۱۳۹۱ بهمن ۲۳, دوشنبه

ماه و دیوانه

سیاوش کسرائی
(1305 ـ 1374) 
(اصفهان ـ وین)  
از اثری از سیاوش کسرائی تحت عنوان
«خانگی»

·        از صدایی گنگ
·        خواب شیرینم پرید از سر

·        باز زندان بود و خاموشی
·        و صدای گام های پاسبانان بر فراز بام
·        و تکاپوهای نامعلوم این هم حجره من، مرد دیوانه

·        در میان روزن پر میله و مهتاب
·        پیش تر رفتم

·        با اشارات سر انگشتش
·        ماه را می خواند و با من زیر لب می گفت:
·        «گوش کن

·        من کلیدی از فلز روشن مهتاب خواهم ساخت

·        و تمام قفل ها را باز خواهم کرد.»   
·        ماه پنهان گشت و او را من به جایش بازگرداندم
·        پیر مرد پاکدل قرقرکنان خوابید
·        و مرا بگذاشت با خار خیال خویش 
·        زودتر، ای کاش
·        ماه را می خواند!
·        دیرتر، ای کاش، برمی خاستم از خواب!
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر