۱۳۹۴ تیر ۳, چهارشنبه

گفتگویی با حافظ


گفتگویی با حافظ
سرچشمه:
صفحه فیسبوک
 فاطمه نسا جویا

·        گفتم:
·        «سلام خواجه»،
·        گفتا:
·        «علیک جانم»

·        گفتم:
·        «کجا روانى؟»  
·        گفتا:
·        «خودم ندانم»

·        گفتم:
·        «بگیر فالى»،
·        گفتا:
·        «نمانده حالى
·        دائم اسیر گشتم در بند بی خیالى»

·        گفتم که تازه تازه شعر و غزل چه دارى؟
·        گفتا که می سرایم تکنو، رپ و سواری


·        گفتم:
·        «کجاست لیلى، مشغول دلربایى؟»   
·        گفتا:
·        «شده ستاره در فیلم سینمایى»

·        گفتم:
·        «بگو ز خالش، آن خال آتش افروز»
·        گفتا:
·        «عمل نموده، دیروز یا پریروز»

مش کردن
واژه  ایتالیائی
روشی در رنگ کردن مو
در این روش
دسته ‌هایی از موی سر را جدا می ‌کنند
و
 با از بین بردن رنگ آنها (دکلره کردن)
و
 گذاشتن یک رنگ روشن (مانند بلوند یا پلاتینی)
فرم زیبایی به رنگ موی فرد می‌ دهند.

·        گفتم:
·        «بگو زمویش»،
·        گفتا که مِش نموده
·        گفتم:
·        «بگو ز یارش»،
·        گفتا:
·        «ولش نموده»

·        گفتم:
·        «چرا، چگونه؟
·        عاقل شده است مجنون؟»
·        گفتا:
·        «شدید گشته، معتاد گرد و افیون»


ال سی دی
(LCD)  
مخفف عبارت
(Liquid Crystal Display)  
به معنای صفحه نمایش کریستال مایع

·        گفتم:
·        «کجاست جمشید؟ جام جهان نمایش؟»
·        گفتا:
·        «خریده ـ قسطى ـ یک ال سی دی به جایش»

·        گفتم:
·        «بگو ز ساقى، حالا شده چه کاره؟»
·        گفتا:
·        «شده پرستار یا منشى اداره»


·        گفتم:
·        «بگو ز زاهد، آن رهنماى منزل»
·        گفتا که دست خود را بردار از سر دل.

·        گفتم:
·        «ز ساربان، گو با کاروان غم ها»
·        گفتا: آژانس دارد با تور دور دنیا


·       گفتم: 
·         «بکن ز محمل یا از کجاوه یادى» 
·        گفتا:
·        « پژو، دوو، بنز، کمری نوک مدادى»

·        گفتم که قاصدت کو، آن باد صبح شرقى؟
·        گفتا که جاى خود را داده به فکس برقى



·        گفتم:
·        «بیا ز هدهد، جوییم راه چاره»
·        گفتا:
·        «به جاى هدهد دیش است و ماهواره!»

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر