۱۳۹۱ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

می خواهم بروم، اما گم شده ام.

 مرجان کاظمی (1364) 
سرچشمه
اخبار روز

www.akhbar-rooz.com


زایش

·        دارم خودم را از دست می دهم
·        صداهایی که رویِ تنم خط می اندازند
·        و نگاه هایی که تا تَهِ استخوانم فُرو می روند.
       
·        این «منِ هر روزی» دارد از میان می رود،
·        و یک سوتِ مُمتَد
·        مغزم را می فشارَد،
·        آنقدر سخت که مویرگ هایم بیرون می زنند!
·        دارم خودم را از دست می دهم.
      
·        عزیزم!
·        دوست داشتنیِ نفرت انگیزم!
·        من به قطره قطره چکیدن هایِ قرمز

·        از لبان و دستانم عادت کرده بودم،
·        اما حالا
·        همه چیز داغ است.
·        دارم منجمد می شوم.
      
·        دلم تنگ شده،
·        و از ناگهانیِ این ملال، دلزده ام.
       
·        می خواهم بروم،

·        اما گم شده ام.
      
·        برهنه،  
·        با سینه هائی لرزان 
·        و شکمی برآمده، 
·        خودم را حامله ام!
        
·        من از آمیزشِ با زندگی
·        آبستن شده ام خودم را.
      
·        دارم خفه می شوم
·        در این رَحِمِ لَزِجِ خونالود.
      
·        داریم خفه می شویم.       
·        تو نمی فهمی،
·        می خندی،  
·        می گذرانی.
   
·        من می دانم،
·        نگاه می کنم،
·        نگاه می کنم.

*****
·        هیسسسسس!
·        زاده نخواهی شد،
·        کمی از این زخمم را بِکَن
·        می خواهم بیرون بریزم.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر