۱۳۹۴ خرداد ۲۴, یکشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (105)


جمعبندی از
مسعود بهبودی

 

یک ساعت قبل حریفی مطلب بلند بالائی منتشر کرده.
جمله اولش این است که
اگر عشقی را ترور نمی کردند،
هیچ ترور دیگری در جامعه صورت نمی گرفت.


1
ما فقط برای این ادعا دلیل خواستیم.

2
چون میرزاده عشقی اولا اولین شهید در این خراب آباد نبوده

3
ثانیا چرا باید عدم ترور او
جامعه را به جامعه فارغ از ترور تبدیل کند؟

4
مگر ترور ریشه عینی و ذهنی (اوبژکتیو و سوبژکتیو)  ندارد؟

5
حالا دهها نفر
ـ «فی البداهه» ـ
بسیج شده اند 
و
قربان صدقه مؤلف می روند.

6
بعضی ها حتی می نویسند:
به 
مطالب استاد 
باید
بدون خواندن
لایک زد.

7
خوب از این جماعت چه انتظاری می توان داشت؟  



هماندیشی با صمد و حواریون

1
ما حاضریم با شما و همه طرفداران  صمد، 
لاطائلات او را و امثال او را
مشترکا و بی طرفانه تحلیل کنیم.

2
ما بخش اول اولدوز و کلاغ ها را تحلیل کرده ایم.

3
شما بردارید و  متانقدی بر تحلیل ما بنویسید.

4
صمد از نوچه های جلال آل احمد و شرکاء بود
 که از سردمداران طرفداری از 
فاشیسم و فوندامنتالیسم و فئودالیسم و روحانیت 
بوده است.

5
صمد خودش جوان بی سواد ساده لوحی بوده است
شاید به نیت خیر
به تخریب زندگی نوجوانان مردم پرداخته است
و آب به آسیاب آخوندیسم ریخته است.

6
آنچه صمد و فدائیان کذائی
و مجاهدین اسلام و خلق و خدا و خرما
تبلیغ کرده اند
قبل از آنها 
نیهلیسم و آنارشیسم و فاشیسم و اگزیستانسیالیسم و فوندامنتالیسم
هم تبلیغ کرده اند. 


دلتنگی های بعضی ها

1
تجربه هم خاستگاه اندیشه است
و هم تنها محک مطمئن
برای تعیین صحت و سقم اندیشه.

2
دلتنگی احتمالا بسته به خاستگاه و پایگاه طبقاتی افراد
علل مختلف دارد.

3
علل دلتنگی رختشوئی با علل دلتنگی شهبانوئی
از زمین تا آسمان
تفاوت
و حتی
تضاد
دارند.

4
روی این مسئله باید کار کرد
و این بهانه خوبی است.

5
چه بهتر که کسی آن را تجربه کرده باشد
و به علل آن اندیشیده باشد. 


دوستیابی

پیدا کردن دوست آسان نیست.
به چند دلیل:

1
اولا دوست کیمیا ست
و پیدا کردن کیما دشوار است.

2
ثانیا دوستی نه فی الفور 
نه در «دم»، بلکه در «عمر»،
نه در لحظه، بلکه در روند 
تشکیل می شود.

3
آنهم نه با لایک زدن به جفنگیات کسی،
بلکه در کلنجار فکری با او
در سنگر دفاع علنی از حقیقت عینی 


آمدن و ماندن و رفتن آدم ها مهم نیست.
صمد بهرنگی


1
این سخن بهرنگ جفنگ محض است.

2
این به معنی هیچ انگاری نقش بی بدیل انسان ها ست.

3
این به معنی نیهلیسم (پوچی گرائی) است.

4
جامعه بشری با طبیعت تفاوت عظیم دارد:
در جامعه بشری
ـ بر خلاف طبیعت  ـ
بدون انسان ها آب حتی از آب تکان نمی خورد.

5
فدا کردن خردستیزانه ی انسان های خیر خواه
هم خریت بزرگی است
و هم بدترین خیانت به جامعه و همنوع است.

6
جامعه صفحه شطرنج نیست
تا انسان ها مهره باشند و بود و نبود شان یکسان باشد.

7
جامعه و جهان به سوبژکت خیرخواه
نیاز مبرم دارد.

8
ضمنا تک تک انسان ها منحصر به فردند
و قابل جایگزینی نیستند.

9
پاسداری از زندگی
تربیت سوبژکت مثبت و مفید و انقلابی
و
حمایت از آن

هم هنر بزرگی است 
و هم وظیفه و تکلیف صرفنظر ناپذیری است. 


سوقات و سقوط
 
یکی از 
سوقات جالب و جذاب جمهوری اجامر
سقوط فکری و فرهنگی روشنفکریت این سامان بی سامان است.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر