلایل تصمیمگیری بنا بر قانون مقرره توضیح داده شده است.
۸
· کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق نمی تواند به تنهایی مصوبات و تصمیمگیری های فردی ارگان های دولتی و رؤسای آنها را لغو کند.
۹
· حق و تکلیف کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق عبارت است از تصمیمگیری راجع به هر شکایت.
· این به معانی زیر است:
الف
· تقاضای رسیدگی به شکایت توسط شورای محلی مربوطه و ارائه توصیه های درخور
ب
· متوقف کردن اقدامات و یا تصمیمات به عمل آمده به دلیل مغایرت با قانونیت
پ
· تقاضای لغو سریع آنها از شورای محلی مربوطه
ت
· ارسال شکایت شهروندان به ارگان های دولتی و یا اقتصادی مربوطه که بنا بر قانون، مسئولیت رسیدگی به مسائل مربوطه را دارند.
ث
· و یا رد شکایت شهروندان.
۱۰
· اگر کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق با تصمیمگیری شورای محلی راجع به شکایت بررسی شده از سوی خود موافق نباشد و یا اگر تقاضای او را مبنی بر لغو اقدامات و تصمیمگیری ها پذیرفته نشود، مکلف است که از نمایندگی خلق رسیدگی به آن را تقاضا کند.
۱۱
· این تقاضا در صورت تردید کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق در حقانیت (قانونیت) مصوبات شورای محلی نیز لازم است.
۱۲
· اگر کمیته شکایت نمایندگی محلی خلق بر آن باشد که مسئله از حد مورد منفرد فراتر می رود، در آن صورت هم مکلف به ارجاع به نمایندگی خلق است.
· مراجعه کنید به تقاضا و یا شکایت کتبی شهروندان
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر